Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '08

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Dünyanın bütün çiçekleri

Bu yazımda tecrübelerimi sevgili anne ve babalarla paylaşmak istedim. Kendim öğrenciliğimde çok hırslı değildim buna rağmen oğlum okula başladığından itibaren zannediyorum öğretmeninin de etkisiyle çok hırslı bir anne oldum. Biliyorsunuz bir zamanlar öğretmenlerinde yarışı haline gelen ve çocukları birer yarış atı şekline soktuğumuz anadolu liseleri sınavları vardı. Elbette ki bende sistemdeki bir anne olarak çocuğumu ilkokul 2.sınıftan itibaren bu yarışa dahil ettim. Önce dershanelerle, 4.sınıftan itibaren dershane, özel ders okul ve tabii ki evde ben yarışı son sürat devam ettirdik. Canım oğlum bisikletine sokakta oynamaya hasret bu yarışta yerini aldı düşünün henüz 10 yaşında bir robot halinde deneme testlerinde tüm yanlışlarında küsen bir anne(ki bu anne bir de eğitimci)ilkokul son sınıfa kadar müthiş bir direnç örneği göstererek sınav gününe kadar geldik malüm sınav gecesi maça hazırlanan sporcu örneği yediğine dikkat edilerek yıkanıp paklatılarak ve de dualarla yatağına yatırdım. Gece saat 3 civarlarında odasından gelen kahkahalar üzerine gittiğimde gördüğüm manzara şuydu uykusundan uyanmış yatağının üzerine oturmuş krize girmiş bi şekilde kahkahalar atıyordu işte o an ben ne yaptım yarabbim diye başaladım ağlamaya o küçücük omuzlara yıllarca ne kadar çok yük bindirmiştim hemen kucaklayarak sınavı istemediğimi girmek zorunda olmadığını anlatmaya çalıştım başarısı ve başarısızlığıyla o benim yavrumdu o günden sonrada asla ve asla dersleriyle ilgili yorum yapmadım başarısız olsa dahi hep yanında oldum üniversite sınavında dershane ya da seçimlerinde özgür bıraktım sonuçta hayat onun hayatıydı ben onun diktatörü değil yol göstericisi olmaya çalıştım ve daima verdiği kararlara yanlış dahi olsa saygı duydum. Her zaman da ondan çaldığım çocukluğu için üzüldüm özür diledim. Sevgili ebeveynler okulda öğrencilerim isimsiz kağıtlara özellikle son sınıflara yaptığım bi uygulamada çocukların sürekli ailelerinin onları anlamadığı baskı yaptıkları, özellikle de sınavlardan bunaldıklarını yazdıklarını gözlemledim unutmayın lütfen bu toplumun her meslekten bireylere ihtiyacı var berber teknisyen işçi müzisyen herkes mühendis doktor ya da alim olacak diye bir kural yok bırakınız onlar yeteneklerine göre seçimlerini yapsınlar kendimizin olamadığını onlardan zorla istemeyelim dünyanın tüm çiçeklerine yeni ders yılında sevgilerimi yolluyorum hep sevgiyle kalın doğruluk dürüstlük temel ilkeniz olsun.

 
Toplam blog
: 5
: 300
Kayıt tarihi
: 10.09.08
 
 

İstanbul 1963 doğumlu tipik balık burcuyum ve şu dünyada yapmaktan kıvanç duyduğum yaptığım en iyi ş..