Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '12

 
Kategori
Pazarlama
 

Etkili satış taktikleri

Etkili satış taktikleri
 

Bir malı ya da hizmeti satmak, satış işinin teorik, pratik ve psikolojik boyutlarını bilerek uyguladığınızda oldukça basit ve tatmin edicidir.

Doğru yöntemler uygulandığında üçte bir sonuç elde edersiniz. Yani satış yapmak istediğiniz her üç kişiden bir tanesine ürün yada hizmetinizi satarsınız.
 
Satış eyleminiz den arzu ettiğiniz şekilde sonuç alabilmeniz için her iki tarafın da bu satışa hazır ve hazırlıklı olması gerekir.
 
ALICININ HAZIRLIĞI
 
Satış yapmak istediğiniz kişi, satmak istediğiniz malın veya hizmetin taliplisi olmalı.
 
Çoraba ihtiyacı olmayan birisine çorap satmayı istemek ya da,
 
Çoraba ihtiyacı olan kimseye gömlek satmaya çalışmak, satış çabalarınızın boşa çıkmasına neden olacaktır.
 
Bazı durumlarda, satıcının ağzının çok iyi laf yapması, müşteride heyecan uyandırabilme yeteneğinin olması, karşısındaki kişiyi bir anda gaza getirebilmesi gibi durumlarda, ihtiyaç olmadığı halde satış işinin gerçekleştiğini de görebiliriz. Ancak bu satış kesinlikle etik olmayacak, ve tek seferlik müşteri kazanılmış olacaktır. Bu da satışın devamlılığı açısından size eksi bir puan kazandıracaktır.
 
Alıcının ürün veya hizmetin bedelini ödeyebilecek parası ve duruma göre zamanı olmalı
 
Cebinde 10 lirası olan kişiye 50 liralık ürün veya hizmet satmaya çalışmak yüzde 90 sizin kayıp zamanınız olacaktır.
 
Satış yapmak istediğiniz kişinin fazla vakti yoksa, ürün veya hizmetinizi satmaya çalışırken ondan çaldığınız zaman, size antipati duymasına neden olacak, belki de doğru zamanı yakaladığınızda potansiyel müşteriniz olabilecek birisini kaybetmenize neden olacaktır.
 
SATICININ HAZIRLIĞI
 
Satmak istediğiniz ürünün kullanımı ve içeriği hakkında tüm detayları bilmelisiniz.
 
Yüz yüze satışlarda dış görüntünüz düzgün olmalı, satmak istediğiniz ürünle tezat oluşturmamalıdır.
 
El kremi satıyorsanız, el ve tırnak bakımına önem vermelisiniz.
 
Hizmet satıyorsanız, o hizmetten faydalanıyor olmalısınız.
 
Satmak istediğiniz ürün sağlam ve ambalajı içinde olmalı.
 
Ürününüzün muadilleriyle olan fiyat ve kalite kıyaslarını yapabilecek bilginiz olmalı.
 
Ürün veya hizmetiniz için fiyat belirlemesi dikkatli yapılmalı. Maliyet ve giderler düşüldükten sonra yüzde 30 oranlarında bir kar marjı, genel standartlar çerçevesinde olacaktır.
 
Mümkünse yanınızda ürüne ait demolar olmalı.
 
Ürünü sipariş olarak alacaksanız, yazılı materyalleriniz profesyonel olmalı. Herhangi bir not kağıdı, defter arkası gibi alınan ürün sipariş notları, alıcının kendisini değersiz hissetmesine yol açacaktır.
 
Satış yapmak güzeldir.
 
Doğru ve bilinçli yapıldığı takdirde.
 
Ayşenur Sevim Özsaraç
 
Toplam blog
: 15
: 539
Kayıt tarihi
: 14.09.12
 
 

Kalıtsal Aile Travmaları Terapisti / Yaşam Koçu ..