Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '21

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Ekonominin Motoru Tüketim

Ekonominin motoru üretim değil tüketim.

Tabii ki genel olarak.

Mantık var izan var tüketim olmayınca üretsen ne olacak.

Üretildiği kadar tüketilmeyecek tüketildiği kadar üretilecek.

Bundan emin değilim; ne kadar üretilirse o kadar tüketiliyor, ne üretilirse o tüketiliyor gibi bir durum var.

Tüketimin de bir sınırı olur herhalde; tatmin ve doyum noktası.

Hatta bundan da emin değilim, insanlar tatmin olmuyor ve doymuyor.

Yani tüketimi esas alıp ona göre üretmek ya da tersi… İkisi de olmuyor.

Sanki göz kararıyla belirleyeceğiz.

Hatta bana göre ikisinden birini seçeceğiz; yani ikisi de olur.

Ya da ekonomi de motorsuz olsun.

Tüketelim üretelim, üretelim tüketelim.

Ekonominin motoru tüketim diyoruz ama tüketmeyince de motor çalışmaz.

Biz buna yaşam diyoruz; normal bir yaşam üretimi zorunlu kılar ve ne kadar tüketilirse tüketilsin kişileri memnun eden ve sorun yaratmayan yaşamlar normaldir.

Senin simit alman onun uçak alması normaldir.

Ben tüketim sorunu çözüldüğü zaman üretim konusunun hallolacağını düşünüyorum ama “paranı harca” da diyemezsin.

Kapitalist ülkelerin hepsi zengindir çünkü kazandıklarını harcıyorlar.

Ülkemiz de dâhil diğer ülkelerde tutuculuk var.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..