Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '09

 
Kategori
İnternet
 

Facebook bu kadar kolay kandırılabiliyor mu?

Facebook bu kadar kolay kandırılabiliyor mu?
 

Internet'teki gazetelerde okuduğum haberleri arkadaşlarımla paylaşmak istediğimde Facebook'ta ve Twitter'da linkini yazarım ve gönderirim. Milliyet gibi birçok gazete bu olanağı sayfalarından doğrudan sağlıyor.

Bugün Cumhuriyet'te bir haber okudum ve bunu Facebook'ta paylaşmak istedim ama karşımda bir ret penceresi gördüm:

"Warning: This Message Contains Blocked Content: Some content in this message has been reported as abusive by Facebook users"

Yani, "Bu mesaj bloklanmış içerikli. Bu mesajdaki içeriğin bir bölümü Facebook kullanıcıları tarafından kötü amaçlı olduğu şeklinde rapor edildi."

Haberin adresi şuydu:
www.cumhuriyet.com.tr/?im=yhs&hn=99288

Bu haberden Facebook’ta paylaşılan metin aynen şöyleydi:

"Cumhuriyet Portal
Nüfusbilim Derneği Başkanı Prof. Dr. Hilal Özcebe, Türkiye'de 4 milyon 47 bin 214 kişinin devlet tarafından bilinen bir sosyal güvencesi bulunmadığını ifade etti."

Bu içerikte kötü niyetli birşey olmadığına göre Facebook tarafından bloklanan adres olmalıydı. Ben de Cumhuriyet'ten birkaç haber daha alıp göndermeye çalıştım, onlar da aynı uyarıyla reddedildi. Böylece bloklananın doğrudan bu haber adresleri olduğunu anladım. Bu arada başka gazetelerden linkleri sorunsuz bir şekilde paylaşıp, sorunun benim kullanıcı kodumla bağlantılı olmadığını gördüm. Başka kullanıcılardan da denemelerini rica ettim, onlar da aynı ret mesajıyla karşılaştılar. Bu arada ana sayfanın bloklanmamış olduğunu fark ettim, Cumhuriyet'in ana sayfası paylaşılabiliyor.

Pazar günü Cumhuriyet'ten paylaştığım bir başka habere tıkladığımda ise şöyle bir uyarı vardı:

“Sorry
The link you are trying to visit has been reported as abusive by Facebook users.”

"Üzgünüz, ziyaret etmeye çalıştığınız link Facebook kullanıcıları tarafından kötü niyetli olarak rapor edilmiştir."

Merak ettim, Facebook'u kandırmak bu kadar kolay mı? Birkaç kişi bir araya gelsek ve bir gazeteden gönderilen linklerle ilgili Facebook’a sürekli olarak "ABUSE" uyarısı yapsak, o adres Facebook'ta bloklanır mı?

Eğer böyleyse yazık, 350 Milyon kişilik Facebook'a... Demek ki Facebook büyüttüğümüz kadar büyük değilmiş.

Ankara, 9 Aralık 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..