Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '15

 
Kategori
Emlak
 

Ek işimiz değil, tek işimiz gayrimenkul

Gayrimenkul sektörü son günlerde oldukça popüler oldu. Nerdeyse herkes emlakçı oldu!
 
Bu da yetmezmiş gibi adamın dönerci dükkanı var, emlakçı.
 
Adamın kırtasiye dükkanı var, emlakçı.
Adam apartman yöneticisi, emlakçı. Bu örnekleri o kadar fazla ki…
Bu arada biz ve bizim gibilerde sadece emlak işinden para kazanmaya çalışsın dursun.
Buraya nerden geldim. Sosyal medyayı işim gereği yakından takip ederim. Birçok gayrimenkul işiyle uğraşan arkadaş çevrem oldu.
Bunlardan birinin sayfasında şu sloganı gördüm ve çok tuttum. “EK İŞİMİZ DEĞİL, TEK İŞİMİZ GAYRİMENKUL”
Yaptığımız işi o kadar güzel özetliyor ki dayanamadım bu hafta köşe yazısı yaptım. Bir bakar mısınız? Bir işi yaparken ek iş yapmaya çalışanları.
Bizim işimiz asla emekli işi de değil. Böyle zannedip bu işi yapmaya kalkanların sonucunu hep beraber görüyoruz.
Asla karşı değilim, herkes bu işi yapabilir. Nerdeyse ben de emekli yaşına gelmiş biriyim ama hala bu işi yapıyor ve sağlığım el verdiği sürece de yapmaya çalışacağım. Hatta birçok kişiye de öğretmeye çalıştım, çalışacağım da…
Ama…
Her zaman da şunu savunuşumdur. “En iyi iş en iyi bildiğin iştir”
Karşımızda bakkal çok iş yapıyor diye bakkal olmamalıyım.
Çok güzel para kazanıyor diye çiçekçi olmayalım.
Benim bildiğim en iyi iş, emlakçılık, gayrimenkul danışmanı, broker veya ismi neyse. Ben emlakçıyım kardeşim. En iyi bildiğim iştir, emlakçılık.
Başka bir işten anlamam, anlarım da ama yapmam! O yüzden derim ki, emlak işini bilmiyorsan, ek iş olsun diye bu işi yapma. Sonra bunlardan dolayı, mesleğimiz saygın meslek olmaktan çıkıyor.
Gerçi bu konuda derneğimiz birçok yaptırıma gitmesine karşın hala ek iş olarak yapmaya çalışanların sayısı hiç de az değil. Dernek yaptırımı olmadığı için de eli kolu bağlı.
Aslında bizler bile otokontrol yaparak duruma müdahil olabiliriz.
Nasıl biz onların işlerini ek iş olarak yapmıyorsak, onlarda bizim işi ek iş olarak yapmasınlar.
Veya adam gibi yapsınlar. Kapalı kapılar ardından iş yapmaya çalışmasınlar.
Yazımın başlığındaki sloganı aslında herkes kullanmalı değil mi? “Ek işimiz değil, tek işiz gayrimenkul”
 
Toplam blog
: 12
: 226
Kayıt tarihi
: 05.07.14
 
 

Emlak sektöründeyim.  ..