Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '15

 
Kategori
Üniversiteler
 

Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Kulübü Başkanı Melike Altuner ile...

Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Kulübü Başkanı Melike Altuner ile...
 

Cumhuriyet Üniversitesi  Sosyal Hizmet Kulübü Başkanı  Melike Altuner” Sosyal Hizmet Uzmanlığı  dezavantajlı gruplara yönelik bir  meslek olduğundan    soayal çalışmaları sevenler için ideal bir meslek”

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okullarda okudunuz ?
MELİKE ALTUNER- Merhabalar.Ben Melike ALTUNER.1994 yılı Osmaniye/Kadirli doğumluyum.İlköğretimi Niğde Cumhuriyet İlköğretim Okulu,Liseyi Niğde Cumhuriyet Anadolu Lisesi'nde tamamladım.Şimdi ise Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü 3.sınıf öğrencisi olarak öğrenimimi sürdürmekteyim.

SORU-. Neden sosyal hizmetler bölümü ? Neden Sivas? bu okulu yazmadan önce ve bugün ki duygularınız arasında ne fark var?

 
MELİKE ALTUNER- Öncelikle sosyal bilimlere karşı ilgim vardı.Ve bu alana yönelik bir tercih yaptım.Aslında bu bölümü ilk defa tercih zamanı duymuştum. Ama sonrasında sosyal hizmet bölümünün mesleki alanlarını inceledim ve bu bölüme yöneldim. Sivas olmasının da herhangi bir sebebi yok. Tamamen tercih sonucu. Bu bölümü yazmadan önce kaygılarım vardı ileriye dönük. Sonrasında o kaygılarda kayboldu zaten. Bu bölümü tercih ettiğim için hiç pişman olmadım. Sosyal hizmet bölümünün ilerleyen zamanlarda daha iyi anlaşılacağını umuyorum..


SORU-.Sosyal Hizmet kulübü ile tanışma ve başkan olma hikayenizi anlatır mısınız?


MELİKE ALTUNER- Öncelikle sınıf temsilcisi oldum.Ve sonrasında kurucu başkan arkadaşımız kulüp kurma teklifini getirdi. Kabul edip çalışmalara başladık. 2 yıl başkan yardımcılığı görevinde bulundum. 3.yılın başında ise başkanlığa adaylığımı koydum. Ve bölüm arkadaşlarımın desteğiyle 15 Ekim 2014 te yapılan seçimle kulüp başkanı seçildim. Ardından yeni yönetim kurulu ekibimizle çalışmalara başladık.


SORU- Ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakışı nedir?

MELİKE ALTUNER- Annem ve babam aşçılık yapmaktadır. 2 kız ve 1 erkek kardeşim var. Kız kardeşlerimden 1 tanesi Niğde Üniversitesi Tarımsal Genetik Mühendisliği Bölümünde Hazırlık sınıfı öğrencisi.  Diğeri Niğde Anadolu Öğretmen Lisesi 2.Sınıf öğrencisidir. En küçük olan erkek kardeşim ise Toki İlköğretim Okulu 5.sınıf öğrencisidir. Ailem her zaman yapmak istediğim çalışmalarda bana destek oldu. Bu konuda onlara sabırlarından ve katkılarından dolayı teşekkür ederim..

SORU-. Kulüp olarak bugüne kadar neler yaptınız ?
MELİKE ALTUNER- 3 yıldır faaliyette olan bir kulüp olarak ilk yıl kadınlar gününe yönelik konferans ve karanfil dağıtımı yaptık.Yine ilk yıl bölüm arkadaşlarımızla beraber üniversitemizde fidan dikimini gerçekleştirdik. 2.yıl işaret dili kursuna katıldık bölüm olarak ve farkındalık sağlamak için işaret dili videoları çektik. Sivas Aile Ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünden Aile Eğitim Programı adlı eğitimi aldık. Ve de toplumda rol-model olabilecek farklı engellere sahip bireylerle Bir Farkındalık Söyleşisi adlı etkinliğimizi gerçekleştirdik.


3.yılımızda da ilk olarak tanışma partisi düzenledik.Sonrasında Kangal Avşarören Köy Okuluna Köy Okulu Projemiz kapsamında küçük yardımlarda bulunduk.3.etkinliğimiz ise engelli bireylerin rol aldığı ''Sınır'' adlı oyun üniversitemizin kültür merkezinde oynandı.Ve de bu dönemin son etkinliği bölüm olarak İzmir Sosyal Hizmet Uzmanları Dernek Başkanı Turgay Çavuşoğlu hocamızdan aldığımız İnsan Ticareti Mağdurlarına Sosyal Hizmet Destek Eğitimi oldu. Kulübümüzün bundan sonraki faaliyetlerini https://www.facebook.com/groups/644781575571852/?ref=ts&fref=tsburadan takip edebilirsiniz.


SORU- Bundan sonra kulüp olarak neler yapacaksınız ?


MELİKE ALTUNER- Bundan sonra ise 2.dönem için daha büyük çaplı ve ses getirecek projeler üzerinde çalışmalar yapmaktayız..Kulübümüze destek veren hocalarımıza ve arkadaşlarımıza teşekkür ederiz.


SORU-. Bölümünüz, Fakülteniz ve Üniversitenizin daha ileri seviyeye gitmesi icin neler önerirsiniz ?


MELİKE ALNTUNER-Öncelikle sosyal ve kültürel etkinliklerin sayısı artırılmalı ve sadece fen bilimlerine yönelik yatırımlarda bulunulmamalıdır.  Kulüpler üniversite tarafından maddi manevi desteklenmelidir. Üniversitede öğrencilerin faaliyet yapabileceği mekanlar artırılmalıdır.


SORU-.Sosyal hizmet bölümü mezunlarını ne gibi bir gelecek bekliyor ?


MELİKE ALTUNER- Dezavantajlı bireylerin çoğalması ve toplumdaki değişimin hızlanmasından kaynaklı mezunları tempolu bir sürecin beklediğini düşünüyorum.Sosyal hizmet uzmanlığının daha önemli bir konumda olacağına inanıp kadro sayılarının artırılacağını ve uzmanların toplumun bir çok alanında aktif bir şekilde yer alacağını düşünüyorum.
 SORU-.Bu bölümü yazmak isteyen insanlara ne önereceksiniz?

MELİKE ALNTUNER- Bu bölümü yazmak isteyenler sosyal hizmet mesleğinin çalışma alanlarını incelemelidir.ve gerçekten isteyerek bu bölümü tercih etmelidirler.İnsanlarla ve dezavantajlı gruplarla ilgilenilen bir meslek olduğu için sabırla,hassasiyetle ve fedakarlıklarla çalışmalar yürüteceğinin farkında olmalıdır.Ve son olarak bu bölümü yazmak isteyenlere gönüllük çalışmalarında yer almalarını ve sosyal sorumluluk projelerine katılmalarını öneririm.


Bize çalışmalarımızda destek veren akademik danışmanımıza,yönetim kurulundaki ekip arkadaşlarıma,en başından beri hep destek olan sınıf arkadaşlarıma ve etkinliklere yoğun bir şekilde katılan bölüm arkadaşlarıma teşekkür ederim..

 

 


Sayın Turan YALÇIN hocam bana bu fırsatı verdiğiniz için teşekkür eder,çalışmalarınızda başarılar dilerim..

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..