Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '08

 
Kategori
Psikoloji
 

Düşünceler

Bile bile oldu herşey. Evet bilinçli oldu her ne yaptımsa. Geçtiğim yolları önceden düşündüm sonra da bu yolları seçip yürüdüm. Neden şimdi pişman olayım ki? Ortada suçlu varsa o da düşüncelerim işte. Hem kimse uyarmadı beni diye neden kızayım ki? Herşey ortada işte. Kitapları devirip okumalıydım, geçmişte olanları öğrenmeliydim. O zaman şimdiki durumumu daha iyi değerlendirirdim. Daha doğru hareket edebilirdim. Evet düşüncelerim suçlu. Kimselere danışmadı. Kulak kabartıp da kimseleri dinlemedi. Hep varsa yoksa sadece kendine ait olanları değerlendirip, yaymak istedi. Oysa ne kadar da cılız kalıyordu diğer düşüncelerin yanında. Sanki yaşıtlarına göre gelişmemiş bir çocuğun vücudu gibi. Gözünü kapadı istemediklerini görmemek için. Oysa onlara bakıp, neden böyleler diye sormalıydı. Herşeyi sorgulamıydı. Neden? Niçin? Nasıl? Olması gerekenler nelerdir? Bu soruları sormalıydı.

Evet düşüncelerim suçlu. Bile bile oldu bunlar. Ülkem, memleketim neden bu hallerde? Ekonomi ne durumda? Söylenenler gibi ekonomimiz düzeldi mi? Güvenmek, söylenenlere inanmak ne kadar zor geliyor...Bu ayrı...Eğer düzeldiyse ben neden kazandığımla geçinmekte zorlanıyorum. Kira, yiyecek, giyecek, yol, elektrik, su, doğalgaz vs...birde üstüne üstelik hani canım isterde dışarda bir film izlemek sinemaya gitmek olur ya vay halime o ay yandım ben. Neyseki günümüzün memleketim koşullarında halen bir deri bir kemik kalmamaya gayret ederek yaşam mücadelesi verebiliyorum. Çünkü umudum var. Yarınlardan medet umuyorum gencim beklerim (!) ekonominin ülkemde düzeldiği günleri.

Sabahları gazeteyi (önce gazete alacak para ayırabilmişsem malum ayakları üzerinde durmaya çalışan biri) şöyle bir açıpta baktığımda memleketimde sadece ekonomi değil gerçi dengesiz olanlar listesinde başı çeken o ama sıralamanın alt basamağına bakınca eğitiminde hiç yabana atılacak tarafı yok. Durumlar hiç iç açıcı değil. Bir yandan ÖSS değişiklikleri ile ilgili haberler var ki halen karar veremedik eğitim eşitliği ve eğitimde fırsat eşitliği varken nasıl ve kimlere bu eğitimi tanıyacağımızı belirlemeye...

Müsadenizle bir offf çekeceğim...Belki karşı ki dağlar yıkılır.
 
Toplam blog
: 7
: 423
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

 Hayatın karmaşıklığında beni rahatlatan iki şeyden biri yazmak olduğu için burdayım. ..