Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '09

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim'in estetik bir görünüme ihtiyacı var...

Didim'in estetik bir görünüme ihtiyacı var...
 

Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Ertuğrul Günay' Didim'deydi.

Bakanımız, Söke ve Didimdeki çirkin yapılaşmayı dile getirerek, binaların estetikten yoksun olduğunu dile getirdi.

Bakanımızın bu sözleri, tüm şehirlerimiz, özellikle de turizm kentlerimiz için çok önemliydi.

Bölgemiz, tarihsel dokusuna, mitolojisine, gizemine uygun bir yapılaşma yerine estetikten yoksun çirkin bir yapılaşmanın içine girmiştir.

Avrupa kentleri, mimarisiyle, çevreye saygısıyla parklarıyla bahçeleriyle göz estetiğiyle bir kentsel doku oluştururken, biz, demir çimento ve tuğlayı yeterli gördük... Bu çarpık yapılaşmadan mevcut belediyemiz de suçlu değildir.

Didim özelini ele alırsak, Didim'in estetik bir kent görünümüne kavuşması için yapılacak bazı çalışmalar olabilir.

* Binaların çatılarındaki Güneş enerjileri bir görüntü kirliliği yaratmaktadır. Eski binalardakilere bir çeki düzen verilmelidir. Yeni yapılacak binalarda ise Güneş enerjisi kullanımı görüntü kirliliği yapmayacak şekilde projelendirilmelidir.

* Boyası, sıvası dökülmüş binaların boyanması, tamir edilmesi için belediyeler bina sahiplerini uyarmalı, gerekirse ceza uygulayabilmelidir. Belediye, binaların dış cephesinin renk seçiminde de şehir estetiği açısından söz sahibi olmalıdır.

* Çanak antenler de görüntü kirliliği yaratmaktadır. Binalar merkezi sisteme geçmelidir. Yeni yapılan binalarda bunlar zorunlu hale getirilmelidir.

* Çamaşırlar, kişinin özelleridir. Balkonlara çamaşır asılmamalı. Balkonlara asılan çamaşırlar da görüntü kirliliği oluşturmaktadır.

* Didim'in iklimi de göz önüne alınarak, yeraltı sularının güçlenmesi, deniz kirliliğinin önlenmesi açısından sokakların taş parkelerle kaplanması gerekir. Asfalt bu sıcak iklime uygun değildir, pahalıdır. Yağmur suları sorun yaratmaktadır. Taş kaplamalar yağmur suyunu toprağa verdiği için yeraltı suları zenginleşmektedir. Ayrıca parke taşlı yolların tamiratı kolaydır.

* Didim, Apollon tapınağıyla, Medusa'sıya önemli bir tarihsel, mitolojik dokunun içindedir. Didim, bu dokuya uygun kentsel bir yapı geliştirmelidir. Geçen yıl Meandros festivali kapsamında Dünya'nın önemli heykeltraşlarının meydana getirdiği eserler, şehrin önemli meydanlarına dikilmelidir. Heykeltraşlarla ilgili çalışmalar uluslararası düzeyde gelenekselleştirilmelidir.

* Çevre temizliği, kentin temizliği çok önemlidir ve bunu yapabilmek ise bir uzmanlık ister. Bu yönde bir takım sııntılar yaşanmaktadır. Özellikle de mahalle araları gözden kaçmaktadır. Ot temizliği zamanında yapılmalıdır. Çöp toplama, konusunda çağdaş, çevreci anlayışlarla birlikte uygulama örnekleri gözden geçirilmelidir. Bu konuda halk biliçlendirilmeli, çöp eğitimi yapılmalıdır.

* Bir kenti güzelleştiren, simgeleştiren meydanları, parkları bahçeleridir. Didim belediyesinin bu yönde olumlu çalışmalarının olduğunu bilmekteyiz .Sahil yürüyüş parkuru projesi önemli düşüncedir.

* Altınkum, Didim'in bir simgesidir. Altınkum temizlik, estetik yönden tekrar ele alınmalıdır. Paslanmış, hantal merdivenler yerine daha doğal estetikleri yapılmalıdır. Dünyanın örnek plajlları uygulamaları gözden geçirilerek, Altınkum için en iyi olanı yapılmalıdır.

* Altınkum sahilindeki esnaflar kendilerine bir çeki düzen vermelidir.Günü değil, geleceği kurtaracak anlayışın içinde olmalıdırlar. Hanutçuluğa hep birlikte karşı çıkılmalıdır. Esnaflar da temizlik konusunda Belediyeye katkıda bulunmalıdırlar.

* Didim Belediyesinin çağdaş bir turizm kenti yaratmak için, çok iyi niyetli ve azimli olduğunu görmek bizi sevindiriyor. Didimliler olarak, bu çalışmalara destek vermeliyiz.

Didim için herşey geç ve güçdeğil, bazı düzenlemelerle, çalışmalarla estetik bir görünüme bürünebilir.

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..