Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '15

 
Kategori
Söyleşi
 

Elif Kaya ile keyifli sohbet; "Albüm koca bir emek ve sabır hikayesi."

Elif Kaya ile keyifli sohbet; "Albüm koca bir emek ve sabır hikayesi."
 

"Elif Kaya"


Son zamanlarda gerek çıkışıyla, gerek ise yaptığı şarkılar ve müziklerle adından bir hayli söz ettirmiş bir isim…

Evet. Elif Kaya!

Kendisi ile geçtiğimiz gün deneyimlerini, tecrübelerini ve hedeflerini konuştuk. Bu keyifli sohbet için kendisine huzurlarınızda teşekkür ederim.

Merhabalar. Öncelikle sizi biraz tanıyabilir miyiz?

Karadenizli bir ailenin ilk çocuğuyum. Küçük yaşlarda üretebilme yeteneğimi fark edip, sabır ve inanç ile yoluma devam etmekteyim. Müzik dışında tezgahtarlık ve bitkilerle uğraşıp küçük yaşlarda çalıştım. Küçük yaşlarda üretebildiğimi fark ettim. Şuan profesyonel anlamda reklam jingle, film sountrack, demo altyapılar ve şarkı besteliyorum.

Müzik serüveniniz nasıl başladı?

Profesyonel müzik hayatıma 2009 yılında Mustafa Sandal ile yaptığım 'Var mısın yok musun' isimli şarkı ile yaptığım düet ile başladım. Daha sonra 2011 yılında Sinan Akçıl ile  'Bana Uyan' şarkısı ile düet ve 'Serdar Ortaç'ın 'Mikrop ' isimli şarkısının ' Na na na na' sesiyim… Bunların yanı sıra Ferhat Göçer, İzel, yıldız Tilbe, Sibel Can, Kutsi, Zerrin Özer, Orhan Gencebay gibi birçok değerli müzik insanlarına stüdyo kayıtlarında back vokal yaptım. Ayrıca Reklam jingleları ve film müziği tecrübem var.

Albümünüzden biraz bahsedelim isterseniz?

Albüm koca bir emek ve sabır hikayesi. Yaklaşık 5 yıldır bu albümün çıkmasını bekledim. Şarkıların çoğu birkaç yıl önce hazırdı. Gökkuşağı gibi ve herkese hitap edebilecek bir albüm. rock, pop, türkü, nostalji oldukça renkli bir albüm. Bunun yanı sıra albümün ruhunu etnik pop buluyorum. Selim Çaldıran başta olmak üzere Zeynep Talu, Norayr Demirci, Ertuğ Ergin gibi Çok değerli müzisyenlerin bir araya geldiği içten samimi bir albüm. Ticari kaygı duygularını katmadan ruha hitap eden.

Karanlık Dünyam şarkısının klibinde Selim Çaldıran, Kutsi, Baha, Metin Şentürk gibi sanatçılar var. Bu isimleri nasıl ikna ettiniz?

İkna etmek zorunda kalmadığımız için çok gururluyum. Albümü 5 yıldır bizimle neredeyse her aşamasına şahitlerdi. Artık klip çekme zamanının geldiğini duyunca onlarda bizimle aynı heyecanı yaşayarak bu güzel klibe eşlik ettiler.

Bir dönem Veliaht programında da oldunuz. Burada Hande Yener'in Veliahtı sizdiniz. Bu tarz yarışmalara katılacaklara tavsiyeleriniz nelerdir?

Benim albümüm o yarışmaya katıldığımda hazır çıkmayı bekliyordu. (Gülerek…) Süreç içinde gelişen bir maceraydı. Bu tür yarışmalar Koca bir umut kaynağı olmakla birlikte kapıların açılmasına vesile olabiliyor. Her şeyden önce kendine inancını sürdürüp yarışmanın sadece müziğe ulaşmak için bir araç olduğunu unutmamalı.

Bir daha bu tarz bir program teklifi gelse peki?

(Gülerek…) Jüri olarak mı?

Veliaht programının hayatınızdaki yeri nedir?

Deneyim, tecrübe.

Müziğinizle ilgili eleştiriler alıyor musunuz? Yanıtınız evet ise, bu eleştirileri olumlu yönde değerlendiriyor musunuz?

Albümde birbirinden farklı tarzlar olduğu için zaman zaman alıyorum. Büyük bir heyecan ve müzik aşkı ile yapılan bir albüm ve köprü gibi. Elbette eleştirileri olumlu yönde dikkate alıyorum.  

Biraz daha sizi tanımaya devam edelim, Hobileriniz ve fobileriniz nelerdir?

Hobilerimi yoga, kulağımda müzik ile vapur yolculuğu, bisiklet binmek gibi sayabilirim. Fobilerim ise, karanlık, kapalı alanlar ve susuz kalmış dünya… (Endişeli gözlerle anlatıyor…)

Kitap ve Filmler ile aranız nasıl?

