Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '11

 
Kategori
Ekonomi - Finans
Okunma Sayısı
1818
 

Fahiş sigara zammı ve müthiş ters algılama retoriği…

Fahiş sigara zammı ve müthiş ters algılama retoriği…
 

 

Yahu 5,5 TL’ye satın aldığım, halen içtiğim sigarama yüzde 44 oranında fahiş zam yapıldı. Muhtemelen ülkemizde 10-15 milyon tiryaki olduğunu varsayarsak; düştükleri makus talihsiz hallerini birazdan yorumlayacağım…

 

Ne diyor Sayın Başbakanımız?

 

Kardeşim sigara içmezsin olur biter, ne olacak.

 

Yaşadığımız zamanın öncesine gidelim ve M.Ö 4. YY Atina Demokrasisi içinde yaşanan bir gerçekliği aktarmak isterim…

 

Her Atinalı vatandaş gidip; Atina Meclisi’nde konuşmak için ücret karşılığı Platon gibi felsefecilerden retorik (hitabet) dersi alırlarmış… Retorik kendi içinde bir bilgi bütünü oluşturmaktan çok kendi dışındaki bir nesneye, düşüncenin gerçeklikle, önermelerin verili bir olguyla uyuşmasına yani doğruluğa erişme yoludur. 

 

Bizim başbakanımız 21. YY’da kimden retorik dersi alıyor, bilmiyorum, ama toplumu ikna ediyor ve üslubunu herkes seviyor… Karşılığında yüzde 50 oy alıyor…

 

Burada yatan retorik sanatı ise sigara içenlerle, içmeyenleri kurnazca tartıya çıkarılması ve karşılaştırılmasıdır…

 

Fahiş sigara zammı, sigara içmeyenlerin tam desteğini alması, azınlığa düşürülen tiryakilerin ise itirazlarına neredeyse meczup muamelesi yapılmasıdır…

 

Oysa ki, açıklanması ya da tartışılması gereken şudur: 1,5-2 TL maliyeti olan, legal üretilen bir paket sigaranın 5 TL vergiyle 7 ve 7,5 TL’ye satılmasıdır.

 

‘Kardeşim sigara içmezsin olur biter, ne olacak.’ Diyen başbakandan şunu duymayı çok isterim: Yasaklayalım sigarayı, üzerinde sigara paketi taşıyanlar ilk suçta 500 TL para cezası, 2. yakalamada hem 1.000 TL para cezası hem de hapis cezası vardır… Bu durumda biz tiryakiler, ne yapacağız? Doğaldır ki, bulamayınca içmeyeceğiz…

 

Bunun yerine tiryakiler iliklerine kadar devlet eliyle sömürülüyor… En kötüsü de tüm tiryakilerin ‘çaresizlik sendromunu’ tüm semptomlarıyla yaşamasıdır. Bunu bilen Sayın Başbakan, ‘ne kadar fahiş zam yaparsam yapayım nasıl olsa alacaklar’ retoriğiyle hareket ediyor, üstüne üstelik içmeyenleri, içenlere karşı belli oranda hasım haline getiriyor… Oysa tiryakilerden alınan fahiş vergilerle içmeyenlere yol, su, elektrik, gaz gibi hizmetler geldiği maalesef göz ardı ediliyor… Tiryakilere minnettarlık duyulacağına bir de hakir görülüyor…

 

Neyse daha fazla uzatmaya gerek yoktur. Nasıl olsa kimse anlamayacak, kimse dinlemeyecek… 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Zam yaparken her defasında özellikle bazı ürünlerin seçilmesi çok saçma; resmen diktatörlük,faşistlik. Her ürünün sağlıklı olsun olmasın kullanan açısından ayrı bir önemi vardır.

Kerim Korkut 
 30.10.2011 6:20
 

İyi güzel konuşuyorsunuz da, herşeyden alınması gerekenden fazla vergi alınıyor. Birçoğunuz yurtdışında sigaranın daha pahalı olduğunu söylüyorsunuz ama onların maaşı ne kadar ondan bahseden yok. Başbakana kalsa kimse sigara içmeyecek, alkol kullanmayacak, dışarıya 1 TL ye ihraç ettiğimiz benzine biz salak gibi 4.5TL vermeye devam edeceğiz. Fakat sigara ve alkol üretimi ve satışında çalışan onca insan ne olacak? Bu kadar insana yeni iş bulabilecekmi? Bırak yeni iş bulmayı toplanan o kadar vergiden sonra memurun zammı ne oldu? Millet açlıktan sürünüyor ama paşalar kendilerine üç tane hizmetli üstüne son model lüks arabalarda gezip birde utanmadan mecliste gidip oturmak için bir dünya para alıyorlar. Madem o kadar tasarrufu ekonomiyi çok iyi biliyorlar kendi özel harcamalarınızı kısın, lüks arabalara binmeyin. 2000 cc lik bir dizele lüks oto diyen bir zihniyetten ne beklenirki. Bir Ford ile Porsche'yi aynı kategoriye koyan insanlar gelmişler ülke yönetmeye çalışıyor. Afferim size %50.

Kaan Türkes 
 24.10.2011 16:20
 

Hislerinizi anlıyorum ama batılı ülkelerde de caydırıcılık fiyat artışlarıyla sağlanmaktadır. Almanya ve İngiltere'de bizden daha pahalıdır. Benzinin maliyeti de 1 lira ama 4.5 lira ödüyoruz litresine. Gezmekten de geri kalmıyoruz. Sizin önerinize bakacak olursak, Okullardaki gibi her köşe başında üst baş araması yapıldığını düşünebiliyor musunuz:) Sigara Polisi diye görevliler sokaklarda sigara avına çıkacak. Bu durumda sokakta içmeyeceksiniz, evde-ofiste içmenin bir yolunu bulacaksınız; iştekiler-evdekiler de zehirlenecek. Ben hayatım boyunca içmedim ama kardeşim içiyor. O'na da söylüyorum. Dilerim sigara 20 lira olur. Dilerim her zamda içenlerin sayısı daha da azalır. Siz de kızın ve bloglar yazın ama umarım bu zamlar sigarayı azaltmanıza ve hatta bırakmanıza yardımcı olur. Size katransız yemyeşil günler dilerim Ömer Bey. Sevgiler.

Ata Kemal Şahin 
 18.10.2011 6:15
 

Ben anladım. Amaç insanları sigaradan vazgeçirmek olsaydı sigara içme alanlarını daraltıp cezaları artırabilirdi. Ama zam yapması insanların mecburiyetinden nasiplerndiği anlamına geliyor. Hiç tasvip edilesi değil bu durum. Olan halkımıza oluyor. Sağlıcakla...

Asi Güvercin 
 18.10.2011 5:51
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 689
Toplam yorum
: 3569
Toplam mesaj
: 343
Ort. okunma sayısı
: 2287
Kayıt tarihi
: 17.01.07
 
 

 2007 yılından beri Milliyet Blog'da yazarım. 2009 yılında 'Normal Ötesi Aşk' ve 'Normal Ötesi Aş..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster