Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '14

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Film kültürünü artırmak isteyenler

Film kültürünü artırmak isteyenler
 

Kitaplarla aram her ne kadar iyi olsa da, film kültürüm son derece zayıftı; bunda pek TV izlemiyor olmam ve sinema gibi  eğlence merkezlerine uzak bir köyde yaşıyor olmam sebepti.
 
Zayıf olan film kültürümü, uzun zamandır geliştirmeyi düşünüyordum; son üç aydır kendimi alıştırdım, günlük bir film izleyerek...
 
Bolywood yapımı olan Hint filmlerine ağırlık vererek başladım film izleme programıma. 
2013'te yayına girmiş, tam 44 tane Bolywood filmi izledim.
 
***
 
Bolywood filmleri, Holywood yapımlı filmlere çok düşük bütçeli, imkanları kısıtlı, yoksul yapımları vardır; ama Holywood filmlerini yayan bırakır.
Çünkü edebiyat, para işi değil, yürek işidir.
Çünkü edebiyat, dışsal değil, içseldir.
(Belki, 'edebiyatla ne alaka' diyenler olabilir. Çok alaka, her şeyin başı edebiyattır.)
 
Hint filmleri, edebiyatın tavan yaptığı filmlerdir. 
Hint filmleri, kültürün görsel halidir.
Hint filmleri, insan doğasının yansıtılabilmiş en gerçek halidir.
Hint filmlerinin bir çoğu mesaj-ders niteliğindedir.
 
***
Holywood'un paralar akıtılmış, ruhsuz, bayatsı, anlamsız filmlerine değil;
Bolywood'un fakir ama anlamlı filmlerini tercih edin.
 
***
 
Hint filmlerinin şarkılı ve danslı olmasından şikayet edenler var.
Hay sizin aklınıza!
Bu Hint sinemasının en güzel yönlerinden birisidir.
 
-Mustafa Yıldırım - 24.03.2014
 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..