Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '08

 
Kategori
İnançlar
 

Dervişin fikri...!

Dervişin fikri...!
 

"Dervişin fikri neyse zikri de odur" derler bunu hemen hemen herkes bilir. Bu ata sözünü hiç de ummadığım bir kitapta okudum.

Evet bir kitap ama sıradan bir kitap değil,bir Kur'an mealinde...

Uzun zamandan beri çeşitli kişilerin ve Diyanet'in hazırlamış olduğu mealleri okuyorum. Çoğu birbirinin aynı ama son aldığım ve okumakta olduğum bir meal var ki, uzunca bir süredir kafamın içinde dolaşan ve beni isyankar olmaktan korkutan acabalara son verdi. Hem utandım hem sevindim hem de çok üzüldüm.

Utandım zira Yüce Rabbim'in insanlara böyle sesleneceğine ihtimal verdiğim için...

Sevindim nihayet gerçek bir meale rastladığım için...

Üzüldüm ve aynı zamanda çok kızdım, birçok insanın yanlış anlamlara inanmasını sağladıkları için...

Henüz hepsini okuyamadım ama sunulumu bile çok farklı geldi bana. İlk önce bu güzel meali hazırlayan kişiden biraz bahsedeyim.

Mustafa SAĞ
Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi mezunu aynı zamanda Yüksek İslam Enstitüsü mezunu.
Ve Bilimsel Araştırma Analisti...

Bu meali aynı zamanda Kur'an'ın iniş sırasına göre düzenlenmiş adı da " Çağrı".

Şimdi gelelim diğer meallar ile olan farklara.

Bana ve benim gibi çoğu kadına " neden cennet için vadedilenler arasında kadınlar var? " sorusunu sorduran sure ve ayetlere bakalım.

Üstelik bu meallerde kullanılan ve bana göre ayıp da sayılan tercümeleri karşılaştıralım.


Vakıa Suresi

ayet 22-23
-Onlar için saklı inciler gibi, iri gözlü huriler de vardır. (Diyanet ve Elmalılı Hamdi)

-Ve genç kadınlar, iri ve siyah gözlü. (Yaşar Nuri Öztürk)

-Ve en güzel gözlü saf ve temiz eşler [yanlarında olacak] (Muhammed Esed )

Ayet 35-36-37

-Biz onları (hurileri) yepyeni bir yaratılışta yarattık. Hepsini bakireler yapmışızdır, (Yaşar Nuri Öztürk)


-Onları ahiret mutluluğuna erenler için, hep bir yaşta eşlerini çok seven gösterişli bakireler yaptık. (Diyanet)

-Onları bakire kılmışızdır, kocalarını çok seven aynı yaşta (Elmalılı Hamdi)

-Biz kadınları da güzel bir biçimde yeniden yaratmışız...(Süleyman Ateş)


Nebe Suresi
-

-Sulak bahçeler, bağlar, üzümler,
Göğüsleri turunç gibi yaşıtlar, (Yaşar N.Ö)

-Bahçeler, üzümler, kendileriyle bir yaşta, göğüsleri çıkmış genç kızlar ve dolu dolu kadehler vardır. (Diyanet)

-Muhteşem bahçeler ve bağlar, müthiş uyumlu harika eşler, (Muhammed Esed )

-Bahçeler bağlar gögüsleri tomurcuklanmış yaşıt kızlar ( Süleyman Ateş)


Bir de Sn. Mustafa Sağ'ın mealine bakalım;

Vakıa 22-23
-Hep aynı boyda ve yaşta pırıl pırıl inciler gibi tertemiz gençler

35-36-37
Biz öyle bir planla planladık ki beğenilen cazip, hepsi aynı ayarda hiç kimse tarafından oturulmamış bakire yerlerdir. (cennet)

Nebe

-Onlar için etrafı duvarlarla çevrilmiş, taneleri olgunlaşmış üzüm bağları, bahçeler ve içi dolu kadehler ...

Ve Sn. Sağ açıklamasında, bu yanlış tercümelerin nedenini "dervişin fikri neyse zikri de odur" diyerek açıklamıştır.

Sonuç olarak anlaşılmıştır ki...Yüce Rabbim kutsal kitabında "tomurcuk göğüs" lü kızlar vadetmemiştir...


Bu değerli meali alıp okumanızı tavsiye etmekteyim. Üstelik Sn. Sağ, yine Yüce Rabbimizin kelamının herkesin anlayacağı birşekilde indirildiğini ve bir takım insanların ve maalesef diyanetin de buna alet olarak tercüme edilemez ! herkes anlayamaz sözlerinin tam aksini savunmaktadır. Yani Kur'an mealini okuyarak Kur'an okumuş sayılmaktayız...


Sevgimle....

Not: Meal " Çağrı" adıyla internet ortamında satılmaktadır.




 

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..