Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '17

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Edebiyat Atölyeleri

Edebiyat Atölyeleri
 

Salihli Edebiyat Atölyesi


Kısa adı İLESAM olan Türkiye İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği, Kültür Bakanlığı katkıları ile; Antalya, Manisa, Yozgat, Sakarya, Trabzon, Erzincan ve Gaziantep'te Edebiyat Atölyeleri açıldı. 14-29 yaş aralığındaki edebiyatseverler katıldığı ve sekiz hafta süren  atölye çalışmaları büyük ilgi gördü ve bitiminde katılımcılara sertifikaları verildi.

Atölye derslerinin ücretsiz olduğu projenin final ve tanıtım toplantısı birçok atölye öğrencisi ve ders veren hocaların katılımıyla 14 Aralık’ta Ankara'da yapılacaktır. Bu programda  yedi bölgede ve yedi merkezde yapılan Atölye’lere katılanların eserlerinden oluşan kitapların da dağıtımı yapılacak.

İlesam Genel Başkanı Mehmet Nuri Parmaksız ve Yönetim Kurulu’nun  hayata geçirdiği bu projeye Kültür ve Turizm Bakanlığı da GENÇDES projesi kapsamında destek verdi.

Salihli’de de yapılan “Edebiyat Atölyesi”ne yirmi öğrenci katıldı ve bu sekiz haftalık süre içinde Salihlili sanatseverler Atölyelere büyük ilgi gösterdi. Atölyelere Pamukkale Üniversitesi Öğretim Görevlisi Şerif Kutludağ, Şair ve Yazar Şevki Dinçal, İlesam Genel Başkanı Mehmet Nuri Parmaksız, Gazi Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Üyesi Doç.Dr. Ayfer Yılmaz, Kırıkkale Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim Üyesi Pehlivan Uzun, Yazar Huriye Saraç, Salihli Yazarlar Birliği Başkanı ve İlesam Manisa İl Temsilcisi olarak ben (Gündüz Aydın) ile Salihlili Şair ve Yazarlar; İbrahim Hanedanoğlu, İsmail Kocamaz, Sevil Dur, Hüseyin Karaman, Ünal Uçarçelik, Alim Yavuz, Hasan Ildız, Turan Taştan ve Mehmet Girgin katıldılar.

Salihli Gençlik Merkezi’nde yapılan programa katılan sanatseverler için büyük bir kazanım olan Edebiyat Atölyesi kültür ve sanat dünyamıza büyük katkı sağlamıştır. İlesam Manisa İl Temsilcisi olarak bu özel programın gerçekleşmesinde emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Sekiz hafta süren bu programda bir kez daha gördüm ki; toplumun, bilhassa gençlerimizin bu tür faaliyetlere ihtiyacı var. Gençlerimizi kültür ve sanat ile buluşturan bu tür programlar çoğalmalı ve desteklenmelidir. Bu konuda yerelde belediyelere, sivil topum örgütlerine ve devlet kurumlarına büyük görevler düşmektedir.

Geleceğimizin daha parlak ve güvenli olması eğitim ve kültüre vereceğimiz değer ve öneme göre şekillenecektir.

 
Toplam blog
: 51
: 174
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Emekli öğretmen, şair, yazar ve gazeteci. Geniş bilgi için (www.gunduzaydin.com) ..