Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '17

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Diyarbakır’lı Mücit Dünyada İlk Robotu Yapmış

Diyarbakır’lı Mücit Dünyada İlk Robotu Yapmış
 

Ebul İz El-Cezeri


nazanss.blogspot.com

 

Müslüman Bilim Adamlarının yaptıklarını okuduğumda buldukları her ne ise onların Avrupalı bilim adamları tarafından zaten bulunduğunu düşünüyorum değil de düşünüyordum.

Taki:

“Vardır bu işte bir yanlışlık”

Dedim ve araştırmaya başladım.

 

Eeee o zaman ortaya şöyle bir gerçek çıktı.

Müslüman bilim adamları, Avrupalı bilim adamlarından çok önce bulmuşlar ama seslerini onlar kadar dünyaya duyuramamışlar.

 

Birçoğu yine Müslüman bilim adamlarının açtıkları kapılardan içeri girmişler, bildiklerine ilaveler yapmışlar, daha bir geliştirmişler sonrasında da ben yaptım ben, buldum demişler.

Bu ancak böyle açıklanabilir.

Zira bakıyorsunuz;

 

Birçok keşfin Leonardo da Vinci ve diğerlerinden çok önce Cezeri tarafından bulunduğunu öğreniyorsunuz.

O zaman ne oluyor.

O da şöyle:

Cezeri kim diyorsunuz ve araştırmaya başlıyorsunuz.

 

O bir Türk âlimini, Diyarbakır’ın Cizre kasabasında doğmuş, İslam medeniyetinin en güzel zamanlarında 32 yıl mühendislik yapmış.

Tam adı:

Ebul İz El-Cezeri

 

Sibernetik üzerine çalışmalar yapmış.

Bunlar nedir dediğimizde:

 

Haberleşme, kontrol, denge kurma ve ayarlama ilmi olan sibernetik ilmi ve zaten o ilk kurucusu…

Bu bilim dalı şimdiki bilgisayarların ortaya çıkmasına imkân tanıyan bir bilim dalıymış.

 

Neler yapmıştan ziyade neler yapmamış ki diyeceğim ve sıralayacağım. Boşuna ona Robotik biliminin babası denilmiyormuş.

 

Su saatleri, otomatik kontrol düzenleri, fıskiyeler, kan toplama kapları, şifreli anahtarlar ve robotlar gibi, pratik ve estetik birçok düzeni tasarlayan ve bunların nasıl gerçekleştirileceğini anlatan;

Kitab-el Hiyal adlı kitap…

 

Eserde yer alan bütün şekilleri kendisi çizmiş ve renklendirmiş.

 

20. asrın başından itibaren batı dünyasında büyük ilgiyle karşılanan bu eser, 1974 senesinde Al Jazaris Book of Knowledge of Ingenious Mechanical Devices adıyla Donald R. Rill tarafından İngilizceye çevrilmiş.

 

Kitabın tercümesine bir önsöz yazan meşhur bilim tarihçisi Prof. White Jr. ise önsözde, birçok keşfin Leonardo da Vinci ve diğerlerinden çok önce Cezeri tarafından yapıldığını belirtmiş.

 

Bunlar ne muhteşem olaylar,

Ne güzel adamlar,

Müslüman bilim adamlarını araştırdıkça sizlere de aktaracağım.

 

 

Nazan Şara Şatana

nazanss.blogspot.com

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....