Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '16

 
Kategori
Deneme
 

Ege ve Marmara bölgeleri Anadolu ayak bağı olmasaydı Avrupa düzeyinde gelişirdi

Ege ve Marmara bölgeleri Anadolu ayak bağı olmasaydı Avrupa düzeyinde gelişirdi
 

İŞTE ANADOLU'NUN YARATTIĞI İSTANBUL. SADECE EVLER BÖYLE DEĞİL İÇİNDEKİLER DE BÖYLE.


Hatta Türkiye için motor görevi de görürdü. Peki, ege Marmara Anadolu değil mi? Değil. Doğuda ne var, hiçbir şey. Kalkan geldi. Hoş geldi sefa geldi de lakin gelişmek ve kendini değiştirmek için gelmedi. Karnım doysun, büyük şehirde yaşayım. Ben kendimi de katarak söylüyorum, nüfusunun yarısı İstanbul şehrine uygun değil. Adam Etiler’in göbeğinde köyündeki gibi yaşıyor. Şehrin dokusunu bozamazsın. Buraya uyum sağlayamazsan gelmeyeceksin.

“Anadolu’dan gelenler olmasa İstanbul’da sanayi olmazdı” Valla Anadolu’dan gelenler olmasaydı da İstanbul’da sanayi olmasaydı. Sanki Anadolu’dan bilgisayar mühendisleri geldi. Vasıfsız işçi. Memleketinde çobanmış. Davarını güt ya, ne işin var İstanbul’da.

Valla büyük şehirlere göçte belli bir standart konulmaması çok büyük yanlıştı. 100 yıllık İstanbulluyla konuş. Bilgili, kültürlü, modern, medeni. 10 milyon Anadolu geldi, şehrin değerini on paraya düşürdü. Bunlar ilerlemek isteyenleri de etkilediler. 50 kahvehaneli bir ilçeden gelip 50 kahvehane de burada kurdular. Şehrin vizyonu değişti. Köylüler şehirli olacağına şehirliler köylü oldu. Alibeyköy’ün köyünde köylü gibi yaşamak için İstanbul’a gelinir mi ya. Buraya ne için geldiysen keşke köyüne yollasaydım da orada kalsaydın.

Ya kardeşim tamam iş için geldin ama koca kenti de b…k ettin. Dışarıdan gelenleri şehrin kurallarına uydurmak için hiç çalışılmadı. Ege ve Marmara’nın diğer taraflarında da durum aynı. Ben bu ülkenin yetkilisi olsaydım Ege ve Marmara’yı Anadolu’dan izole ederdim. Bu bölgelere girişte kriterler koyardım. Şimdi Hong Kong süper gelişmiş iki bölgemiz vardı.

Yiyim eşitliğini adaletini… Ben değerlerimi korurum arkadaş, öyle şey mi olur. Her taraf fabrika dolu, çalışmak için müracaat edenlerin %80’i vasıfsız. Ne işin var senin burada. Git köyüne bir iş bir meslek edin öyle gel. Yemin ediyorum gazete okumayanı bile almazdım. Sokağa burnunu silen bile geldi! Adam cehaletiyle geliyor ya böyle bir şey olur mu? Kırmızı ışıkta beklemeyi bilmeyen adamı ben napacığım. Anadolu Ege ve Marmara’yı yedi!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..