Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '15

 
Kategori
Deneme
 

Gazetelerin internet anasayfaları

Gazetelerin internet anasayfaları
 

haber


Bu konuda yazmayı çoktandır düşünüyordum.  Sanırım son günlerde artan şiddet eğilimlerini görünce tamda bugün yazmam gerekir diye düşündüm. Gazetelerin internet sayfalarını açtığımda müthiş derecede rahatsızlık duyuyorum. Yüzlerce farklı haber aynı sayfada yer verildiği anda tüylerim diken diken oluyor. Ülkeyi, dünyayı  ilgilendiren önemli  bir haberin hemen yanında yığınla magazinsel haberler yer alıyor. Hatta magazin haberini geçelim resmen erotik ağarlıklı, şiddet ağarlıklı haberlere de yer veriliyor. Gazetenin internet sayfasının çok fazla tıklanması için bu tarz tuzak yaklaşımlar hiç etik değil. Öncelikle gazetelerin özellikle ulusal gazetelerin buna mümkün olduğu kadar dikkat etmesi lazım. Sonuçta bu haberlere her yaştaki insan ulaşabilir. Biz çocuklarımızı, gençlerimizi korumak isterken Bu haberlerle onların psikolojilerini etkilemeye hiç kimsenin hakkı olmadığını düşünüyorum. En azından belli kurallar getirilmeli. Eğer bu haberleri okumak isteyen varsa doğrudan ulaşamamalıdır. Yani gazetenin adını yazıp gazetenin ana sayfası açıldığında karşısına birbiriyle ilgisi olmayan onlarca haber çıkmamalı. Belki  o kadar çok tıklanılmayacak ama diğer tarafta insanların psikolojisinin bozulmasında etkileri hafifleyecektir.

Toplumsal anlamda insanların duyarsızlaşmasını sağlamak her konunun önemsiz hale getirilmesinde bu tarz farklı haber bombardımanlarının etkisinin büyük olduğunu düşünüyorum. Ayrıca bazı haberleri dağ gibi gösterip devamına bakınca hiç önemli olmayan konularda olduğunu görünce tamamen okuyucuyu aptal yerine koyduklarına inanıyorum.  Daha çok, daha çok okunsun diye bu tarz masada yaratılan haberlere yer verilmesine ise anlam veremiyorum. Son zamanlarda artan şiddet eğiliminde hemen herkesin özellikle medyanın da sorumlu olduğunu düşünüyorum. Nerdeyse bu ülkede hiç mi güzel bir şey olmuyor diyeceğim.

 Ulusal medyaların internet sayfalarında daha fazla sorumluluk duymalarını toplumu etkileyen bir çok olumsuz konuda da kendilerinin payı olduğunu hatırlatmak isterim. 

 
Toplam blog
: 26
: 349
Kayıt tarihi
: 19.03.10
 
 

 Her tür sanatın izleyicisiyimdir. Özel ilgi alanım içerisinde edebiyat önemli bir yer tutmaktadı..