Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '12

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
255
 

Fakir ülkeler öğrencinin başarısını okulla ilgili faktörlere bağlar, zengin ülkeler okul dışı etkenl

Fakir ülkeler öğrencinin başarısını okulla ilgili faktörlere bağlar, zengin ülkeler okul dışı etkenl
 

Zengin Ülkelerdeki eğitimcilere verilen mesaj,en iyiye yaklaştıkça, teknoloji ve öğrenme örgütlenmesinde önemli değişimler olmadıkça üretilen yapılan eğitimin okulculuk olmayacağı sonucuna varılmıştır.

Gelişmekte olan ülkeler eğitimcilerine verilen mesaj, okul kalitesindeki  ılımlı gelişmelerin bile öğrencinin öğrenmesinde önemli artış gösterecektir.

Walberg (1992)yaptığı tarama sonucu 8000 kaliteli okul üzerinde 112 üzerinde araştırma yapmış ve eğitim başarısının ıstatistiksel olarak gereken faktörleri şöyle sıralamıştır:

Öğrenci yeteneği,

Öğrencinin yaşı ve gelişim düzeyi,

Öğrencinin motivasyon ya da benlik kavramı,

Öğrencinin öğrenmeye harcadığı zaman miktarı,

Öğretim yöntemleri,

Evdeki program,

Sınıf ortamının moral ve ortamı,

Okul dışındaki arkadaş gurubu,

Kitle iletişim araçları,

KALİTELİ OKULLARDA DEPARTMAN OF EDUCATİON OF sCİENCE 1987 VE 1987 ARAŞTIRMALARININ SONUÇLARI ŞÖYLEDİR:

Başarılı - okullarda ,başkalarını harekete geçiren, eğitimle ilgili geniş bir vizyonu olan yöneyticiler liderlik etmektedir,

Başarılı okullarda etkili iletişim güvenli ilişkiler öğretmenlere  okul politıkalarını geliştirme ve uygulanmasında söz sahibi olma imkanı vermektedir,

Hedef ve amaçlar tüm personelin katılımı ile gerçekleşmiştir.  

Başarılı okullarda rahat,düzenli, sağlam bir atmosferde ders yapılır,

Başarılı okullarda öğrencilerin görüşlerini ifade etmeleri çok önemlidir,

Başarılı okullarda öğrencilerin kişisel ve sosyal gelişimleri güçlendirilir, 

Etki  okullarda nitelikli, uygunbir kuram ve personel bulunmaktadır,

Başarılı okulların başarı ölçütleri ve veri analizi  yöntemleri ,bir okulun etkili olduğu ya da olmadığı konusunda sonuca götürmektedir,

Bazı okullar özel ölçüte göre, okuma puanları bakımından başarılı olurken, bazıları alternatif performans bakımından başarılı olmaktadır,

Bir okulu muhakkak tanımlamalıyız,ı

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 285
Toplam yorum
: 189
Toplam mesaj
: 66
Ort. okunma sayısı
: 3964
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster