Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '11

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Değişmeyen Yeniler, Yenilenmeyen Beyinler

Değişmeyen Yeniler, Yenilenmeyen Beyinler
 

Düşlerdeki renklere ulaşabilmek her zaman daha güzeldir


Yeni başlangıçların yılı... Hep olmasını beklediğimiz hayallerin gerçekleşmediği kocaman bir yılın ardından, çocuk saflığında gelen temiz bir yıl, günlükte yazılmayı bekleyen başka yeni bir sayfa, ekilmek için nadasa bırakılan büyük bir tarla ya da yeniden düşlenen yarınların beklendiği yeni bir zaman dilimi, YENİ YIL!  

Beklentilerimiz neler, bu zamana kadar yaptıklarımız özelliklede bize kazandıran ya da kaybettiren şeyler neler? Hangi birimiz yazdı acaba koca bir sene içinde geçen her bir saatin hesabını deftere ve dedi ki benim yanlışlarım bunlar doğrularımda bunlar diye!...Değişeceğini umduğumuz nice şeylerin beklentisini hala taşıyoruz, umut ediyoruz, isteklerimiz bitmiyor. Çırpınışlarımız fayda getirmedi belki de geçen kocaman 12 aya, gelecek 12 ay bunu telafi etmeye yetecek mi peki?  

Amacım sorularla dolu bir metin oluşturmak değil. Amacım burda soruları sorarken bir yandan kendimi eleştirmek ve geçen zamanda kazandıklarımı bununla birlikte kaybettiklerimi ölçmekten kaynaklı bir durum. Kendimi eğer aynı mantıkla taşıyorsam, biliyorum ki yeni bir 12 ayın da bana faydası olmayacak. Ben gibi etrafımdaki nice ahali, kendini sorgulamayacaksa, durum değerlendirmesi yapmayacaksa onlarında bir faydası dokunmayacak bunu söylemeye çalışıyorum. Fikirlerimizi üretirken, maddeci yönlerini değil sadece, manevi yönlerinide değerlendirmeliyiz. Her amacın bir gidiş yolu vardır, belki ezilen belki ezen olabilinir bu yolda, tekil düşünmektense çoğulcu yaklaşımda olmak her zaman daha çok kazandıracaktır. Ne yazık ki öyle beyinler ve bu beyinlerde düşünülen o denli gereksiz fikirler varki, ne anlamaya değer ne korumaya ne de yaşatılmaya. Etrafımda bu yapıda olan kişi sayısı çok. O kadar bunalıyorum ki bazen, çırpındığım değerleri koruyan insanlar kalmamış, farklı bir dünyada yaşıyormuşcasına davranışlar sergiliyorlar. Onlar için gelen yeni yıl tüketilecek başka bir zaman dilimi, harcanacak başka ömürler ve acımasızca kendi yarattıkları oyunlarda piyon olarak kullanılacak başka taşların kurulu olduğu bir düzen. Öyle çoklarki etrafımızda, onlar için kazandırılacak zamanın ne anlamı var ne de önemi. Tüketmeye meyilli yenilenmeyen beyinler, belkide yenilenmeyi istemeyen zavallılar demek daha doğrusu olacak. Her zaman vardır, sizinde yakınınızda yanınızda...  

Hedeflediğim bir konum var. Başkaları gibi olmayı değil, kendi bildiğim ve doğruluğuna inandığım tabiki desteğini aldığım değerli düşüncelerden feyz alarak bu hedefe ulaşma çabasındayım. Kendimi yenilemeye kararlı istekli ve eminim. Biliyorumki ben ne istiyorsam olacak, ancak seçeceğim istekler makul, mantıklı ve herkez tarafından kabul gören değerleri taşımalı. Etrafımda kurduğum dünyanın insanları da bu amaçta olmalı. Yoruldum! sürekli herşey iyi olacakmış deyip uğraşmaktan ve ezilmekten yoruldum. Yanlışları görüp hataları doğru yapmaktan ama hiç bir destek görmemekten yoruldum. Kendi manevi dünyalarını çökertmiş, insanlığa değer vasfı bulunmayan iki kuruş etmez beyinlerle uğraşmaktan yoruldum. Hayatımı MOBİG mantığı ile yok etmeye çalışan, zavallıların çevrili olduğu güçlü iktidarların beni kuşatmasından yoruldum. Değişmeyen düşüncelerin, bu yeni zamanda işi yok bana göre. En azından ben beni sarmalayan bu sisten kurtulmaya niyetliyim. Niyetli olmalıyızda, bilinmelidirki her başkaldırış, geleceğin sarsılmaz denen temellerini değiştiren olayların başlangıc kaynağıdır. Kendi iç dünyamda yaratmak istediğim huzuru bozacak her direnişe katılırım bende. Ben beynimi kullanmak istiyorum onu harcamak değil. Dilerim, yeni yıl yeni düşüncelerin özgürce sergilendiği sağlıklı beyinlerin buluşabileceği sağlam fikirlerin oluşabileceği aydınlık bir dönemin başlangıcı olur...  

 
Toplam blog
: 75
: 735
Kayıt tarihi
: 09.06.10
 
 

Dünü yaşamış yarını ise umutla yaşamaya devam etmek isteyen bir gönül dostuyum. Her söznüzle, her..