Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '12

 
Kategori
Güncel
 

Dersim

Kılıçtaroğlu nun, bazı çevrelerin, Dersim konusunda örümcek ağı gibi dikkatle ördüğü tuzağa düşmemesini büyük takdirle karşılıyorum. 

Atatürk ve arkadaşlarının  planladığı Dersim mücadelesinin başarılı olup olmadığının yanıtını nasıl alabiliriz ?

Bunun en güzel cevabı, Türkiye genelinde alevilerin büyük çoğunluğunun Atatürk ün kurduğu partiye oy vermesidir. Ayrıca ben yaşamım boyunca alevilerin büyük çoğunluğunun her zaman Atatürkçülüğü desteklediğine şahit oldum.  Her zaman Atatürkçü safların en önünde aleviler olmuştur. Bu çok bilinen herkesin bildiği bir konudur.

Bu durum şunu göstermektedir ki Atatürk ve arkadaşları o dönemde çok başarılı ve gerekli bir mücadele yapmıştır. Bunu nereden anlıyoruz ? ; 70 sene sonra geldiğimiz noktada, Atatürk ün kurduğu Türkiye Cumhuriyetini, büyük çoğunlukla çok olumlu ve yapıcı olarak destekleyen bir alevi kitlesine sahip olmamızdan anlıyoruz.

Alevilerimizle övünüyoruz. Çünkü her zaman yapıcılar, küçük gruplar dışında asla yıkıcı olmamışlardır.

 Sadece yobazlık seviyesinde aşırılıklar içindeki sünni ve alevi gruplar  Atatürk ve arkadaşlarına karşı durmaktalar.

Buradan şu noktaya geçmek istiyorum. Geçenlerde ailece yaptığımız bir karadeniz gezisinde Trabzon daki Atatürk köşkünde kocaman bir Türkiye haritasında , Atatürk ün dersim sorununu çözmek için planlamalar yaparken, bizzat yaptığı çizimler ve işaretlemeler gözüme çarptı.

Bundan şunu anladım ki ; Atatürk Dersim sorununu çözüm planlamalarının içinde bizzat vardır. Ve bu mücadele sonrası geldiğimiz noktada Türkiye düşmanları tarafından devamlı ve şiddetle kaşınan dev alevi sorunu, şu anda gerçekten , Atatürk sonrası yapılan yüzlerce hataya rağmen çok iyi bir durumdadır.

Ancak o dönemin bir savaş sonucu mağlup ülkelerin kışkırtmasıyla, mağlubiyetlerini galibiyete dönüştürmek düşüncesi ile yapıldığını  ve tam anlamıyla bir ayaklanma olduğunu ve önlemlerin de o şartlarda değerlendirilerek  alındığını asla unutmayalım ve 2012 koşullarında değerlendirmeyelim.

Benim bu yazıdaki asıl amacım ise şudur ; Atatürk ve arkadaşlarının , şiddetli İngiliz ve batı provakasyonuna ( aynı şu anda olduğu gibi ) rağmen başarıyla sonuçlandırdığı ve bugüne getirdiği,  Dersimde alevilerle o dönemde  yapılan mücadele, Kürt sorununu çözmek için bu gün örnek alınabilir mi ?

O dönem çok detaylı olarak incelenmeli, nasıl planlandı, neler düşünüldü v.s. çok iyi araştırılmalı , tüm bunlar günümüze ve kürt sorununa uygun hale getirilmeli.

Bu planlamalara tüm siyasi partiler, tüm üniversiteler, tüm STK lar kısaca söyleyecek sözü olan herkes katılmalı, yapıcı bir tutum içinde ve amaç üzüm yemek olacak şekilde tartışarak ama temelde Atatürk ve arkadaşlarının başardığı Dersim mücadelesi örnek alınarak detaylı bir planlama yapılmalı ve bu plan kararlılıkla uygulanmalı.

Atatürk ve arkadaşlarının o dönem yaptığı mücadele olmasaydı inanın  bu dönemdeki kürt sorunundan çok daha büyük bir de alevi sorunumuz bu gün olacaktı.

Keşke o dönemde Atatürk ve arkadaşları kürt sorununa da , alevi sorununa attığı kadar kapsamlı olarak el atabilselerdi. O zaman  ben inanıyorum ki , Türkiye düşmanlarının tüm çabasına rağmen bu derece büyük bir kürt sorunu ile karşı karşıya olmayacaktık.

Belki de kurucularımızın en büyük eksiği buydu. Ama sanıyorum katıldıkları tüm savaşlarda omuz omuza savaştıkları bir etnik grubun bu derece provakasyona gelebileceğini düşünemediler.

Tüm kürt kardeşlerimizin, Anadolu daki tüm etnik gruplarla birlikte, omuz omuza  kurucusu oldukları Türkiye Cumhuriyetinin bekası  için her türlü fedakarlığı yapacağını umuyor ve tüm kalbimle diliyorum.

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 94
: 313
Kayıt tarihi
: 23.06.09
 
 

1958 Nisan İstanbul doğumluyum. Ama tatiller dışında İstanbul'da uzun süreli yaşamadım. 1975 yılı..