Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '06

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Çocuklar neden banyo yapmayı sevmezler?

Çocuklar neden banyo yapmayı sevmezler?
 

Çocuklarda bu sorun sanıyorum oldu olası var. Bir sorun annenize babanıza 'Küçükken banyo yapmayı seviyor muydum?' diye. Hatta bazılarınız bu soruyu kendiniz de cevaplayabilirsiniz eğer haftada bir kez o da mecbur kalınca yıkanıyorsanız. Yıkanmayı sevmemek neden kaynaklanır bunu merak ediyor insan. Neden banyo yapmak eziyet gibi gelir insana? Sonradan başına suyla ilgili bir olay gelipde fobi halini almış olaylardan bahsetmiyorum. Daha bebek iken ne oluyor da bazısı banyodan çıkmak istemezken, bazısı banyo lafını bile duymaya tahammül edemiyor?

Benim bir kaç fikrim ve önerim var. Büyüklerimiz der ki 'Kış bebeği banyo yapmayı sevmez. Bak Oğlum 30 yaşında hala zorla girer banyoya'. Evet bir rivayet kış bebeklerinin soğuk zamanı doğduğu için üşüdüğünden dolayı banyoya karşı tepkili olduğu yönünde. Bir başka rivayet 'Banyo dan korkmuş bu, kimbilir ne yaptın? Çocuğu haşladın di mi?' ya da 'Gözüne sabun kaçmış olmasın?' şeklindedir.

Doğrusu hem hepsi banyoyu sevmeme sebebi olabilir ya da hiçbiri banyoyu sevmeme sebebi olamaz. Kendimden örnek vermem gerekirse ben Şubat bebeğiyim ama banyoyu da denizi de severim. Ağbim var Aralık doğumlu hala banyo yapmadan önce bir düşünür ama aynı zamanda dalgıçlık yapar. Her ikimiz de kış bebeğiyiz ama farklıyız. Çocuklarımdan örnek vermem gerekirse ikisi arasında bir hafta var. Biri Eylül'ün son haftası, diğeri Ekim'in ilk haftası doğdu. Büyük oğlum (şaka değil) ayda bir kez zorla girerdi banyoya. Son zamanlarda kardeşi doğduktan sonra hafta da bir yıkanıyor artık. Ama bir görmeniz lazım. 'Başıma su dökme sakın, gözlerim yanıyoooor (yalan göz yakmayan şampuan kullanıyorum), su çok sıcak, hayııır sooğuuk, ( oda yalan su tam kıvamında)' bağırışlarıyla yapabiliyoruz banyoyu. Çok sorguladım kendimi sebebi ne olabilir diye. Ki bu banyoda can hıraş bağıran çocuk denizden çıkmamak için bağırır ve okulda her hafta yüzme dersi var severek katılır. Bu bir çelişki midir? Evet.

İlk banyosunu yaptırdığımızda kameraya çekmiştik. Bebekleri yıkamak için özel küvetler vardır ya o hazırlanmış, yanımızda ılık su var leğende, Küvetin içinde bebek için gerilmiş ağ var, vücudunu yıkamak için alınmış özel süngerler hazır, yani ilk çocuk ya törenle yıkanacak. Seyrediyorum da ilk suya değişinde bağırmaya başlamış. Yıkanma süresi boyunca da bağırmış. Diyorum ki ben bu banyoyu sevmeme olayı büyük oğlumda doğuştan Allah vergisi şeklinde. Gelelim minik beyin banyo sefasına. Doğduktan sonra göbeğinin düşmesinin ardından banyo vakti geldi. İlk oğluma yapmadığım bir şey yaptım. (Hastanede öyle yapıyorlar ya) Aldım kucağıma girdim banyoya ve tuttum suyun altına. Akan suyun altında hem banyosu kısa sürüyor hem de ne olduğunu anlamadan her tarafı aynı anda şampuanlanıp paklanıyor. Maaşallah 2 aylık oldu muhakkak hiç sektirmeden iki gün de bir yıkıyorum aynı şekilde, henüz bırakın ağlamayı gık bile demedi. Hatta şimdilerde gülümsemeye bile başladı banyo sonrası. Ama merak ettiğim bir şey var acaba minik denize girmekten hoşlanacak mı? Bu çelişkiyi bize yaşatacak mı?

Sözün özü çocukların ve hatta büyük insan olduklarında da devam eden bu banyo fobisi nedir, nasıl çözülür bilinmez. Ben bizzat yaşadıklarımı anlattım. Her kişiye göre değişiyor bu. Ben akan suyun altında yıkamayı tavsiye etmekten başka bir şey yapamam. Benim gözlemlerim bundan ibaret. Çocuğu banyoyu sevmeyenlere kolay gelsin.

 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..