Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '07

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
1536
 

Eğitimde manyetik alanlar

Eğitimde manyetik alanlar
 

İllerin manyetik alan değerleri, eğitim- öğretimin kalitesine yardımcı olabilir.

Manyetik alan değerlerinin düşük ya da yüksek olması, hem öğrenme güçlüğüne ve hem de çeşitli sağlık sorunlarına yol açmaktadır. Ulu Önder Atatürk’ün "Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur" özdeyişine uygun olarak, sağlıklı ortamlarda alınacak eğitim- öğretimin de daha sağlıklı olacağı açıktır.

Manyetik Alanların Önemi:

Dünyanın sahip olduğu manyetik alan zamana ve mekana göre değişiyor. İnsanların da bir manyetik alan değeri var ve bu değerin dünya manyetik alanı ile uyumlu olması sağlık açısından önemli. Denge bozulduğu zaman çeşitli rahatsızlıklar ortaya çıkıyor.

Bağışıklık sisteminin çökmesi, çok sık hastalığa yakalanma, genç yaşta kalp krizi, MS, beyin tümörlerinde artış ve göz hastalıkları ile ayrıca vücudun hemen her eklemini etkileyen akut ve kronik ağrılar bunların başlıcaları.

Enerji eksikliği, baş ağrısı, yorgunluk da manyetik alan eksikliğinin belirtileridir.

Manyetik Alanlar ve Öğrenme:

Beyinde öğrenme ile ilgili aksonlar birer küçük manyetik plaka görevi yapar ve tüm kayıtlar bu plakalar üzerinde tutulur. Manyetik alanlara karşı korumasız olan kafatasımız nedeniyle aksonlar, manyetik alanların düşük yada yüksek olmasından doğrudan etkilenmektedirler. Ayrıca aksonları çevreleyen ve bilginin daha iyi iletilmesindeki önemi kanıtlanmış olan miyelin kılıflar da manyetik alanlardan etkilenmektedir.

Eğitime Manyetik Alan Desteği:

Özellikle okul çağında yaşanan öğrenme güçlüklerinde sadece diğer etkenlere değil, bulunulan ilin manyetik alan değerlerine de bakılması gerekir.

Manyetik alan değerleri zamana ve mekana bağlı olarak sürekli değişiklik göstermektedir.

Bu nedenle öğretmenler ve yöneticiler ile öğrenci aileleri manyetik alanlar ve bulundukları ilin manyetik alan değerleri konusunda bilgilendirilmeli ve varsa yaşanan öğrenme güçlüklerinde bu faktör de dikkate alınmalıdır.

Tatiller, manyetik alan değerlerine göre belirlensin:

Okulların uzun dönemli iki tatilinin ya da en azından yazın uygulanan en uzun tatilin her ilde ve bölgede aynı tarihlerde olması yerine, illerin manyetik alan değerlerinin en düşük olduğu zamanlarda olmasının, bu dönemlerde yaşanabilecek öğrenme güçlükleri ve ayrıca sağlıkla ilgili sorunlardan kaynaklanabilecek eğitim problemlerini önlemede faydalı olabileceğini düşünüyorum.

Hücrelerimiz manyetik alanla beslenen ve haberleşmesini de bu sayede gerçekleştiren birer küçük motor gibiler. Nasıl ki yakıtı kalitesiz olan motor düzgün çalışmazsa, manyetik alanın normalden düşük yada yüksek olduğu zamanlarda da hücrelerimiz düzgün görev yapamayacaktır. Bu nedenle eğitim-öğretim gibi önemli bir konuda, bulunduğumuz bölgenin manyetik alan değerlerini sıkı bir şekilde takip etmeliyiz.

İller ve manyetik alan değerleri:

İl il manyetik alan değerlerinin çıkarılarak normalden düşük yada yüksek bölgelerde eğitim-öğretim konusuna daha da ağırlık verilmesi gerekir. Bazı illerimizin 2005 yılı manyetik alan değerleri şu şekildedir:

Adana: 37655 nT.

