Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '10

 
Kategori
Teknoloji
 

Dijitalleşen yaşamlara doğru

Dijitalleşen yaşamlara doğru
 

Sosyal Ağların aktif kullanılması ile birlikte kullanıcılar profillerini daha çok güncelliyor, anlık durumlarını tweet’leyerek takipçilerine ulaşıyorlar.  

Türkiye’de 2009 ile birlikte markalar Sosyal Medya hesaplarını açmaya başladı. İnsanlar günlerinin büyük bir bölümünü ağlarda paylaşım yaparak geçirirken markaların ulaşmak istedikleri hedef çercevesinde yerlerini alıyorlar.  

Markalar topluluk büyütüyor, izinli veri tabanlarına her geçen gün yeni kişiler kazandırıyorlar, marka mesajlarını duyuruyorlar, dataları yorumluyorlar ve işin sonunda yatırımın geri dönüşünü (Return On Investment) hesaplıyorlar.  

Her gün Sosyal Medyanın hacminin daha çok büyüyeceğini daha çok markanın Facebook’da ve diğer ağlarda yer alacağını, kullanıcılara ulaşmak için büyük strateji ve yatırımların yapılacağını duyuyoruz. Evet gerçekten öyle, fakat ileri vadede kullandığımız platformların kullanış biçimlerini değiştirebiliriz.  

Nasıl bir değişim söz konusu derseniz biraz istatistik vermek ile başlayabilirim; 23.500.000 Facebook kullanıcı kitlesi toplam popülasyona oranla oldukça büyük ve her geçen gün daha da büyüyor. Bir de daha farklı bir istatistik var ki bu kitlenin yavaş yavaş mobili kullanmaya başladığını gösteriyor. Son araştırmama göre 10.00.000 Türk Facebook kullanıcısı internete mobil üzerinden bağlanıyor. Böylelikle giderek offline ile online arasındaki bir dünyada dijital bir yaşama gidiyoruz.  

Orta vadede bu sayı 30.000.000’a çıktığında şu an kullandığımız bir çok şeyin çok eskide kalacağını söyleyebilirim. (Örneğin; web siteleri, Facebook’da teferuatlı oyunlar) Facebook Places’i dünya algılama aşamasında iken Türkiye’ye kısa bir süre sonra gelecek (Promoqube olarak biz kullanıyoruz o ayrı bir konu) Bundan sonra markalar daha farklı kampanyalar yapmaya, daha farklı stratejiler izlemeye başlayacaklar. Çok yakın bir zamanda sayfamıza hayran olarak “uygulamaya en çok arkadaşını davet eden kişiye” kahve hediye ediyoruz kelimesi “mağazamızda check- in olarak birlikte kahve içtiği arkadaşlarını etiketleyen kişilere kahve hediye ediyoruz” olarak değişecektir.  

Yine kısa dönemde karşılayacağımız uygulamalardan biri Facebook Deals… Markalar Facebook sayfalarına indirim kuponlarını koyarak katılımcıların kuponu yazıcıdan çıkartarak mağazaya gelmesini isteyerek eskisine oranla daha maddi dönüşler bekleyecektir. Bir sonraki uygulamalarda ise Augmented Reality, Mobil, RFID gibi teknolojilerin Sosyal Medya’yı çok farklı yerlere getireceğini düşünüyorum.  

Hep tartışılan “bilgisayar başında oturarak Twitter ve Facebook kullanımı sosyalleşmek değildir tartışması bile ortadan kalkacak” çünkü elinde mobili olan herkes ister alışveriş merkezinde, ister gezi parkında dolaşırken sosyal ağlarından uzak kalmayacak.  

Buradaki linkte İsrail'deki bir parka gelen ziyaretçilere Coca-Cola Facebook sayfasını like ettiren RFID teknolojisini gösteriyor. Aynı linkte ise Alışveriş için evden dışarı çıkmak istemeyen bir kızın Augmented Reality uygulaması ile kıyafetleri deneyerek Facebook'daki arkadaşlarınla paylaşmasını gösteriyor.
 

 
Toplam blog
: 26
: 834
Kayıt tarihi
: 01.10.08
 
 

Facebook'un onayladığı ilk ve tek türk ajansı Promoqube'de  Topluluk Yöneticisi olarak çalışmak..