Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '16

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Esas engelli kim?

Öncelikle engelli camiasına girdiğimde hayatımda çok büyük eksiklerin olduğu farkına vardım. Ben engelli değilim ama aile bireylerim engelli. Ailenin tek sağlıklı çocuğu benim. Engelli aileye sahibim. İşitme engelli Büyük ağabeyim 1993 yılı Kütahya Kungfu karate yarışmalarında derece yaptı. Küçük ağabeyim ise denizli sporda oynadı. Yani hayatları başarılar ile dolu. Akabinde Lokman Ayva ile tanıştım. Belki de başarıya açılan pencerelerimden biri lokman Ayva olmuştu. Çünkü benim ile onun arasında bir fark vardı. Umut, azim ve gayret dolu idi Lokman Ayva. Görme engeli kendisine engel olmamış ve başarıdan başarıya koşmuştu. Hatta hiç unutamam Lokman ayva ile ilk tanıştığımda Lokman ayva ve görme engellilerin bir toplantısına katılmıştım. 20 kişiydik herkes mesleklerini söylüyordu. Milletvekili, Başbakan müşaviri, avukat, hafız, yazar, genel müdür vs…. Sıra bana geldiğinde çok utandım…Hani ne iş olsa yaparım klasik sözü vardır ya…Bir nevi o duruma düştüm. O toplantı hayatımı çok değiştirdi. Görme engellilere engelleri umut olmuş ve başarıdan başarıya koşuyorlardı. Onlarla benim aramdaki fark onların dünyalarının umut dolu olması idi. Bu süreçte uluslararası engellileri incelediğimde hayatım bir daha değişecekti. Şunu sordum kendime onlar mı engelli biz mi? Çevremde kahvehane köşelerinde, stadyumlarda, şans oyunlarında o kadar hedefsiz, umutsuz insan vardı ki, anlatamam. Manevi açıdan baktığımızda ise yine durum farklıydı. Engellilerin Allah katında çok özel değeri olduğunu gördüm araştırmalarımda. Ahirette engelliler dünya yaşamında olmayan uzuvlarından hesaba çekilmeyeceklerdi. Engellilerin dünyası beni bambaşka dünyalara götürecekti. Neticede engelli kardeşlerimizin başarı sırlarının engelli ve engelli olmayanlara kişisel gelişim eğitimi olarak verilebileceğini fark ettim. 

 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..