Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '20

 
Kategori
Sigorta
Okunma Sayısı
136
 

Dijital Sigortacılık

Dünyada ilk sigorta poliçesi üretileli tam 673 yıl olmuş. Bu zorlu ve sürekli insani ve maddi riskleri  teminat altına almak için yeni ürün ve hizmetler geliştiren Sigorta sektörü yapısı  son yıllarda köklü bir değişim rüzgarıyla karşı karşıya.

Değişimden daha çok dönüşüm kelimesinin uygun olabilecek  bu süreci; Sigorta değer zincirlerinin tüm halkalarının  “dijitalleşmesi” olarak tanımlayabiliriz ki mevzuat derinliğiyle bildiğimiz  Sigorta sektörünün klasik ve değişime uzaktan bakmayı tercih eden  yapısına ait birçok tanımı ,iş yapış şekillerini,değer yargılarını bambaşka bir noktaya taşıyacak seviyede.

Sigorta Sektöründe bu dijitalleşme uygulamlarının teknoljik  tanımı genel olarak “Insurtech"uygulamlarıdır..

Insuretech nedir?

Farklı sigorta branşlarında, sigorta şirketleri ve müşterilerin ihtiyaçlarına dokunan, hayatlarını kolaylaştıran, maliyetleri azaltan, süreçleri kısaltan ve yaşanan dijital değişim süreci ile uyumlanmayı sağlayan bir çok uygulamayı kapsayan “ ekosistemin genel adıdır.

Insurtechlerin yeni teknolojik gelişmeleri sigorta sektörüne entegre etme hızı her geçen gün arttığını da  belirtmeliyiz ,işte bu noktada sigorta sektörünün, eskisinden daha iyi bir müşteri deneyimine geçmesi,  her geçen gün artan müşteri beklentilerinin karşılamalarında en büyük destek noktası olacak.Aynı zamanda teknolojik alt yapısını geliştirmiş her sektör gibi sigorta sektörü de ,dünyada bundan sonra oluşabilecek global krizlere karşı daha dayanıklı bir yapıya sahip olma şansına erişebilecek.

Şu ayrımı yapmak da çok önemli;

 Sigorta sektöründe “dijitalleşme” kavramı sigorta ürün ve hizmetlerinin dijital satış kanallarından hızlıca satın alınması olarak anlaşılıyor ki bu tam anlamıyla “eksik” bir anlaşılma…Şüphesiz günümüzde Dijitalleşme çok daha güçlü bir etkiye sahip,bu etkinin genel adı kısaca “veri tedariği” “büyük veri” olarak karşımıza çıkıyor..Uygulamayı  biraz açarsak;Sigorta Şirketleri müşterilerinin  satın alma süreçlerinin,alışkanlıklarının, elde ettikleri veriler yoluyla çok keskin  tahminlerde bulunmaları ve bu tahminler sonucundan müşterilerine zamanında (risk oluşmadan önce ),doğru ürünler sunabilmelerine imkan sağlayacak bir ekosistemler bütünüdür.

Bu durum Sigorta sektörü için çok önemli bir veri setini ifade etmektedir ki buna bağlı olarak sektörün veri tedariği yapan firmalarla yakın işbirliği içinde olmasının önemli olacağı bir döneme  hızla girmekteyiz.

Peki Bu dijital ekosistemin adı nedir ? Yapay Zeka olarak adlandırılan  ve günümüzde hemen hemen her sektörde  müşteri verileri  sayesinde bireylerin tüketim tercihlerini tahmin eden ,kurgulayan algoritmik bir yapıdır.

Yukarıdaki tarif edilen dijitalleşme süreciyle , Sigorta sektöründeki mevcut  satış kanallarına(acente,bankasürans, broker dağitim kanalları  )önümüzdeki dönemlerde “dijital satış kanalı”da  ekleneceğini  tahmin edebiliriz  buna bağlı olarak tabi ki sektörün mevcut hedeflerinin,satış stratejilerinin,iş yapış şekillerinin tümden değişeceğini de söyleyebiliriz ,bu noktada en önemli görev sektörde çalışan sigorta profesyonellerine düşmekte özellikle “iş geliştirme” yönünde tüm dağıtım kanallarına teknolojik,eğitim,bilgi,satış konularında destek vermeleri eskisinden daha önemli bir hale gelecektir.

Dolayısıyla, yakın gelecekte sigorta sektöründe  klasik yöntemlerden, büyük veri analitikleriyle  ve kişiselleştirilmiş dijital satış yöntemleriyle çalışma sitemine geçileceğini varsayarsak, rekabet  gücünü daha hızlı dijitalleşebilen,daha fazla veri setini elinde bulunduran, yeni neslin risk ve satın alma tercihlerini daha iyi tahmin edebilen  ,daha esnek , daha kişiye özel  ürün ve hizmetlere geçiş yapabilen firmalar elinde tutacaklar.

 

Pandemi döneminde yapılan  bir istatistikle durumu özetleyebiliriz:

2016 yılında yapılan araştırmaya göre sigorta müşterilerinin  %15 i dijital ortamdan sigorta işlerini yapmayı tercih ederken, 2020 yılı Nisan ayında bu oran %35  , Temmuz ayında ise %44 seviyesine ulaşmış.Bu durum tüm sektörlerde olduğu gibi  sigorta sektöründe de gelecek günlere"dijital tabanlı müşteri profili" nin damga vuracağını açıkca göstermektedir. Ülkemizde son dönemlerde devletimiz önderliğinde   dijitial yapılara yapılan yatırımlar  ve teşviklerle, ülkemiz Sigortacılık sektörü mevcut ,köklü alt yapısını çağın gerektirdiği dijital yapılarla birleştirerek makro ekonomik değerlere katkı sağlamaya devam edecektir.

 

Aydın Edinçgil

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Toplam blog
: 6
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 275
Kayıt tarihi
: 06.11.20
 
 

..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster