Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '15

 
Kategori
Aile
 

Dedem

Dedem
 

Bugün arkadaşım Armağan'a gelen vefat haberiyle giden büyükleri andık.

Babannesini anlattı, ben de dedemi...
Çocukken kahvehanede zaman geçirdiğimizi, beni oyalamak için tavla, pişti falan oynattığını... Beni erkek berberinde traş ettirdiğini... Garipsemeyin, Çelin kızı biraz haylazsa erkek çocuu gibi büyüdüğünden... Dedem çok severdi bu şarkıyı... Ve akşam haberlerini izleyip Ecevit'e sövmeyi... Araba kullanırken elimi vitesin üstünde bırakıp direksiyonu tek elimle tutmamı sevmezdi. Çiğbörek geldiğinde sofraya hep aynı hikayeyi anlatırdı. Ve lanet olsun ki şu anda hatırlayamadığım çok güzel bi masal anlatırdı bana uyumam için, ben de ona sarılır uyurdum. Çikolata alırdı, annem kızacak diye caminin arkasına götürür orda yedirirdi. Alacakargaları izlerdi, yapma dediğimiz herşeyi yapardı.
Dedem yaramaz çocuk gibiydi. Karşıma oturur kaşıyla gözüyle bakışıyla severdi beni... Bişey istediğimde istediğim şeyi ne yapar eder alır ya da aldırırdı, eksik kalmama dayanamazdı. Sağlam adamdı dedem.

Öldüğünde çim adam gibiydi saçları ve daha beyazlamamıştı. Çocukken her yere tırmanabilirdim, bi tek dedem tırmanıp bitiremeyeceğim kadar kocaman sanırdım. Beni babasız bırakmadı gidene kadar. Çok özlemişim, şarkısını söyledim bugün...

http://youtu.be/3vvt8hAhNuM

Yazdıklarımdan kahvede zaman geçiren bir dedeye emanet edilen çocukların başına gelebilecek korkunç şeyleri çıkarın... Steril pişmiş steril yetişmiş yeni nesil anneler için eminim çok korkunç görünüyodur çocuğunun kahvehanede sigara dumanı içinde zaman geçirmesi, üstüne her türlü salon oyununu öğrenmesi, izlemesi...

Kız çocuklarını pembe elbiselere bürüyüp barbi bebek haline getirenler için eminim çok dramatiktir kız çocuğunun berberde amerikan traş edilmesi. Çocuğun yanında küfür edilmesi, annenin koyduğu kuralların bozulması, üstelik anneyi kandırarak yapılması bunun...

Dönüp geriye baktığımda en eğlenceli yanıydı çocukluğumun, en güzel parçasıydı belki. Belki tek eğlenceli yanıydı. Bilmeyenler için söyliyim, annemin kuralları ve otoritesi hep işledi başbaşa kaldığımızda. Bekara karı boşamak kolaydır derler ama ben iddia ediyorum, benim de bir çocuğum olduğunda dedem gibi bir suç ortağı olsun isterdim.

 
Toplam blog
: 18
: 292
Kayıt tarihi
: 22.01.10
 
 

Bir varmış, bir yokmuş. Herşey bir varmış, birden yok olmasın diye yazı olmuş. Dünyada o kadar az..