Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '15

 
Kategori
Eğitim
 

Dershaneme dokun

Eğitim üzerinden para kazananların eğitimi savunmaları ilginç bir durum olsa gerek. Madem birileri eğitimi önemsiyor neden eğitim adına proje üretemiyor ya da eğitim sistemi gelişmiyor. Tabii amaç eğitim değilde para olunca eğitimin ilerlemesini beklemek zor.

Birileri bilbordlara boy boy dershaneme dokunma reklamlarıyla dershanelerin kapanmasını protesto ediyor. Özel sektörün veli adına, öğrenci adına don kişotluğa savunması ne kadar anlamlı olabilir. Veli ve öğrenci adına kimsenin muhalefet etmesine gerek yoktur. Eğer dershanelerin kapatılması eğitim sektörüne zarar veriyorsa, ilk önce veli ve öğrencilerden ses gelmesi gerekir. Paralı eğitim yapanlardan değil.

Paralı eğitim yapanların, eğitim savaşı vermesi ne kadar anlamlı olabilir ki. Tabii anlamsızdır. Ama kendilerinde para kazandıran dershanelerin kapatılması işlerine gelmiyor.

Sadece başarılı öğrenciyi başarılı yapan ve birkaç öğrenci üzerinden reklam yapanların dürüstlüğü tartışılmaya açılmalıdır. Yüzlerde öğrenci alan dershanelerin birkaç öğrenci üzerinden başarılı olduğunu söylerek göz boyaması ne kadar komikse, dershanecilerin eğitim üzerine konuşmaları da o kadar komiktir.

Eğitim, karşılıksız mücadele edenlerin yeridir. Çünkü eğitim yarınlarını ve geleceğini düşünen yüreklerin çarpmasıyla hayat bulur. Ekonomik ve çıkarlar için eğitim mücadellesi verilemez. Verenlere de güven olmaz. Eğitim, özveri ve emek ister. Yüzeysel bir anlayışı kabul etmez.

Eğitim, kutsal bir alandır. Kirlenmişliği barındırmaz. Onu dışarı atar. Eğitim, temizlenme alanıdır. Değişim merkezidir. Hem eğitimle uğraşacaksın hem de insanlığa değer vermeyeceksin, bu bir çelişkidir. Eğitimde bu çelişkiyi kaldırılmalıdır.

Veliler ve öğrencilerde birçok gerçeği farkında ama alternatif bir eğitim kurumu olmadığından yapabilecekleri bir şey yok. Mecbur var olan durumu kabulleniyorlar. Bu kabulleniş bir mecrubiyetten kaynaklandığından dershanelerin kapanışıyla ilgili ciddi bir tepki gelmiyor. Sadece marjinal anlayışların sırf muhalefet olsun diye arada cılız sesleri duyuluyor. Kapanmasın deyelim peki bu marjinal grupların ellerinde alternatif bir proje var mıdır? Tabii ki yok.

Eğitimi bir ekonomik rant haline getirenlerin dershanelerine dokunulmalıdır ki, eğitim özüne dönebilsin.

Osman Tatlı

www.osmantatli.com.

osmantatli@gmail.com

 
Toplam blog
: 90
: 382
Kayıt tarihi
: 02.08.14
 
 

2004 yılında İstanbul Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun oldu. Üniversite yılla..