Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '07

 
Kategori
Kitap
 

Deniz kitapları

Deniz kitapları
 

Sevgili blogcular;
Deniz ile kitaplar konusunda benim için refernas olanlarını sizlerle paylaşmak istiyorum. Zaten sayıları da çok değil. Sıralamayı şöyle yapmak isterim.
1- Yaşadığımız toprakların deniz ile ilişkisi ve tarihi geçmişi
2- Denizlere Dünya ölçeğinde bakış
3- Deniz maceraları

İlk önerim bu toprakları iyice tanımak için Halikarnas Balıkçısı Cevat Şakir'in 2 temel eseri:
ANADOLUNUN SESİ ve ALTINCI KIT'A AKDENİZ
Maceradan hoşlananlar için ise


DÜNYA ÖLÇEĞİNDE BAKIŞ İÇİN :
Oktay Sözmez'in GÜNEŞİ HÜZÜNLÜDÜR KUTUP DENİZLERİNİN ve KNIDOS
Richard Bode'nin USTAM RÜZGAR

Deniz maceraları bölümünde ise
Jack London DENİZ KURDU
İhsan Oktay Anar 'ın AMAT'ı
Osman Necmi Gürmen'in MÜHTEDİ'si

Bir de BİLDİĞİMİZ ÖNKABUL OLARAK GÖRDÜĞÜMÜZ bütün denizcilik geleneklerini alt üst eden çok önemli bir çalışma öneriyorum:
Klaus HYMPENDAHL 'ın DENİZDE GÜNAH kitabı

Dünyada pekçok olasına karşın bizde deniz ile ilgili kitaplar görece olarak pek azdır. Genel olarak araştırma be bilgi referans kitapları ön plandadır. Son yıllarda İhsan Oktay Anar sayesinde içinde deniz olan veya denizde geçen kitaplar yayımlandı.

Tatilde muhakkak birini veya bir kaçını okumanızı öneriyorum.

 
Toplam blog
: 20
: 1108
Kayıt tarihi
: 19.05.07
 
 

2004 yılında emekli olduktan sonra hobim denizcilik araştırmalarına yöneldim. 1980'den beri tekne ya..