Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '08

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Dil öğrenmenin püf noktaları 1

Dil öğrenmenin püf noktaları 1
 

Dil öğrenmenin püf noktaları


Herkese merhaba,

Ben yazmak, sen okumak, biz belki anlamak, onlar belki anlamamak, siz belki anlamak, belki tekrar okumak...

Diye yazınca ne demek istendiğini üç aşağı beş yukarı anladığınızı varsayıyorum kendi kendime!

Bunun kanıtladığı nokta da şudur: Bir dili öğrenirken,

1. (ben, sen, o, biz, siz, onlar) diyerek kişilerden bahsetmeyi

2. yanına da herhangi bir fiil koymayı başardığınız zaman kendinizi çok rahat ifade edebilirsiniz.

Demek ki, fiil öğrenmek çok önemli...

E, hergün 5 tane fiil ezberlediğinizi düşünün... Bir de zaten bildiğiniz fiiller vardır haliyle... O zaman siz zaten durduğunuz yerde bir dünya cümle kurabiliyorsunuzdur... :))

Her gün 5 fiil öğrenmeniz demek, haftada 35 fiil öğrenmeniz demektir. HEpsiyle de birer cümle kurarsanız olur size haftada 35 cümle, ayda da 140 cümle... Eğer oturduğum yerden yanlış hesaplamadıydam tabi :))

Bu arada fiil derken, -mek -mak eki ile biten, eylem bildiren kelimelerden bahsediyorum; gelmek, anlamak gibi...

Ve yapmanızı önerdiğim örnek cümleler de; ben gelmek, sen oturmak, o bakmak, biz anlamak, siz yemek, onlar yememek gibi cümleler. Bunları şu an Türkçe olarak yazıyorum elbette, sizler öğrenmeyi hedeflediğiniz dile uyarlayabilirsiniz.

Geri kalan kelimeler ve gramer yapıları, bu açıdan baktığınız zaman sadece detaydır, süstür...

Onlar da sabırlı olursanız, zaman içinde yerini bulacaktır. Elbette bir sürü yorum yapılabilinir bu yazdıklarım üstüne...

Ama inanın ben şu ana kadar bu metodun zararını ne gördüm, ne de görenin gördüm... :)

Başlangıç için ya da gözünde büyütenler için iyi bir öneri olduğunu düşünüyorum.

Sonrasında, öğrenmenin her aşaması için başka ipuçları var! Bence tabi!

Bir de şu açısı var olayın elbet; madalyonun diğer yüzüne bakmaya çalıştığım zaman ortaya şu sonuç çıkıyor: Burada önerilenler, dünyanın tüm dilleri için geçerli olmayabilir. Benim öğretmekten ve yardımcı olmaktan sorumlu olduğum iki dil için geçerli. Onun dışında, biraz bildiğim, aşina olduğum, konunun sohbetinde bulunduğum bazı diller için de geçerli...

'En azından, öğrenilmeye çalışılan çoğu popüler dil için geçerli' dememde yanlış bir durum yok diye düşünüyorum. Elbette, farklı düşünceler varsa okumaktan çok memnun olurum.

Sevgiler, hepinize iyi haftalar...

 
Toplam blog
: 61
: 937
Kayıt tarihi
: 20.09.08
 
 

Yazmak sorumluluk istiyor. Zor iş, başka bir alem. Yaşamın ta kendisi gibi. ..