Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '20

 
Kategori
Sağlık
Okunma Sayısı
153
 

Ekmek Kilo Aldırırmı

Ekmek Kilo Aldırır mı?

Sabah kahvaltısında, öğlen yemeğinde ve akşam yemeğinde birer dilim olmak üzere günde 3 dilim kepekli ekmek tüketiyoruz. Uzmanlar ekmek kalori açısından zengin olduğu için günlük ekmek tüketimini tamamen sıfırlamak yerine minimuma indirmenin doğru olduğunu bildiriyorlar. Uzmanların görüşlerine uyalım sağlıklı beslenelim. İşte uzmanların görüşleri.

NAHİDE ÇELEBİ

 Ekmek Tüketmeden 1 Ay İçerisinde Ne Kadar Zayıflanabilir? Ekmek, karbonhidrat bakımından oldukça zengin bir yiyecektir. Ekmek tüketimini minimize ederek bir ay içerisinde 4 ya da 5 kilo vermek mümkün. İlk zamanlar ekmeği tamamen bırakmak yerine öğünlerde  bir dilim tüketmek daha doğru olacaktır. Ancak ekmekten alamadığınız karbonhidratı kesinlikle başka besinlerden almanız gerekmektedir. Çünkü vücudumuzdaki karbonhidrat miktarı azalınca bu durum doğrudan kasların erimesine neden olmaktadır.Ekmeği Tamamen Hayatımızdan Çıkarmak Zararlı mıdır? Ekmek tüketimi kilo almanın başlıca nedeni olarak görüldüğü için birçok uzman bu konuyu uzun uzun tartışmıştır. Uzmanların bir kısmı ekmekten kesinlikle uzak durulması gerektiğini söylemiş, bir kısmı ise her öğünde 1 dilim ekmeğin tüketilmesi gerektiğini savunmuştur. Ancak bu tür görüş ayrılıkları insanlarda bir takım soru işaretlerinin oluşmasına neden olmuştur. İnsanlar, ekmeğin faydalı mı zararlı mı olduğuna karar verememişlerdir. Fakat yapılan araştırmalara göre eğer gün içerisinde enerjik bir yapıya sahip olmak isteniyorsa az da olsa ekmeğin tüketilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. Ancak akşam yemeklerinde ekmeği hiç yememek en doğru olanıdır. Ekmeği Neden Tamamen Hayatımızdan Çıkarmamak Gerekiyor? İnsan vücudu protein, vitamin ya da mineral gibi besinlere ihtiyaç duymaktadır. Tüm bunlarla birlikte karbonhidrat da insan vücudu açısından oldukça gereklidir. Sınırı aşmamak kaydıyla günlük bir miktar ekmek tüketmenin vücudumuza birçok faydası bulunuyor. Şimdi ekmeğin faydalarını maddeler halinde sıralayalım: Vücut için gereken karbonhidratın karşılanmasını sağlar. İçerdiği vitamin sayesinde sinir sistemine katkı sağlar. Kandaki şeker seviyesini dengede tutar. Uzun süreli tokluk hissi uyandırır. Çocuk gelişim döneminde ise beyaz ekmek yerine tam buğday ekmeği tüketmelidir.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sevgili ablacığım, tahılla beslenen bir toplum oluşumuz, sağlık koşullarımızın iyiye giden işareti olamaz. Hoş evine ekmek getiremeyen, sofrasındaki somunları azar azar paylaşan fakirimizin acıklı hali içimize dokunurken, göbeği ilerde, çirkin görüntüsüyle içten içe güldüren benim gibi tiplemeler için "bu göbekte kaç fırın somun yatıyordur" yorumuna yol açıyor. İçim sızlıyor, hem fakirlikten evine ekmek götüremeyenlere, hem de yanlış beslenme ile, kilosunu atamayan kendime. Ne var ki, yaşla ve hücre yapısıyla kaim olan bu yapılanma, Corona Virus vurgunuyla daha da sıkıntılı bir doğrultuda yol almakta. "Maaşallah oğluma, yanaklarından kan fışkırıyor" söylemleri de ironinin başka tarzıdır. İhtiyaç doğrultusunda tahılla beslenmek gerekli olduğu kadar, sınırını bilmek, sağlık ilkelerine sadakatin kayıtsız şartsız önermesi olmalıdır. Değerli düzenlemene teşekkürler, sevgi ve selamlar. Kardeşin-Refik

Refik Başdere 
 29.03.2020 14:19
Cevap :
Haklısın kardeşim her şey kararınca yiyilmeli.Değerli yorumuna çok teşekkür ederim.Selam ve sevgiler sağlıklı mutlu günler.NAHİDE ÇELEBİ  30.03.2020 9:03
 

Belediyenin vitaminli ekmeği var. 70 gr. 1,5 lira ondan öğle akşam bulabilirsem. Pek ekmek sayılmaz. Yemek yerine yiyorum. Değilse ekmeğe karşıyım. 3 sene ağzıma sürmedim hiç sorun yaşamadım. Ekmek gereksiz. Ekmek yemedim sağlığım düzeldi. Yerine ceviz badem fındık aynı şey.

Kerim Korkut 
 27.03.2020 5:43
Cevap :
Kerim kardeş! Ekmek yemek bağırsakları çalıştırır, belli miktarda yemek gerek.Değerli yorumunuzaa çok teşekkür ederim.Selam ve sevgiler sağlıklı mutlu günler.NAHİDE ÇELEBİ  27.03.2020 15:05
 

Men şahsen ekmek fazla aldığım zaman kilo alıyorum. Onun için fazla almıyorum. Daha çok yeşillik vc. s., ilgi gösteriyorum. Boyum 1.74, kilom 75, 76 civarında... Ona dikkat ediyorum. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler Nahide Hanım Hocam.

Abdülkadir Güler 
 25.03.2020 14:53
Cevap :
Sayın Hocam!Değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.Selam sevgi ve saygılar.NAHİDE ÇELEBİ  26.03.2020 9:58
 

Ekmek kilo aldırır evet ama tüm diğer besinlerde olduğu gibi,belirli miktarda alınması gerek.Önemli olan dengeli beslenebilmek.Elinize sağlık Nahide hanımcığım.Sevgiyle,sağlıkla...

fisun gökduman kökcü 
 25.03.2020 10:53
Cevap :
Sevgili Füsun hanım, değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.Selam ve sevgiler sağlıklı mutlu günler.NAHİDE ÇELEBİ  26.03.2020 9:59
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1913
Toplam yorum
: 11656
Toplam mesaj
: 162
Ort. okunma sayısı
: 1036
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster