Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '18

 
Kategori
Spor
Okunma Sayısı
124
 

EMS Sistemi Hakkında

EMS Sistemi Hakkında
 

Bugün uzun zamandır yazmak istediğim bir konu hakkında hem bilgi vereceğim hem de deneyimlerimden yola çıkarak sizlere görüşlerimi anlatacağım.

2 yıldır zaman zaman ara versem de aktif bir şekilde spor yapıyorum. Önce fitness ve pilatesle başlayan macerama son zamanlarda popüler hale gelen, EMS ile ‘kaslara elektriksel uyarı ile yaptığınız sporun etkisini arttırdıklarını’ iddia ettikleri sistemi ekledim.

Haftada 2 gün pilates 1 gün de kardiyo yapıyordum, ama beslenmeme çok dikkat etmediğim için istediğim forma kavuşamıyordum. Çalıştığım ve yoğun olduğum için spora daha fazla zaman ayırabilicek lüksüm yoktu. İşte tam bu döngüde kilolarıma çok fazla kafamı takmışken karşıma EMS sistemiyle dersler uygulayan lokal spor stüdyoları çıktı. Biraz inceleyip araştırdıktan sonra deneme dersi için stüdyoya gittim.

Sistem öncelikle şu şekilde ilerliyor. Size özel bir kıyafet giydiriyorlar bu kıyafetler ıslak oluyor çünkü elektrik akımı verileceği için iletken olması gerekiyor. Üzerinizde metal eşya olmamalı, ama piercing vs. gibi takılar bir sorun yaratmıyor. Kıyafetleri giydikten sonra sizi bağladıkları monitörden antrenör ile birlikte akımın dozuna karar veriyorsunuz, akımlar herkesin kendi acı eşiğine göre ve vücut yapısına göre ayarlanıyor. Ve temel hareketler ile sporunuzu yapıyorsunuz.

İlk aşamada 10 dakika kaslarınıza 5 saniye akım geliyor 5 saniye dinleniyorsunuz diğer 10 dakikada sürekli akım geliyor buna kardiyo hareketleriyle birlikte devam ediyorsunuz, 2. Aşama daha çok yağ yakımını arttırmak ve kilo vermek için. Ama kilo vermek istemiyor sadece kas kütlenizi arttırmak istiyorsanız 2. Aşama hiç yapılmıyor ve 20 dakika kas kütleniz üzerinden çalışılıyor. Son 5 dakikada dinlenme ve daha çok fizik tedavide kullanılan akımlar gibi basit akım gelerek kaslarınız rahatlatılıyor.

Ders toplam da 25 dakika sürüyor. Hafta da 1 gün gitmeniz yeterli oluyor. İlk gün dersi tamamladığımda inanılmaz yorulduğumu hissettim ve sistemin çok faydalı olacağını düşünerek 15 ders satın aldım. Derslerden sonra protein ağırlıklı beslenmeniz isteniyor çünkü kaslarınız yoğun bir şekilde çalıştığı için beslenmenizde protein mutlaka olmalı yoksa kas kaybı yaşayabiliyorsunuz.

Şimdi gelelim benim gözlemlerime, ben şu an 14. Dersimi tamamlamış bulunuyorum ve sistem hakkında yeterince tecrübe edindim.

Öncelikle 25 dakika olması çok güzel, kısa sürede spor yapmış oluyorsunuz ve çalışan ya da öğrenciler gibi zamanı çok olmayanlar için mükemmel bir vakit. Herkesin hafta da 1 gün 25 dakika ayırabileceğini düşünüyorum. Bu konuda çok işime yaradı açıkçası.

Kaslarımın arttığını ve yağ oranımın azaldığını söyleyebilirim özellikle bacak ve kollarımda inanılmaz değişimler oldu. Ama karın bölgesinde pek bir etkisini görmedim zira benim karın bölgem uzun yıllardır problemli. Normal kilomun çok altında olduğum yıllarda dahi göbeğim vardı. Bunun gitmesi için beslenmemde köklü değişiklikler yapmam gerekiyor ama şu an onu başarabilmiş değilim.

Kilo verdim mi? Hayır, kilo kaybım olmadı ama vücudum inanılmaz sıkılaştı ve daha ince gözüküyorum.

Ben zamanla pilates ve fitness derslerime gitmemeye başladım ve sadece EMS sistemiyle spor yapıyordum ama kesinlikle sadece EMS sisteminin fayda göstereceğini düşünmüyorum. Bu şekilde sadece EMS sistemiyle spor yapanların haftada 2 gün gelmesi gerektiği düşünülüyor. Ama benim fikrim haftada 1 gün EMS ve 2 gün pilates yapılmasının daha sağlıklı olacağı yönünde.

İlk günlerde derslerin 10. Dakikasına doğru enerjim tükeniyordu ve antrenörün gösterdiği hareketleri yapamamaya başlıyordum. Diyetle birlikte yürüttüğüm zamanlardı ve kesinlikle gücümün tükendiğini hissediyordum bu yüzden derse gitmeden önce ek enerji veren gıdalar tüketmeye başladım ve performansım kesinlikle arttı.

Derslerden sonra kas ağrısı yaşıyorsunuz, çünkü her ders doz biraz arttırılıyor ve kaslarda hamlık oluşuyor. Bu ağrı 2 gün falan sürüyor ama bunun çözümünü de buldum. Kas ağrısı kasın kasılmasıyla ortaya çıkan asitlerden dolayı oluşuyor. Ve bu asidik vücuttan sağlıklı bir şekilde atılırsa çok hafif ağrılarla atlatabiliyorsunuz. Bunun için derslerden önce ya da sonra 1 litre suya  1 çay kaşığı ingiliz karbonatı ekleyerek içiyordum, ve daha hafif atlatıyordum bu ağrıları.

Peki tavsiye eder miyim?

Müthiş zayıflattığını söyleyemem, daha çok sıkılaşmaya yarıyor ve kendi adıma gitmeye devam edeceğim. Özellikle vakit sorunu yaşayan kişiler için alternatif olduğunu düşünüyorum.

Sağlıkla ve sevgiyle…

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 7
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 2529
Kayıt tarihi
: 26.07.18
 
 

  Kendine has, tamamen ruh halime göre şekillendirdiğim hayatımdan kesitler. 20'li yaşların sonun..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster