Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '10

 
Kategori
Futbol
 

Efsane futbolcu Lefter

Efsane futbolcu Lefter
 

Ben pek sporla ilgili yazılar yazmıyorum, belki de yazamıyorum. Daha doğrusu bu konuda fazla bilgi sahibi değilim. Ancak kendimi bildim bileli Cimbomluyum, Galatasaraylıyım. Fanatikte değilim. Küçükken mahalle takımlarında oynarken hep ortalarda oynardım. Sarı - kırmızı bir atletim vardım. Mahalleli arkadaşlarımla üç, beş kuruş toplayıp bir eski top almıştık. Topumuz ikinci el olup, elden ele dolaşıyordu.

Topumuz bazan patlardı, kaynakçıya götürürdük¸yani ayakkabı tabircisine.. Dış lastiğini dikerdi, tamircimiz babacan bir insandı, bizden hiç para almıyordu. Mehmet Coşkun adında bir kaptanımız vardı… Biz ona “cüce memo” derdik. Aslında o yıllarda hepimizin bir lakabı vardı. Ayıptır söylenmesi bana da “ külyutmaz kadir” diyorlardı.

Bu lakabın bana da nerden geldiğini ben de bilmiyorum. Akşamları yatarken sırayla evimize topu götürürdük. Meşin topu yatağıma aldığımı hiç unutmuyorum. Diyarbakır Erkek İlk Öğretmen Okulu öğrencisi olduğum yıllarda daha çok voleybol oynardık. Basket bolu hiç sevmedim. Ama futbolu da hiç bırakmadım. Aslında sporu severim. Maçları özellikle televizyonlarda yapılan yabancı maçları kaçırmam. Yalnız diğer büyük takımların maçlarında pek fazla gidip sahalara gitmem. Seyircilerin kavgaları, argo kelime kullanmaları, birbirlerine küfür etmeleri hiç hoşuma gitmiyor. Sporcuların, seyircilerin sahada maç yaptıkları sıralarda, birbirleriyle kavga etmeleri tuhafıma gidiyor. Hele sahaya bozuk para, cam şişe .taş v.s. atmaları pek hoş olmuyor... Bence sporcu, düzenli, tertipli ve efendi, salık adam demektir...Taraftarların bıçaklarla, sopalarla sahaya inmelerine asla hoş karşılamıyorum..Daha Türkçesi benbunu " sporcuyum" diyenlere asla yakıştırmıyorum.

Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün sporla ilgili yerinde söylenmiş bir sözü vardır:

“Ben sporcunun atik, çevik ve zeki olanını severim, ama ahlaklısını daha çok severim."

Bu satırları neden yazıyorum. Geçen gün Fenerbahçe’nin efsane sporcularından Lefter’i uçakla Atina’dan Türkiye gelişini görünce gözlerim yaşardı. Ünü futbolcu Lefter'i, ortaokul ve öğretmen okulu öğrencisi olduğumuz yıllarda tandım, ( 1958 – 1966) yılları arasında Türkiye’nin en gözde sporcularındandı.. Bir de onun arkadaşlarından biri de Turgay vardı. Daha sonra golcü Metin, Tanju ve şimdilerde Hakan Şükür akla geliyor...Bunlar geçmiş yıllarda Türk sporunun ve futbol sahalarımızda önde gelen gol kralı idiler…

Söze Lefter Küçükanyondanis için başlamıştım. Nerden nere geldik... Bazı anılarım ister istenmez burada tazelendi. Aslında Ünlü futbolcu Lefter Küçükanyondanis deyince, biraz düşünmek ve durmak lazımdır. Lefter Küçükanyondanis, Türk Spor tarihinde ordinaryüs lakabı ile tanındı.

Halen 85 yaşındadır. Atina’nın Egelismos hastanenin özel yetkilileri AA haber Ajansına:

Açıklamada bulunurken, kalp ve damar hastalıklarından dolayı yoğun bakıma alınmıştır. " Damarlarında % 80 oranında aort damarının tıkandığını söylediler. Aort damarının tıkanması sonucu tedavi altına alındı… Atina’da özel bir hastanede tedavi görüyordu. Kendisiyle ilgilenen Dr. Andonis Sidens yaptığı bir açıklamada " kişisel bilgiler vermem mümkün değil. Ancak şunu söylemek isterim, Hastanın durumu ağırdır” yorumunu yaptı. Yarın için ne olacağını bir şey diyemem” dedi.

Bunun üzerine Fenerbahçelilerin yardımıyla özel bir ambulans uçakla ailesiyle birlikte Atina’dan İstanbul’a getirildi. İstanbul’da Memorial Hastanesine tedavi altına alındı.

Büyük efsane ve Fenerbahçe' nin ulu çınarı ünlü futbolcu lefter şöyle diyordu: “ Beni vatanıma götürün, ölürsem vatanımda ölmek isterim “diyordu.

Fenerbahçenin koca çınarı , dini inancı ne oliursa olsun, Türk Milli takımı içinde ve Türk Futbolu coğrafyasında parlayan bir yıldız idi. Onurla oynadığı maçlarda yüzlerce attığı gollerle şanlı bayrağımızı onurla göklerde dalgalandırmıştı.O, Türk futbolunun onuru ve parlayan yıldızı idi. Karızmatik bir duruşu vardı. Çalışkan, yorulmak bilmeyen , iddialist ve ender bir sporcu idi...

O'na ordunaryüs lakabı bundan dolayı verilmişti. Bu açıdan seviyor ve takdir ediyorum.

Türk futbolunun koca çınarı, efsane futbolcu Lefter'e Allah’tan acil şifalar diliyorum. Başta Lefter Küçükanyondanis ailesi olmak üzere, tüm Fenerbahçe camiasına geçmiş olsun diyor, efsane futbolcu Lefter Küçükanyondanis'e ve onu sevenlere selam ve saygılarımı sunuyorum...

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..