Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '11

 
Kategori
Güncel
 

Değişen maddeler ve yaşamımıza kattığı artılar

Değişen maddeler ve yaşamımıza kattığı artılar
 

Her şey değişebilir hayatta sen, ben ve zaman ya da son günlerde birçoğumuzun duyup haberdar olduğu Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yayınlanan sağlık hizmetlerinden yararlanma esasları! 

İşte hepimizi gülümseten güzel bir gelişme daha… 

Danıştay kabul etti ve 5 maddenin de yürütmesini durdurdu. 

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) da bir genelgeyle 5 maddeyi değiştirdi. 

SGK’nın yayınladığı Sağlık Hizmetlerinden yararlanma esaslarını belirleyen, Sağlık Uygulama Tebliğine (SUT), Türkiye Sakatlar Derneği ve Türkiye Kas Hastalıkları Derneği itirazda bulunmuştu. Yerinde bir kararla bu itiraz edilen beş maddenin yürütmesi durduruldu ve SGK da bir genelge ile beş maddeyi değiştirdi. 

Bu maddeler neler mi? 

Bizler için çok önemli olan bu maddelerden biri 12 yaşından küçük çocukların da akülü tekerlekli sandalye alabilme hakkı… 

Evet, akülü tekerlekli sandalye almanın da bir yaşı vardı ama artık yok. 

Zaten neden olsun ki! 

Tamda en çok ihtiyaç hissedilen yaşlardan biridir. Okula başlayan engelli çocuğun akülü tekerlekli sandalyesi var ise ve gittiği okul evine çok uzak değil, mimari de engeli yok ise evinden çıkıp okuluna tek başına gidip gelebilir bu sandalye sayesinde(!) 

Arkadaşlarının peşinden koşup ‘Yakalamaç’ bile oynayabilir. 

Belki de “Şimdi nereden mi çıktı bu yakalamaç?” diyorsunuz,  

…iyi de çocukken en sevdiğimiz oyun değimlidir(!) Arkadaşlarımız kaçar biz kovalarız… 

Sonra arkadaşlar ile gezilebilir, yokuşlar çıkılıp inilebilir… 

Akülü sandalyem olmadan önce hayatımı bu derece kolaylaştırdığının farkında değildim ama iş yerimde dolaşmam ne kadar zordu. Hep yardım almam gerekiyordu. Büyük bir alanı var çalıştığım yerin, rampalar var. Fakat şimdi ben iş arkadaşlarım ile veya müşterilerimiz ile birlikte hiç kimseden yardım almadan geziyor, işimi yapabiliyorum. 

Her engellinin bir akülü sandalyesi mutlaka bulunmalı. Eğer benim engelli olduğumda akülü tekerlekli sandalyem olsaydı ve okulumun da mimari yapısı bozuk olmasaydı eğitimi yarım bırakmak zorunda kalmazdım. Sonra dışarıdan okudum elbette ama ne kadar zorlandım anlatamam. 

İşte bu derece önemli bir konuda Danıştay çok ileri bir adım atmış oldu. İkincisi, bir cihazı ya da akülü sandalyeyi alarak her şey bitmiyor.(!) 

Bozulabiliyor, aküsü bitiyor, joistiğini, şarj aletini değiştirmek veya yenilemek gerekiyor. Bu aletlerin fiyatları da çok yüksek ve akülü sandalye bozulduğunda, garanti kapsamındaki parçalar değiştirilse de garanti kapsamı dışındaki malzemelerin masrafını karşılamaya, tamir etmeye gücü yetmeyebiliyor engellinin… 

Fakat artık sorun değil SGK garanti kapsamı dışındaki malzemelerin masrafını da ödeyecek. 

Üçüncü değişen madde ise protez ile alakalı; önceden 2 fonksiyonlu kol protezi veren SGK artık 4 fonksiyonlu kol protezi verecek. Bu da ampute olan engelli arkadaşlarımız için harika bir gelişme. 

Ve yine alınan sağlık malzemelerinde reçetenin alındığı tarihle fatura arasındaki beş günlük süre kısıtlamasının kaldırılması da hepimiz için memnuniyet verici bir gelişme. Tarih geçti yeniden reçete yazdır derdi de bitti. 

Hayatımızı kolaylaştırmak için almak durumunda kaldığımız tekerlekli sandalye, akülü tekerlekli sandalye, ayakta dik pozisyonlandırma cihazı gibi aletlerin fiyat sınırlandırılması kaldırılmış olması da sizler ile paylaştığım beşinci ve sonuncu madde değişikliği. 

Biliyoruz ki sorunlarımız bu beş madde ile sınırlı değil. 

Daha önümüzde aşmamız gereken çok konu var ama en azından olumlu bazı gelişmeler olduğunu görmekte güzel. 

2012 bizim yılımız olacak. 2012 yılını şanslı yılımız ilan ediyorum ve inanıyorum ki önümüzdeki yıla kadar birçok konu çözüme ulaşmış olacak. 

Hayatın içinde yer almamızı engelleyen engellere bu yıl veda etme dileklerim ile güzel gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğim. 

Bu arada bizleri her konuda olduğu gibi bu konuda da savunup, haklarımız ile ilgili mücadele eden Türkiye Sakatlar Derneği ve Türkiye Kas Hastalıkları dernekleri yöneticileri başta olmak üzere tüm STK yöneticilerini tebrik ediyor başarılar diliyorum. 

 
Toplam blog
: 108
: 2338
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Bu Blogda; Engelleri her şeye rağmen aşarak hayatı engelsiz yaşamaya çalışan; eş, anne, çalışan, ..