Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '15

 
Kategori
Anılar
 

Dedem ve dilenci

Dedem ve dilenci
 

görsel alıntı


Dedemle ilgili epey maceramız oldu.

Babamın Babası Osman Dedem rahmetli çok hayırsever biriydi. Dilencileri falan boş çevirmez, fazla fazla verirdi.

Bir dilenci gelmiş, Dedemin verdiğiyle yetinmemiş. "Osman Ağa, yanıma birini ver de köyü beraber dolaşalım" demiş.

Dedem de dilencinin yanına beni verdi. Beraber tüm evleri tek tek dolaştık. 11-12 yaşında falan ancak varım. Bütün köy beni tanıyor, Abdıramanın Osmanın Torunu kapılarına gelmiş, severler de beni. Herkesten Allah razı olsun hiç kimse boş çevirmedi. Herkes bir şeyler verdi.

Toplananlar epeyce vardı.

Tadı damağında kalmış olacak ki, aynı dilenci ertesi yıl gene geldi. Gelir gelmez de Dedemi buldu. Dedem "Hadi oğlum şunu bir daha dolaştır" dedi. "Ben utanıyorum, dolaştırmam" dedim.

Dedem ısrar ediyordu.

Baktım olacak gibi değil. Dedemden kurtuluş yok.

Bizim bağın orada, Uzun Tarla'daki harmana kaçtım. Dedem peşim sıra harmana geldi, babam rahmetliye "Bu senin oğlun dilenciyi dolaştırmıyor" diye şikayet etti.

Babama da "Ben utanıyorum, dolaştırmam" dedim.

Babam "Bu sefer de dolaştırıver" dedi. Ben "Hayır dolaştırmam" dedim ısrarla.

İş gittikçe ciddileşiyor. Tarlanın içine doğru anızdan koştum, babam da peşimden. Kısa sürede beni yakaladı.

"Bak döverim, git şu işi hallet" dedi. Baktım pabuç pahalı, artık harmanda durmanın tarağı da geçti.

Köye döndüm. Dedem de peşim sıra geliyor. Hızlı hızlı Dedemden önce gelip Ümmühan Teyzemin evinin orada bir yerlere saklandım.

Dedem beni bulamayınca kendisi dolaştırmaya kalkmış dilenciyi. Bir kaç ev sonra da yorulmuş. Dilenciye "kendin dolaş" demiş, başından savmış.

Sonradan, Dedemin baston menzilinin dışından ben de olayı takip ettim. Dilenci açısından işler iyi gitmiyordu. Hasılat oldukça düşüktü.

Dilencide moral sıfır döndü Dedemin yanına. Dedem de düşük hasılat karşısında bozuldu tabii. "Köpoğlu dolaştırsan ne olurdu, bak bir şey toplayamamış" diyor bana. Sokranıyor öfkeli öfkeli.

Yapacak bir şey de yok.

Dilenci gitti.

Gidiş o gidiş oldu, bir daha da gelmedi.

 

Suat Zobu

 

BLOGSPOT:

Dedem ve Dilenci

 

 

.

 
Toplam blog
: 42
: 228
Kayıt tarihi
: 05.03.12
 
 

Mimarım. Evliyim, 2 oğlum var. Ankara'da yaşıyorum. Güzel olan her şey ilgimi çekiyor.  Okuyorum. A..