Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '10

 
Kategori
Haber
 

Eğitim-Sen kayıp öğretmenin bulunması için Eskişehir'de basın açıklaması yaptı

Eğitim-Sen kayıp öğretmenin bulunması için Eskişehir'de basın açıklaması yaptı
 

Mehmet Ali Örkmez


Eğitim Sen Eskişehir Şube üyesi Mehmet Ali Örkmez için Eskişehir'e gelen KESK Genel Başkanı Sami Evren, KESK Genel Sekreteri Emirali Şimşek, Eğitim Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç, Eğitim Sen Genel Sekreteri Mehmet Bozgeyik ve KESK'e bağlı sendikaların genel merkez yöneticileri, Hamamyolu girişinde basın açıklaması yaptı. "Mehmet Ali Örkmez 15 Mart 2010 üyemizin bulunmasını istiyoruz" pankartını açan KESK ve bağlı sendikaların yöneticileri Örkmez'in fotoğraflarını taşıdı.

Eğitim Sen Genel Başkanı Z. Kılıç ”Mehmet Ali öğretmen Eğitim Sen üyesi ve çevresinde sevilen bir öğretmen. Afrika’nın ormanlarında değil burada kayboldu. M.Ali Örkmez bu ülkenin yasaları çerçevesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Mihalgazi İlköğretim okulunda görev yaparken kayboldu. Öğrencileri tarafından, öğretmenler tarafından, veliler tarafından sevilen bir öğretmen. Sosyal ilişkileri yüksek, sosyal faaliyetlere öğrencileri de katan bir öğretmen. Okuyan, okutan bir öğretmen. Bize ulaşan bilgilere göre o ilçede yaşayan herhangi bir kimseyle herhangi bir kavga içine girmemiş ve ilçe halkı tarafından sevilen bir öğretmen. Eğitim sen üyesi bir öğretmen. Ne yazık ki 59 günlük bir kayıp süreci içinde kendisinden herhangi bir haber alınamayan bir öğretmen. Şimdiye kadar kendisinden herhangi bir haber alınamadı. Herhangi bir ize rastlanmadı. İl Milli Eğitim Müdürü ile Eskişehir Valisi ile İçişleri Bakanı ile defalarca görüşmeler yaptık. Ne yazık ki Milli Eğitim Bakanı ile herhangi bir iletişim kuramadığımız için kendisiyle derinden ilgilendiren bu konu da bir görüşme yapamadık. Bakan üyesi olduğu öğretmeni ve ailesini aramadı. Herhangi bir soru sormadı bilgi almadı. Örkmez bu ülkenin yasaları çerçevesi içinde MEB'e bağlı olarak çalıştı. Ailesi bu ülkenin çocuklarına derin sevgi beslediği için hiç bir endişe duymadan oldukça uzak bir yere gönül rahatlığıyla göndermiştir. MEB, Valilik, İçişleri Bakanı, Hükümetin sorumluluğu var. Çünkü öğretmenimiz bu kurumların atadığı yere emaneten gönderilmiştir" dedi.

KESK Başkanı S. Evren “Eğitim emekçisi sevgili Mehmet öğretmen iki aydır kayıp. Yetkililer ile yaptığımız görüşmelerde konu ile ilgili özenli, ayrıntılı, derinleştirilmiş soruşturmanın yürütülmesini talep ediyoruz. Bugüne kadar sonuç alamadık. Bir canın sonuç alınamamış diye dosyasının kapatılmasını kabul edemeyiz. İddia edildiği gibi sadece barajda arama yapılması bizi tatmin etmemektedir.. Pikniğe giden 4 öğretmen neden bu kadar duyarsız. Öğretmen arkadaşları kayıp ve herhangi bir açıklama yapmıyorlar. Bu bizi kaygılandırmaktadır. Yine olayla ilgili öğretmenlerden birinin başka bir ile tayininin çıkması kaygılarımızı arttırmaktadır. Bu nedenle soruşturmanın derinleştirilmesi gerekir. Sayın Başbakan yardımcısı ile görüştük ama maalesef MEB duyarsız kalmıştır. Siyasi iktidarın teknolojinin bu kadar geliştiği bir çağda küçücük bir ilçede insanımızın bulunamamasını anlamamaktayız. Arkadaşımızın ailesinin yanında olacağız. Yaklaşımlar konunun basit bir kayıp olayı olmadığı şüphelerimizi arttırmaktadır. Biz üyemizin bulunmasını istiyoruz başka bir beklentimiz yok. Aksi takdirde protestolarımızı yurdun dört bir yanına yayacağız.”dedi.

KESK ve sendikaların MYK üyelerinden oluşan grup basın açıklamasının ardından Mihalgazi’ye hareket ettiler.

Mihalgazi’de yetkililer ile görüşen heyet, M.Ali Örkmez öğretmenin piknik dönüşü arkadaşlarından ayrıldığı iddia edilen yerde incelemelerde bulundu.

M.Ali Örkmez öğretmenin başına neler geldiği kesin olarak bilinmiyor. Aramalar sürerken olayla ilgili yargı süreci de bir taraftan işliyor.

Sakarya ırmağına düşmesi olasılığı üzerine yoğunlaşan yetkililer, baraj kapakları kapatılarak azaltılan su seviyesinin tanıdığı olanaklar ölçüsünde aramalara devam ediyor.

Necati TÜFEKCİ 13 Mayıs 2010 ANKARA

 
Toplam blog
: 1114
: 827
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Ankara'da yaşar, dünyalı,aynadaki görüntüsüne muhalif, vicdan hesapları yapmaktan yorgun, yaşanıl..