Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '21

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Engellilerle Çalışacaklara

Engellilerle Çalışacaklara Öneriler. İletişim eksik, Engellilik araştırmasında toplumun engelliyi tanımadığı engellikle ilgili kitap okumadığı engelli komşu istemediği onlarla ilgili film seyretmediği ortaya çıkmış. Ve birlikte yaşama kültürüyle bu sorunların aza indirgeneceğine karar vermişler.

Ailemiz bizi yeterince anlamazken. Bazı engelliler aileleriyle sorunlar yaşar. Yetişkin bir birey olunca ilk işi onlardan ayrı ve bağımsız bir hayat kurar. Ailesiyle yaşayanlarda genelde korumacılık kanatlarında kendilerini geliştirmekte zorlanır.

Ablaların, Bende ailemle bazı sorunları yaşadım amcamın kızlarıyla birlikte büyüdük. Sürekli annem kızlardan bahsederken falan ablan filan ablan diye bahsederdi. Bende onlar benden küçük deyince haklısın der. Şimdilerdeki okumalarımdan bu işin farklı yönlerini anlayabiliyorum.

Görenlerin hâkim olduğu kör Dernekleri. Yıllar önceleri görmeyenler derneklerinde belirgin bir hayırsever kitlesi oluşmuş. Buralarda görmeyenler genelde yardıma muhtaç aciz kişiler olarak değerlendirilmiş. Bu kitlenin bertaraf edilmesi epey zaman almış.

Genel kurul yaklaşırken. Yakın zamanda genel kurul yapacağız ve bizimde yönetimimizin çoğu engelsizlerden olacak bu arkadaşlar engelli değil engelli yakınları da yok. Önceleri beni de yönetime almak istediler ama ben yönetime girmek istemiyorum. Neden bizimle tanışma tenezzülünde bulunmayan bir çayımızı içmeye gelmeyen arkadaşlarla çalışmama isteğim sanırım anlaşılır. Bu durumda gelecek için işaret veriyorlar. Tanışmaya gelmeyecek neden desek yoğunlar denile bilinir inşallah genel kurula ve sonrasındaki çalışmaya katılmaya tenezzül ederler.

Önerilerimiz. Tanış olamadığımız için buradan önerilerimizi sıralayalım. Öncelikle derneğin tüzüğünü okusunlar. Azda olsa şöyle internetten engelli kimdir hangi engel gurupları var azıcık okusalar iyi olur.

Çünkü bu alanında kendine göre jargonu var. Seçtiğiniz cümleler sizi bazen sıkıntıya sokabilir. Örneğin engelli kardeşlerimiz tamamen ötekileştiren bir yaklaşım. Mümkünse bir film izlesinler kitap okusunlar. Aslında gerçekten bu alana katkı koyacak vakit ayıracak iletişim köprülerini kuracak insanların varlığı değer katar.

Görmeyenlerle birlikte yaşayanlara öneriler. Ben görme engelli olduğum için yaşadığımız bazı sıkıntıları anlatalım. Tuvalete giriyorsunuz zaten sıkışmışsınız a birde bakıyorsunuz tuvalet tası gitmiş yerine hortum gelmiş yapılan değişimlerden görmeyeni bilgilendiriniz eşyaların yerlerini sık sık değiştirmeyin.

Evinize misafir geldiğiyse eşyaların yerini gösterin masada yemeklerin yerlerin saat yönüne göre tarif edin. Sofrada et varsa kesip kesilmeyeceğini sorabilirsiniz iyilik olsun diye suyunu ayranını açmayın açarsanız ayranınızı suyunuzu açıyorum diyerek bilgi verin. İnşallah yeni yönetim başarılı olur.

Okur sorar ve araştırmacı olurlarsa başarılı olurlar. Derneğimizi daha ileri taşırlar. Ben soruldukça bildiğimizi her zaman paylaşmaya hazırım. Ben ısrarla tanışmak istedim tercihtir saygı duyarım ancak inşallah birileri tanışmadığımız yeni ekibe yazımızı iletir de farklı bir bakış açısı edinilir.

Okuyan ve sorgulayan arkadaşlar için engellik alanı öğretici olur. Yoksa bizim alanımız zordur. Ama bir o kadarda iyidir. Çok şey öğrendim. Ben yıllardır bu alandayım kitaplar dergiler okuyorum dünyaya bakışım değişti engelliğin ibretlik değil farklılık olduğunu gördüm. Salih Arıkan, tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..