Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '15

 
Kategori
Doğal Hayat
 

Defne ve zeytinyağı bana iyi gelir.

Defne ve zeytinyağı bana iyi gelir.
 

Zeytinyağı her daim saygı ve hayranlık duyduğum bir yağdır. Defne ve zeytinyağı benim en sevdiklerimdir. Beni hastalıklara karşı korurken hafifletirler de. Yumuşatırlar, sevindirirler ve sağlık verirler.
 
Yemeklerde, salatalarda zeytinyağı kullanırım. Üzerine kekik serpip ekmeğimi batırırım. Arada zeytin çekirdeği yutarım. Zeytinin esas özü çekirdeğindedir. Mideye ve bağırsaklara şifadır. 
 
Defne tohumlarını toplar yağını çıkarırım. Kokusunu doyasıya içime çeker, zeytinyağına damlatıp yüzüme sürerim. Defne kokusunu çok severim. Defne yaprağını bazı yemeklere atarım. Yemeğe lezzet katar. Arada çaya koyarım. Çok az bekletip çıkarırım. Çayın kokusuna ve demine başka bir güzellik katar.
 
Zeytinyağına lavanta bitkisinin yapraklarını koyar, güneşte bekletir vücuduma sürerim. Ve daha pekçok bitkinin yapraklarının bu yöntemle yağını çıkartırım. Defne yaprağını sıcak suya koyar bekletir, bu suyu duşta kullanırım. Zeytinyağı nimettir, şifadır, kıymettir, yeryüzünün armağanıdır bize...
 
Zeytinyağından, defneden yapılmış sabunları kullanırım. Varlık bulduğu ve dönüşüme uğrattığı her bir nimeti kutsarım.
 
Benim zeytine ve defneye duyduğum sevgi bir başkadır. Varlıklarının önünde saygı ve hayranlıkla eğilirim.
 
 
 
Toplam blog
: 118
: 631
Kayıt tarihi
: 07.10.13
 
 

İnsanın kendinden bahsetmesi meselesi benim için zor konuların başında gelir. Bu anlamda söyleneb..