Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '21

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Desteğiniz Güçlü Olmalı

Desteğiniz Güçlü Olmalı.1997’di sanırım derneğimize liseli bir genç olarak üye olmuştum. Üye defterindeki resimle bu günkü arasında dağlar var.

Küçük yaşta babamı kaybetmiştim körler okulundan sonra Devlet parasız yatılı olarak Cumhuriyet lisesinde okudum. Bir yıl sonrada uşakta fakülte okudum.

Uzun yıllar işsiz gezdim. Sonra iş ve evlilik. Sonra boşanma 2000’li Yıllarda yöneticiliğe başladım 2006’da şube başkanı oldum.

Ailem yok. Burada sıfırdan yeni bir hayat kurdum görmüyorum bu bazen avantaj bazen de dezavantaj oldu.

Dernekçilikte güçlü bir çevreniz olmalı lobileriniz olmazsa zor. Ben bu sıfırdan başlayan İzmir hayatımda olabildiğince mücadele verdim. Bazen desteklendim bazen yalnız bırakıldım.

Acı tatlı günler geçirdim. Yetim ve kimsesizlere dernek başkanı olmayı asla tavsiye etmiyorum hak mücadelesi ben hak ve hukuku her zaman vurguladım.

İnsanca uygarca bir hayatın gereğine inandım. Sadece engelli diye ayrımcılık ve incitici tutumların sergilenmesi kabul edilemez. Sadece görmüyor diye imza atamaz diye fakülte bitirmişlerin cahil olarak değerlendirilmesi düşündürücü.

Birçok iş internet üzerinden yapılırken kâğıt ısrarı değişime direnişten başka bir şey olamaz. Bir üs geçidinin rampayla başlayıp merdivenle bitmesi keyfiliği insanı yoruyor.

Merkezi ve yerel idarelere politikalar önerirken bizden ve sizden kriteri kısır çekişmeleri yol almamızı güçleştiriyor.

Kimse kendi camiasına toz kondurmuyor. Yine de bu satranç tahtasında mat olmadan oynamaya çalıştık insanların hayatlarına dokunabildik ve fark oluşturabildiysek ne mutlu bize.

İnşallah bundan sonra sade bir hayat beni bekliyor. Şairin varlığımı yalnız ona verdim ben dediği gibi Ahmet Kutsi Tecer. Sade gözlerden ve gönüllerden uzak bir hayatı istiyorum bol bol okuduğum tartıştığım ve sorguladığım bir hayat olacak.Sohbetler konferanslar ve farklı faaliyetler. Benim önemle vurguladığım sorunu olanlar kulağının üzerine yatmak yerine kendi dertlerine ve davalarına sahip çıkmalı biz olamadan bizim için asla demeleri gerekiyor. Kendileriyle ilgili kurumlarda söz ve karar sahibi olmalıdır. Siz müdahil olmazsanız hiç bir sorun çözülmez.

Engelli hakları. Öncelikle engelliler ve aileleri haklarını öğrenmeli. Sonrada hukukun içinde kalarak haklarını kimseye çiğnetmemelidir. İmza kampanyaları yazılar ve farklı faaliyetlerle kamuoyu oluşturarak baskı gurubu olup yöneticileri etkilemeli. Salih Arıkan, tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..