Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '12

 
Kategori
Anılar
 

Dostluk, bir insanda olması gereken özellikler.

Dostluk, bir insanda olması gereken özellikler.
 

Merhaba diyerek başlamak istiyorum. İlk önce, merhabanın ne  anlama geldigini, anlatmadan geçemiyecem. Merhaba, aslında farsça kökenli olup, benden size zarar gelmez, anlamına geliyormuş. Ben anlamını bilmeden söyledigim bu kelimeyi, şimdilerde daha sık kullanır oldum. Son baharı, yaşadıgımız şu günlerde, bahar tadında yaşanan tüm dostluklara, kocaman bir merhaba.

Dostluklar, bu küçük cümleyle kurulur. Güler yüzle söylenen, bir merhaba,gelecekteki bir çok şeyin başlangıcı olur çoğu zaman. Nedense, bu kadar kolay söylenen bir sözü bile, esirger olduk kendimizden. Zamana yenik düşen, duygularımızmı oldu acaba? Yoğun bir tempoda yaşıyoruz. Büyük şehirlerin kargaşasında, kendi başımıza yaşar olduk. Benim tabirimle, taş binaların, küçük kafeslerinde yaşamaya mahkum edildik. İlk önce, bahçeli evlerin, komşuluk tatları alındı elimizden Benim çocukluğumdaki gibi, bahçeye çıkan komşularımızla merhabalaşmak, hatırlarını sormak zevki, bir dönemmiş gibi bitmiş oldu. Bahçesinden, toplayıp getirdigi güllerle gelen ayşe teyzeyi, kahvaltı hazırmı diyen hasan amcayı, şimdi özlemle anar oldum. Merhabanın sihirli bir sözcük olduğuna, küçük yaşlarda karar vermiştim. Çünkü, merhaba dedigim, her insan,gülerek merhaba diyordu. Demekki, bu insanları mutlu eden, verildiğinde karşılığı,gülerek verilen, sihirli bir söcüktü.

Şimdi yaşadığımız apartman katlarında, karşılaştığımız, komşularımızla, merhaba'laşsakta iletişim eksikligimiz, boş bakan gözlerimizden belli oluyor. Paylaşmayı unuttuk. Paylaşımlarla beslenen, dostlukları, çocuklarımıza öğretmekten vaz geçtik.

Gülen yüzlere, dostlukların değerini bilen, ilmek ilmek sevgi işlenmiş yüreklere, kocaman bir MERHABA

 
Toplam blog
: 47
: 402
Kayıt tarihi
: 06.11.12
 
 

İzmir'de doğdum.  Adana!da yaşıyorum. Evli ve iki çocuk annesiyim. Uzun zaman bir gazetede köşe y..