Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '13

 
Kategori
Sivil Toplum
 

EBSAD- Bilgi ve Kültür Evleri

EBSAD- Bilgi ve Kültür Evleri
 

Hafta sonu Belediye Konferans salonunda güzel bir program vardı. Adıyaman Belediyesi katkılarıyla EBSAD bünyesinde faaliyet gösteren Mimar Sinan ile Üsküdar Bilgi ve Kültür Evleri’nin 2012-2013 yılsonu programıyla ilgili bir etkinlik düzenlenmişti.

Katılımcıların yanında, programda çocuklar ve gençler olunca, insanın içi kıpır kıpır oluyordu.

Etkinlikteki güzellikleri sıralamadan evvel, bilgi evleri hakkında biraz bilgi vermek gerektiğini düşünüyorum.

Merkezi İstanbul'da bulunan Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Derneği (EBSAD), 7 Ocak 2008 tarihinde kurulmuş. Yüzyıllardır var olan bilgi evleri örnek alınarak, serbest zamanların değerlendirilebilmesi için, EBSAD’ta üzerine düşeni yapmak amacıyla bilgi evleri açmıştır. EBSAD bünyesinde kurulan bilgi evlerinin 2 tanesinin Adıyaman’da kurulmuş olması da bizim için büyük bir gurur kaynağıdır. Bilgi evleri her zaman önem arz etmişlerdir, faydalı olmuşlardır.

EBSADYönetim Kurulu, 14.01.2009 tarih ve 25 no’lu kararı ile ADIYAMAN il temsilcisinin Ebubekir AYTEKİN olarak kararlaştırmıştır. Bilgi evlerinin ilki Adıyaman il merkezi Eskisaray Mahallesi Mimar Sinan Parkında "Mimar Sinan Bilgi Ve Kültür Evi" olarak, ikincisini Adıyaman il merkezi, Temeltut mahallesinde “Üsküdar Bilgi ve Kültür Evi” olarak öğrencilerin hizmetine sunmuştur.

Dört yıldan beri faaliyet gösteren, kamu yararı gözetilerek dernek statüsüne sahip bir kuruluş olan EBSAD,  her türlü ders ile hayata dair birçok bilgiyi bu evlerde öğretmektedir.

Temel bilgilerin okullarda öğretilmesinin yanında, serbest zamanlarını değerlendirme amaçlı olarak da eğlenerek spor, sanat, gezi, eğlence, internet, kitap, satranç, sinema, tiyatro gibi eksikleri tamamlamak ve öğrenmek için gelen öğrencilerine rehberlik ediyor, destek çıkıyorlar.

Gençler kendilerini geliştirmek istedikleri takdirde, hayatı sevdikleri ve kendilerini önemsedikleri nispette bilginin gücüne inanarak, aydınlık, parlak bir geleceğe göz kırpıyorlar.

Ahlaki dejenerasyonun ve kültürel yozlaşmanın had safhaya ulaştığı günümüzde, çocuk ve gençlerin milli, manevi ve ahlaki değerlere bağlı yaşamın, sosyo-kültürel kalkınmada bilgi evlerinin gerekliliği tartışılmazdır. Ücretsiz olarak, ayrım yapmaksızın kabul ettiği gençlere, eğitim, sosyal, dini, ahlaki, kültürel, iktisadi, hukuki, bilişim, iletişim ve teknik olarak, sosyal alanda donatmakta, topluma faydalı bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olmaktadır.

Gençlerimizin ihtiyaç duyduğu eğitim, öğretim ve spor alanlarında; arkadaşlık, dostluk ve karşılıklı anlayış bağlarıyla birleştirmek, sevgi ve saygıya dayalı maddi ve manevi faaliyetler yürütmektedir.

İşte bu bağlamda derslerle, sınavlarla, projelerle geçen yoğun bir eğitim-öğretim yılının ardından 2012-2013 öğretim yılının sezon kapanışını güzel bir etkinlikle kutladılar.  

"Mimar Sinan Bilgi Ve Kültür Evi", “Üsküdar Bilgi ve Kültür Evi” olarak takdir edilecek bir program düzenlediler.

Tanıtım slaytıyla açılış akabinde EBSAD bünyesindeki öğrencileri tarafından müzik dinletisi, İngilizce-Türkçe ilahiler, Müzikal skeçler ve. Şiir dinletileriyle tabiri caizse dejarz oldular ve gelenlerin güzel, renkli görüntülerle dolu dolu vakit geçirmelerine vesile oldular.

Ben programı izlerken mutlu oldum, keyif aldım. Eminim ki izlemeye gelenler de keyif almışlardır.

Başta EBSAD temsilcisi Ebubekir AYTEKİN olmak üzere, bütün öğretmenlerini kutlar, öğrencilerine başarılar diliyorum.

 

Kerim BAYDAK

kbaydak61-artan@hotmail.com

 
Toplam blog
: 1022
: 214
Kayıt tarihi
: 06.11.12
 
 

Kerim BAYDAK 01.01.1961  ADIYAMAN  doğumlu.. 2003 yılında Anadolu Üniversitesi  İşletme Fakultesi..