Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '17

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Emekli maliyeci internet vergi dairesinde kira geliri beyannamesini veremedi

Emekli maliyeci internet vergi dairesinde kira geliri beyannamesini veremedi
 

İnternet vergi dairesi hazır beyan sisteminde kira gelirimi beyan etmek istedim. Kirada bir meskenim var, kendim de kirada oturuyorum. Gerçek gider yöntemini seçtim. Geçen yıl da aynı yöntemle beyannamemi vermiştim.

Gerekli bilgileri girdim ve aşağıda bir sütunda gider olarak düşeceğim sütuna bilgi girişi yapmak isterken yeni tek bir sütun açılıyor. Kira ödediğim mesken sahibinin adı soyadı ve TC kimlik numarasını girmem isteniyor. Tabi TC yi bilmediğmden giremiyorum. Ayrıca ben 2016 yılında  ilk altı ay bir meskende oturdum. Sonra taşındım şimdiki kira evinde ödüyorum. Eski ev sahibiyle de sorunlu ayrıldık. Bana bir ay kira borcu çıkardı. Oysa tüm ödeme belgelerim elimde hiç borcum yok. Elektrik ve su abonelerini hangi gün yuaptırdığımı söylediğimde, olabilir, eve girdikten bir ay sonra da abonelik yapılabir. Demek istiyor ki ilk kira ödemesinde peşin ödemedin, haliyle bir ay kira borcun var. İlk kira ödeme belgemin tarihi 18 ağustos, takip eden her ayın 15 inde ödemelerimi yapmışım. Onun istediği ayda ben eski görevimdeydim. Daireden göreve başlama tarihini de çıkarttım. Haliyle ödeme yapmadım, telefonda ileri gheri,yok helal etmiyorum falan. Yapacağüım bir şey yok. İlk girdiğimde uydu televizyon sistemi komple kabloları değişti. Aslında ev sahibinin yaptırması gerekiyor. Ben yaptırdım, kablo artı usta parası 80 lira tutmuştu. Bunun için ilk günden ev sahibini rahatsız etmeyeyim dedim. Beş sene sonra ayrılırken 15 günlük kiradan 80 lirayı düştüm öyle göderdim. Naıl olsa helalleşmiyor, bari tam olsun dedim.

Normal vergi dairesine beyanname vermek için gittiğimde ne olacak, kiraya verenin TC sini bilmeyince beyanname veremeyecek miyim? Sonra cezalı işlem, komisyon, kim bilir ne vergi ve ceza çıkacak. Zaten bankacılık sisteminde kira ödemelerini takip edebiliyor, vergisini beyan etmeye çalışan bir müklellefe gereksiz zorluk çıkartmak, başka bir şey değil. Sanki her kiracı ev sahibinin TC sini mi biliyor?

Götürü gider usulüne göre versem 200 civarında vergi ve damga vergisi çıkıyor. Yasal hakkım olan ödediğim kiraları gider olarak düşemiyor olacağım. Yalnız damga vergisi ödeyecekken bu usulde vergi ve damga vergisi ödemiş olacağım. Sözde beyan esası var, beyan etmek istiyoruz, ettirmiyorlar.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..