Ankara: 39753 nT.

Antalya: 36948 nT.

Aydın: 37448 nT.

Balıkesir: 38945 nT.

Bursa: 39499 nT.

Bolu: 40216 nT.

Çanakkale: 39174 nT.

Denizli: 37525 nT.

Diyarbakır: 39077 nT.

Edirne: 40340 nT.

Elazığ: 39574 nT.

Eskişehir: 39344 nT.

Gaziantep: 37985 nT.

Giresun: 41192 nT.

Gümüşhane: 40986 nT.

Hakkari: 39396 nT.

Hatay: 37642 nT.

İçel (Mersin): 37377 nT

İstanbul: 40123 nT.

İzmir: 37850 nT.

Kayseri: 39114 nT.

Kırklareli: 40457 nT.

Konya: 38030 nT.

Kahramanmaraş: 38370 nT.

Muğla: 36987 nT.

Niğde: 38405 nT.

Samsun: 41197 nT.

Van: 39947 nT.

Zonguldak: 40770 nT.

Avrupa Birliği ülkelerinin durumu:

Avrupa Birliği ülkelerinden bazılarındaki 2005 yılı manyetik alan değerleri ise şu şekildedir:

Fransa (Paris): 43014 nano Tesla.

İngiltere (Londra): 44469 nT.

Hollanda (Amsterdam): 45061 nT.

Almanya (Berlin): 45592 nT.

Yunanistan (Atina): 37075 nT.

Malta (Valetta): 34172 nT.

Finlandiya (Helsinki) : 49488 nT.

Latvia (Riga) : 48228 nT.

Litvanya (Vilnius) : 47453 nT.

Estonya (Tallin) : 49195 nT.

(Dünyanın manyetik alan değerleri yaklaşık 25000 ile 65000 nT. arasında değişmektedir. İllerimiz ve Avrupa Birliği üyesi ülkeler için verilen örnek manyetik alan değerleri, internet ortamında çeşitli adreslerden yapılan koordinat tespitlerinin, İngiltere’deki Doğal Çevre Araştırma Konseyi’nin manyetik alan modeline uyarlanması ile elde edilmektedir. Koordinat hatalarından dolayı yanlışlıklar olabilir. Bu nedenle yaklaşık değerler olarak kabul edilmesinde fayda vardır. Manyetik alan değerleri bulunulan bölgede zamanla değişir ve bu değişimin yıllık miktarı da kayıtlarda bellidir. Bunun dışında her bölgede günlük, haftalık değişimler de olmaktadır.)

"Doğumdan Ölüme Manyetik Yaşam" ismini verdiğim ve aslında ismini "Evrenin Düş-ünce gücü: Manyetik alanlar" olarak hayal ettiğim kitabım hazır olup yayıncı beklemektedir.

Ertuğrul Şahin
Turizm Araştırmacısı ve Yazar

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

İnsan saglıgı icin normal kabul edilen seviye nedir, bu konuda farklı degerlerle karsılastım cunku.

Ixtlan Yolculuğu 
 01.08.2008 0:06
Cevap :
Merhaba, sorunuzu çok geç gördüm. Normalde soru olduğu zaman e-posta adresime uyarı geliyor diye biliyorum ancak bu sefer bir uyarı aldığımı hatırlayamadım. değerler konusuna gelince, benim bunca zamanlık çalışmada ulaştığım ortalama rakam 50000 nT olarak söylenebilir. ancak kesin bir şey söylemek için oldukça fazla çaba gerekiyor diye düşünüyorum çünkü bu rakama şu anki bilgilerim ve araştırmalarım sonucu ulaştım. Saygılarımla, Ertuğrul2008  09.09.2008 23:15
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 73
Toplam yorum
: 19
Toplam mesaj
: 18
Ort. okunma sayısı
: 584
Kayıt tarihi
: 07.02.07
 
 

Ertuğrul Şahin, 1968 Mersin doğumlu. Karadenizli. Çukurova Üniversitesi, İktisadi ve İdari Biliml..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster