Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '21

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Enerjimizin Dengelenmesi

Aşkım da değişebilir gerçeklerim de
Pırıl pırıl dalgalı bir denize karşı
Yan gelmişim diz boyu sulara
Hepinize iyi niyetle gülümsüyorum
Hiçbirinizle dövüşemem
Benim bir gizli bildiğim var
Sizin alınız al inandım
Morunuz mor inandım
Ben tam kendime göre
Ben tam dünyaya göre
Ama sizin adınız ne
Benim dengemi bozmayınız

TURGUT UYAR

 

Akış, Düzen ve Enerjimizin Dengelenmesi

Geçen gün bir arkadaşımla konuşurken ben vermeyi biliyorum almayı bilmiyorum dedi. Çoğumuzda böyle değil miyiz zaten. Çocuk yaşlarımızda ailelerimiz tarafından bize sakın kimseden birsey alma, sana vermeden daha fazlasını isteme, istersen ayıp olur şeklinde büyütüldük. Çünküonlarda öğrenilmiş bilgilerini bize bu şekilde aktarmışlardı. Bunun dışında yokluk bilinci, değersizlik, onay görme ve korku mekanizmaları da bunun ortaya çıkmasına sebep olan diğer etmenler. Sürekli vermek demek kişinin kendisini sevmemesi, kendisine güvenmemesi ve süreklı olarak kendinde birseyleri eksik görmesinden de kaynaklıdır. Zamanla bu söylemler ve davranışlar da bilinçaltımızda kodlanarak gerçeğimiz haline gelmektedir.

Yaşamın içinde her şeyin bir dengesi olması gerek. Alma-verme dengesi de en önemli denge unsurlarından birisidir. Alma vermeyi sadece maddi olarak düşünmememiz gerekiyor. Bu dengeyi yaşamın tüm alanlarında sağlamaya çalıştığımızda içsel huzuru ve mutluluğu da yakalamış olacağız. Yaptığınız iş, emek her ne ise gerçek anlamda karşılığını almak, akışı sağlayarak enerjinizi dengelemiş olacaktır. Siz aldığınız gibi karşılığını da aynı oranda vermeniz gerekiyor. Bir gülüş, bir tebessüm mü alıyorsunuz karşılığını aynı samimiyette vermeye çalışın. Bir iş mi yapıyorsunuz o işin hakkını vererek çalışın ve karşılığını da isteyin, alın. O zaman yüklerinizden arınacak, gereksiz sorumluluklar, yükümlülükler altında ezilmeyeceksiniz. Bütün bunlar yaşamımıza bir düzen, bolluk, bereket, akış ve denge getirecektir. Bunu zamanla öğrenilmiş davranışlar haline getireceğiz ve hep birlikte öğreneceğiz.

Hayatınızın dengede olması dileklerimle.

Sevgilerimle

Ezgi SARPEL

 

 
Toplam blog
: 3
: 73
Kayıt tarihi
: 24.07.20
 
 

Merhabalar, 15 yıldır Turizm sektöründe çalıştım ve bu süre zarfında sürekli kişisel gelişim konula..