Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Desteksiz atış hedefi vurmaz

Hayali yazi yazmakla suclanmakta varmis hayatta, yazdigim cevap ilgili yere sigmadigi icin buradan cevap vermek durumundayim cunku ciddi bir mesele yalancilikla suclanmak. Genelde hayali yazilar roman, bilim kurgu ve cinsel fantazilerde yazilir.

Askerlikle ilgili yazdigim yazinin iki cumlesine takilmis sevgili yalancilikla suclayan arkadas, (reklam olmasin diye isim yazmiyorum) birinci suclama subay ve astsubaylar er ve erbasin yemegini yiyemez durumu, yasa simdi degisti ise bilemem, ozel durumlar konumuzun disinda, ben konuya aciklik getirmeye calisayim. Ilk once suclamayi yapan kisinin cevresi sayesinde gerekli bilgiye ulasabilecegini zannediyorum. 1982 yilinin haziran ayi kayitlarinda Jandarma Genel Komutanligina katilan er ve erbaslarin kayitlarina ulasirsa benim orada gorev yaptigimi gorebilecek. Karargahta subay, astsubay ve personele yemek cikiyordu ama bunun bedelini askeri personel oduyorlardi, o gunlerde gundelik 3 cesit yemek 100 lira civarinda idi. Izine ayrilan subay yada astsubay mutfak sorumlusuna o ay yemek yemiyecegini soyler yemek ona gore cikardi. Karargahta subay astsubay parali yemek yerken iki kilometre ileride kislada bedava yemek yemeyi izah etmenin mantigi yoktur. Iase olayina gelince her askere gunun kosullarina gore ihtiyaclarini gidecek sekilde devlet bir rakam belirler. Ben bunu Mersinde askerlik yaparken ogrendim. Canakkale ve Ankara`da haberim olmadi, nedeni Mersin`de her ay basinda levazim astsubayi er ve erbaslara her ay degisik miktarlarda para dagitiyordu. Sebebini sordugumda bizim o zamanki iase bedelimiz 7000 lira imis yemek masrafi olarak yapilan toplam harcamalardan kalan para alaydaki asker sayisina bolunerek dagitiliyordu. Bazen 300 lira bazen 400 lira aliyorduk. Telefon acilip ogrenilebilinir Mersin Il Jandarma Alay Komutanligi`ndan ama bu durum o birlige mahsusmu yoksa diger birlikler uyguluyorlarmi bilemem ben icinde bulundugum durumu soyluyorum. Diger konu ise hem iyi insanlardi deyip hemde erlerin hakkini yiyorlardi diye soylemem, erlerin yemeginden yemek yeme aliskanliklari onlarin iyi insan olmalarina golge dusurmez. Konunun tamami iyi okundugunda benim askerlere karsi hic bir karalamam olmadigi, urt rutbeli subaylarla beraber callistigimi hepsinin mukemmel insanlar oldugunu yazdim.

Dayak yeme olayina gelince bu yaziyi intikam almak icin yazmis oldugum dusunuluyor. Intikam amaciyla yazmis olsam neden askerlikte yasadigim guzelliklerden bahsedeyim. Neden Basbakan`i askerlik yan gelip yatma yeri degildir dedi diye bilgisizliginin disa vurumudur diye suclayayim. Ben acemi birliginde geceleri boluk yazicisina yardim ederdim, aksamdan ertesi gun islenilecek konuyu ogrenir aksamdan calisirdim. Ertesi gun cavus yada onbasi konuyu anlatirken hata yaptiginda hata yaptigini hatirlatirdim, elindeki kagida tekrar baktiginda hatali oldugunu gorurdu ve Askeriyenin KARISMA, KAYTARMA, KONUSMA ilkesinden birini cignedigim icin yerdim dayagi. Diger dayak yeme mevzuu hep ust rutbelilerin tuveletini kullanir her seferinde yakalanirdim. Cunku hep temiz oluyordu o tuvaletler, yani kimse dayak yedim diye ovunmez ve bu konudan bahsetmezde ama ben hak ettigimi dusunerek burada yazma cesaretini gosteriyorum, cunku benim saplantim yok.

Simdi olsa askere gidip o riskleri alirmiyim cumlesi bizler onlar diye ulkeyi ikiye ayiran zihniyete karsi sarfetmis oldugum sozdur. Astsubaylarimiz askeriyenin tum yukunu omuzlayan ama hep arka planda olan degerli kardeslerimizdir. Yikama yaglamayi sevmem ama bir an icin bazi kisileri uzebilecegimi dusunerek onlardan ozur diliyorum. Yazmis oldugum her yazinin sonuna kadar arkasindayim. Eger prim yapmasi icin yazi yazacak olsam, jakuzi partilerinden, havuz partilerinden, striptiz partilerinden gece yarisi kumsal partilerinden bahsederek daha fazla okunmayi saglarim belki ileride o konularida yazarim.

Bu kadar yazi yazdim bazilarinda zamaninda topluma mal olmus kisilerin isimlerini vererek onlardan bahsettim bugune kadar tekzip seklinde bir yorum gelmedi. Yazilan her yazi degerlendireye tutularak uygun ise yayimlaniyor.

Desteksiz atis hedefe isabet etmez.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...