“Puslu Kıtalar Atlası” 'ihsan Oktar' en sevdiğim. Cemal Süreyya, Özdemir Asaf, Tomris uyar şiirlerine bayılırım. Ayrıca Tasavvuf ve bilgelik kitaplarını da okur ve severim. Pulp Faction, İt is a wonderful life, The boat that Rocked gibi filmler en sevdiklerim arasında..

Sıradan bir gününüzü anlatır mısınız?

(Gülerek…) Pek erken uyanamıyorum maalesef. Sosyal medya mesajlarımı tek tek cevaplayıp kalplerimi gönderip güne başlarım. Olmazsa olmaz güzel bir kahvaltı sonrası spora giderim, yoga mı yaparım. Sonrasında stüdyoya uğrarım ve yeni şarkılar ve projeler için her gün yeni fikirler paylaşırız. Ayrıca haftanın bir günü şan dersine giderim. Vapur da müzik ve şiir kitabı eşliğin de. Eğer herhangi bir çekim yoksa genelde rutinim böyledir.

Şarkı söylemeseydiniz hangi mesleği yapardınız? Neden?

Öğretmen olmak isterdim. Sevmeyi sevilmeyi ve özen göstermeyi seviyorum. İnsanlara bir şeyler katabilmek iyileştirebilmek hepimizin içinde bu ışık var inanıyorum. (Gülerek…) Ayrıca iyi bir dansçı olmak da isterdim.

Herhangi bir enstrüman çalıyor musunuz? İlginiz var mı?

Biraz gitar çalıyorum. Bestelerimi genelde gitarımla yapıyorum. Bilgisayarda müzik programım sayesinde demolar yapıyorum bu sayede midi klavye biraz kullanabiliyorum. 

Şarkılarınız arasında, “En Özel” dediğiniz bir parça var mı?

Kardeşlerinin arasında en özel olanı ayırabilir mi insan yada vücudunun herhangi parçasını diğerinden... Her biri çok özel ve gerçek duygularla işlenmiş şarkılar... tabi 'zıtlar dünyası' Rahmetli besteci müzisyen arkadaşım Ertuğ Ergin'in armağanı ayrı bir manevi özelliği var. 

Sahnelerinizde ve albümünüzde farklı türden parçaları bir araya getiriyorsunuz. Bunu nasıl başarıyorsunuz?

Sesime yakıştığına inandığımız şarkıları bir araya getirdik. Bu şarkılar ayrıca dinlemek den de çok keyif aldığım parçalardı. Diyorum ya köprü gibi hissediyorum kendimi dolayısıyla hepsi birleşiyor.

“Karanlık Dünyam” benim de dilimden düşmeyen bir parça. Herkes gibi. Bunun özel bir sırrı var mı?

Şarkının bestecisi çok güzel hissetmiş. Orijinali nostalji ruhuna sadık kalarak o tadı bozmadan sizlere iletmeyi başardığımız içindir belki de. Bu şarkıyı albüme alma sebebimiz babamdır. Şarkının kaydını bulamadığımız tarihte rica etmişti kaydetmemizi. Babam dinleyebilsin diye kayıt etmiştik ilk başta. Sevgili prodüktörüm büyük müzik adamı Selim Çaldıran’ın elinden geçmiş olması da. (Gülüyoruz…)

Sizi daha çok programlarda görmek istiyoruz. Gelecekte bizleri ne gibi sürprizler bekliyor?

Ben de çok fazla kalbe ulaşmak istiyorum. Takipte kalın. Yeni programları sosyal medya hesabımdan yayınlıyorum. Sürpriz bir müzik çalışmamız var kesinleştiğinde paylaşacağım.

Sizi de bir dizi, sinema veya tiyatro oyununda görebilecek miyiz? Bir çalışmanız var mı bu konuda?

(Gülerek…) Şuan bir çalışmam yok. Neden olmasın. Hayat sürprizlerle akıyor.

Hayat Felsefenizi birkaç kelime ile tanımlar mısınız?

İyilik, Sevgi, Birlik, Şifa, Barış

Vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederim. Son olarak, sevenlerinize bizim aracılığımızla bir şeyler söylemek ister misiniz?

Öncelikle size Çok teşekkür ederim bu güzel sohbet ve buluşturma için. İnandığımız şeylerin peşinden gitmeliyiz. Her gün güneş doğuyor!

Saygı ve Sevgiyle.

Fırat Özdemir

 
 
Toplam blog
: 33
: 659
Kayıt tarihi
: 27.07.13
 
 

16 Ağustos 1996 doğumluyum. Bilişim Teknolojileri öğrencisiyim, 5 yıldır profesyonel olarak interne..