Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '12

 
Kategori
Dünya Kadınlar Günü
 

Dünya Kadınlar Günü'nü protesto ediyorum

Dünya Kadınlar Günü'nü protesto ediyorum
 

8 mart


Bu hafta sonu uzun zamandan sonra, ilk defa bir kitabı hafta sonunda okudum ve bitirdim. Kitabın adı:Kırılma Noktası. Yazar: Yiğit Bener. Konusu . 99 depreminin yarattığı etkiler. Benim gibi bu depremi yaşamayan ve konuya uzak kalanlar için kitap oldukça anlamlı ve önemli. Zira kitap yaşama dair ciddi şeyler söylüyor. İnsanların canının nerelerde nasıl yandığını ve bu yanmaların etkisi anlatıyor. Üstelik yazar sonunda yazmanın anlamsızlığına getiriyor konuyu. Galiba Ben de bir süredir yaşanan onca acıdan sonra yazmanın anlamına inanamayanlardan olduğumdan eskiden yazmak bana terapi gibi gelirken artık yazamıyorum.Yazmak yetmiyor bana. Tıpkı bu yıl ( mart kutlamak istememem gibi.

Evet bu yıl 8 mart kutlamak gelmiyor içimden. Çünkü ben ilk dayağımı bir 8 mart mitinginde yemiş biri olarak, gelinen noktanın dünden daha geri olması, yaptıklarımızın sonucunun böylesine hüsran vermesine , bir adım ileri adım atamamış olmamıza bozuluyorum.

Bugün geldiğimiz  noktada kadınlar dünden daha fazla şiddete, dünden daha fazla tecavüze uğrarken, kız çocuklarının çocuk gelin sayısı artmışken, ben artık dayanamıyorum. 

Tüketimin bir parçası haline gelmesi, bunun bu kadar metalştırılması da ayrıca canımı yakıyor. Zira yapılan tüm bunlarla kadın biraz daha ucuzlatılıyor.

Ama ençok canımı acıtan erkeklerin bizden daha çok sahip çıkması.Oysa ibr kadın hareketi ve iş olsun diye 8mart kutlansın, millet meydanda görsünü sevmiyorum. Zira 8 martın çıkış npktası bu değil. Bugünün çıkış mantığına bu yapılanlar uymuyor. ( mart hedefinden şaşmış durumda.

Sorunlar çözülmedikçe ben 8 martları proteso edeceğim ve kimsenin de ugün ilkini aldığım resim gibi resimler yollamasını istemiyorum. İzin verin bu kadarcık hakkım olsun.

Sahi hak demişken belki sadece bugün dünyanın herhangi bir yerinde Rana ARIBAŞ olmak istemiyorum. İsimsiz sadece kadın olmak istiyorum. İçinde olduğum tüm sorumlulukkardan uzakta, birgün sadece birgün kendim için nefes almak istiyorum. Şu güçlü kadın imajından sıyrılmak ve pamuklara sarılmak istiyorum. Şımartılmak istiyorum. Bir tek 8 mart yeter bana.

 
Toplam blog
: 19
: 895
Kayıt tarihi
: 10.08.11
 
 

Anneyim. Ekoloji ve Barış aktivistiyim. Haksızlığa sahteliğe dayanamıyorum...