Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '09

 
Kategori
Güncel
 

Emrinizdeyim sayın başkan Obama -Kişiye özel-

Emrinizdeyim sayın başkan Obama -Kişiye özel-
 

Karizmatik Başkan Obama...


Sayın Başkan; yüksek müsaadelerinizle önce kendimi size takdim edeyim. “Takdim edeyim” derken bu takdim’in, hem kendimi size tanıtmak hem de altın tepside sunmak, yani emrinize amade olmak anlamında olduğunu özellikle belirtmek isterim.

Gelmiş geçmiş ABD Başkanlarının en karizmatiği Sayın Obama; ben Türkiye’de özellikle sol kamuoyuna fikirleri ve yorumlarıyla, imza kampanyalarıyla yön veren ve büyük bir haksız yakıştırma ile “Dönek” olarak damgalanan aydınlardan biriyim. Dönek olduğum külliyen yalandır ve ben hayattaki tek ilkem olan “Menfaatin neredeyse oraya yanaş” ilkesinden bugüne dek dönmüş değilim ve bu ilkeye her zaman harfiyen uyduğum gibi, bu mektubu tarafınıza yazma nedenim de tamamen bu ilke gereğidir. Yani ben dönek değilim, “Menfaatin neredeyse oraya yanaş” ilkesinden hiç bir zaman dönmedim.

Sayın Başkan; Türkiye’de dünya kamuoyuna da seslenen açıklamalarınızda görünen o ki, Türkiye’nin kimliğine ilişkin ABD politikasında büyük bir değişim söz konusu ve siz bunu çok açık bir şekilde dile getirmiş bulunmaktasınız. Daha önce BOP çerçevesinde bize uygun gördüğünüz “Ilımlı İslâm” kimliğini –elbette kendi ülkenizin çıkarları açısından- değiştirip “Laik Demokrasi” kimliğine vurgu yapmış olmanızı, Atatürk’ün 1. Dünya Savaşının ardından yabancı güçlere teslim olmak ve imparatorluğu sürdürmek seçeneği yerine farklı bir gelecek seçeneğini benimseyerek Cumhuriyeti kurmuş olmasının altını çizmenizi, bundan sonra geliştirip pazarlayacağım yorum ve görüşler konusunda bir talimat olarak not almış bulunmaktayım.

Sayın Başkan Obama; içtenlikle ifade etmem gerekirse, söylem değiştirip bundan böyle ılımlı İslâm yerine laik demokrasiye arka çıkmakta pek bir sorun yaşayacağım söylenemez ama itiraf edeyim ki bugüne dek II. Cumhuriyeti savunmuş, Atatürk’ü yerden yere vurmuş bir aydın olarak Atatürk’ü ve kurduğu I. Cumhuriyeti doksan derece bir dönüşle savunmam ne yalan söyleyeyim pek kolay olmayacak. Ama size söz veriyorum -mademki siz öyle uygun görüyorsunuz- birden olmasa da satır aralarına serpiştirerek başlayacağım yavaş bir değişimle, bu politikanızın da en birinci savunucusu olacağım, ta ki temsil ettiğiniz güç bu politikadan da vazgeçinceye kadar.

Size yazdığım bu ilk mektupta hoşgörü sınırlarınızı zorlayıp beni bordrodan... Yani defterden silmenize yol açacak bir saygısızlık riskini göze alamadığımdan ve kendimi size özetle tanıtma konusunda maksadın hâsıl olduğundan emin olarak en derin saygılarımı sunuyorum efendim.

Emrinizdeyim Sayın Başkan.

İ. Aydın Fırıldak

 
Toplam blog
: 195
: 688
Kayıt tarihi
: 04.10.07
 
 

Dünyanın internet sayesinde küçüldüğü günümüzde büyüyen sorunlara ilişkin duygu ve düşüncelerimi pay..