Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '10

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Dünyada cennet gibi

Dünyada cennet gibi
 

www.karadenizvira.com


Gündoğdu kabuğunu kırma telaşında.

Gündoğdu Rize’nin cazibe merkezi olma yolunda.

Benimde telaşım var.

Zaman yarım asrı devirirken ve su gibi akarken yapamadıklarımın telaşı var.

Gündoğdu’nun hikayesini yazmadım, romanını, şiirini yazmadım.

Yazılmadık hiçbir konu bırakmayan ve adı muhalif kaleme çıkan ben “DÜNYADA CENNETİ GİBİ” aniden aklıma düşen üç kıtalık dörtlüğe bile bir eleştiri sığdırdım.

Sayın Belediye Başkanı Süleyman YILDIZ bu eleştiriyi hak etmedi. Velanın yolunu asfaltladı, sağ olsun. Kısmı genişletmeler düzenlemeler yaptı.

Bu ilk kez oldu.

Sayın Başkanımız Süleyman YILDIZ’la birlikte Gündoğdu köylerini kucaklayan bir atılım içinde.

Tıpkı İstanbul’da GÜN-DER le olduğu gibi. Bu kucaklaşmayı çok güzel başarmışlar. Yansımaları da Gündoğdu’ya geri dönmeye başladı. Geçen yıl düzenlenen etkinlikler çok kısa bir zamanda uluslar arası bir boyut kazanacak.

GÜN-DER Başkanı Sayın Servet ALKAN ve ekibi bu işi başarabilir.Bunu hep beraber Gündoğdulu’lar olarak başarabiliriz. Yeter ki inanalım, ipe beraber asılalım.

Çünkü bunları yapmayı hak eden bir yer Gündoğdu. Ama, yıllarca sessiz sedasız, kaderine razı bir şekilde suskun kaldı, fazla gelişemedi.

Zaman bu dünya cennetini tarihi ve kültürü ile birlikte öne çıkaracaktır.

Geçen sene düzenlenen etkinliklerde dile getirmiştim. Gündoğdu aynı zamanda çayın başkentidir. İlk Çay Atölyesinin kurulduğu yerdir.

O atölyeyi sayın başkanla konuşacağım ve kurulduğu yıllardaki gibi hayata geçireceğiz. Çünkü bir vilayeti tabiri caizse abad eden bir ürün imalatının ilk kez yapıldığı yerdir Gündoğdu.

Bugün ise modern kuruluşların cazibe merkezi haline getireceği bir Gündoğdu vardır. Örnek Volkswagen-Parlak tesisleridir. Gündoğdu’yu değil Rize’ye dünyaya tanıtacak bir kuruluştur Volkswagen Parlak tesisleri.

Dünya Cenneti Gündoğdu bunu hak ediyor.

O nedenle de aşağıdaki şiiri yazdım aniden.

Hepinize kucak dolusu selam ve sevgilerimi sunuyorum.

Dünya cenneti Gündoğdu’da buluşmak üzere.

Sevgi ve saygılarımla…

DÜNYADA CENNET GİBİ…

Ay vurur Araklı’ya

Güneş vurur Çaklı’ya

Şu Velanun yolları

Yakışmayı Yalı’ya

Otuz para köyü var

Bağları var çayı var

İstanbulun kalbinde

Türkiye’de adı var

Gündoğdu yıldız gibi

Doğacak güneş gibi

Eşi yok benzeri yok

Dünyada cennet gibi…

METİN TOPÇU

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..