Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '10

 
Kategori
Futbol
 

Futbolun tarihçesi ve Türkiye'de ilk futbol

Futbolun tarihçesi ve Türkiye'de ilk futbol
 

İyi bir futbol izleyicisi olarak, futbol’un tarihçesini merak ettim, kendim ve siz değerli okuyucular için araştırdım. Şimdi sizlerle paylaşmak istiyorum...

İngilizlerin getirdiği bu oyun, Türkiye’de ilk kez İzmir Bornova’da oynandı. 1890 yılında ilk futbol karşılaşmasının oyuncularının hepsi de, Bornova’da alım satım işleriyle uğraşan İngilizlerdi. Türkiye’de ilk futbol liginin kurulması, 1904 yılına rastlar.

İstanbul’da düzenlenen bu ligin kurucusu da James Lafonten’dir. İlk lige katılan takımlar; Elpis, İmojen, Kadıköy ve Moda’dır. 10 yıl süreyle en çok kazanan takıma verilmek üzere İngiltere’den getirilen bir şilt karşılaşmanın özelliği idi. İlk futbol ligini kazanan takım da İmojen’di. Yurdumuzda ilk futbol kulübünü de, 1902 yılında yine James Lafonten kurdu.

Türkiye’de yabancı uyruklu ilk ünlü futbolcuları Lafonten, Komber Ceksın, Ceymis Vital, azınlıklardan da Tahtaperde Aleko ve Semiramis Efendi idi. Yurdumuzda ilk milli futbol karşılaşması, İstanbul’da 26 Ekim 1923 günü gerçekleşti. Taksim alanında Romanya ile yaptığımız bu maç, 2-3 berabere bitmişti. İlk futbol federasyonunun kuruluşu da, yine bu yılda olmuştu.

Türkiye’de ilk futbol takımı ise, Galatasaray’dır. 1905 yılında, Galatasaray Lisesi beşinci sınıf öğrencilerinden kurulan bu futbol takımını kuran ise, Ali Sami Yen’dir. Bu takımı iki yıl sonra Kadıköylü geçlerin kurduğu Fenerbahçe, Vefa Lisesi öğrencilerinin Vefa Kulübü izledi.

Evet Sevgili büyüklerim futbolun tarihçesi böyle.. umarım keyifle okumuşsunuzdur.

Keyifli Pazarlar hepinize…

 
Toplam blog
: 15
: 1735
Kayıt tarihi
: 12.02.10
 
 

Ben Kerem... İstanbul'da ikamet etmekteyim. Otomobil tutkunuyum. Ailemi, çok seviyorum.. Herkese, se..