Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '11

 
Kategori
Üniversiteler
 

Gaziosmanpaşa Üniversitesi Pazar MYO nun aktif öğrencisi Tarık Uyumaz ile

GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ PAZAR MYO ÖĞRENCİSİ TARIK UYUMAZ” BİR YIL AİLEMİ ZİYARET ETMEDİM ÇÜNKÜ PAZAR MYO’NUN PERSONEL VE HOCALARI BENİM İKİNCİ AİLEM OLDULAR”

SORU- Bize kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okulları okudunuz nerede çalıştınız ?

TARIK UYUMAZ- Ben Tarık Uyumaz aslen Tokatlı olup İstanbul Kadıköy doğumluyum. Şu an Kocaeli Gebze Darıca’ da ikamet etmekteyim.İlk ve ortaöğretimi Darıca’ mızın en gözde okullarından olan Kazım Karabekir İlköğretim okulunda tamamladıktan sonra Gebze Lisesi Türkçe Matematik Bölümünden mezun oldum. Kendi kararlarlımı almayı seven birisi olarak Üniversite sınavını kazanmama rağmen askerlik yapmayı tercih ettim. Bu arada kendimi CNC üzerine geliştirerek programlama konusunda yetiştirdim. Askerden sonra tekrar sınavlara girerek kazandığım Gaziosmanpaşa Üniversitesi Pazar Meslek Yüksekokulu işletme yönetimi bölümü 1. sınıf öğrencisiyim. Tabiî ki okula başladıktan sonra da kendimi geliştirmek amacıyla sosyal etkinlikler yapmaya başladım. Sivil toplum örgütleriyle çalışma yapmaktayım. TEGV Eğitim gönüllüsü olarak İlköğretim Öğrencilerine eğitim vermekteyim. Bunun yanı sıra TEMA Vakfı ile de çalışmaktayım. Buradaki görevim Genç Tema ilçe temsilcisi olarak görülmüştür. Aynı zamanda Tokat’ın en üst düzeyde müşterilerine hak ettikleri ilgiyi ve sıcaklığı veren Kim reklam ajansında çalışmaktayım.

SORU- Neden İşletme Yönetimi? Neden Pazar MYO? Bu okulu yazmadan ve yazdıktan sonra şu an duygularınız arasında ne fark var ?

TARIK UYUMAZ- İlk öncelikle yönetim ruhuna sahip olduğumu bildiğim için İşletme Yönetimini diğer okullar ile kıyaslama yaptığımda Pazar MYO’ nun kolej havasında ve sıcak bir yaşam olduğunu görmek beni etkiledi. Tokatlı olmamın da büyük etkisi oldu burayı yazmamda. Tabii ki ilk görüşüm temiz ve ferah bir ortamdı. Ama şu anki duygularım daha da farklı. Şöyle izah edeyim.Ben bir seneden bu yana ailemi ziyaret etmeye gitmedim. Çünkü artık burada da bir ailem var. Pazar MYO’nun değerli hocaları ve çalışanları.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların bu gelişiminize katkısı nedir ?

TARIK UYUMAZ- Ben kız kardeşim, annem ve ailemizin reisi olan babamla beraber 4 kişilik bir aileyiz. Babam Üzeyir bey emekli olup hayat şartlarını göz önüne alarak kardeşimi ve beni iyi yerlere taşımak için halen çalışmaktadır. Omzuna aldığı yük büyüktür.

Annem Fatma hanım ev hanımı ise de babama vermiş olduğu çabanın bir kısmını da o yüklenmekte. Dilara ise Kocaeli Üniversitesi Gebze MYO 1. Sınıf öğrencisi olup Muhasebe ve Vergi Uygulamaları okumaktadır. Ailem her zaman ve her yerde benim gurur kaynağımdır. Çünkü onlar bizim için var. Elinden gelenin en iyisini yapmakta ve bende onlara yaptıklarının karşılığını verme çabasındayım. Sevgili Ailem sizleri çok ama çok seviyorum.

SORU- kitap okumakta mısınız? Kitap okumak size neler kazandırdı?

TARIK UYUMAZ- Tabii ki kitap okuyorum.. Ama insanın kendini geliştirmesine inandığım için ve bölümü de göz önünde bulundurarak genelde kişisel gelişim ve yönetim üzerine yoğunlaşmaktayım. Kitap okumak insan özgürlük ve kendi ifade edebilme ve özgüven kazandırır. Size tavsiyem her başarının başı okumaktır.

SORU-Arkadaşlıkta en çok neye dikkat edersiniz? Arkadaş sizin için ne ifade eder ?

TARIK UYUMAZ- Arkadaş bana kendimize yakın ve iletişim ve diyalog kurabileceğimiz herkesi ifade eder. Arkadaş seçerken de dürüst, samimi ve bana kötü alışkanlıkları değil, doğru ve yapılması gereken alışkanlıklara yönlendirecek ve yönlenecek yani zararsız insanları seçeriz. Şunu da belirtmek istiyorum ki, gerçek anlamda dost ise sınırlı sayıda ve titizlikle seçtiğim kişilerdir.

SORU-Pazar’ı nasıl buldunuz? Pazar halkından ve Pazarlı yöneticilerden beklentileriniz nasıl?

TARIK UYUMAZ- Pazar çok şirin ve doğa harikalarını içerisinde yaşatan ve tarihe önemli derecede hizmet veren ve halen görevini de yerine getiren bir ilçe. Pazar halkından ve yöneticilerinden bu güzel ilçede var olan Pazar MYO’ nun kalkınmasına destek vererek kendi ilçelerinin de bir nebze olsun katkılarında paydası olan okulumuza daha da önem vermelerini beklemekteyiz.

SORU- Lise ve Üniversite arasında ne farklar gördünüz?

TARIK UYUMAZ- Lise ve Üniversite arasında fark lise daha yeni gelişim çağı olduğu için Üniversitede raylar yerine oturuyor. Her şeyin tadı ve anlamı Üniversitede değer kazanıyor. Ben lisede okuyan kardeşlerime bu hayatı sizde tadın aynı zamanda kendinizi bir adım öne atın derim. Şimdiden başarılar diliyorum.

SORU- Gaziosmanpaşa Üniversitesinin ve Pazar MYO’ nun gelişimi için neler önereceksiniz?

TARIK UYUMAZ- Hepimizin bildiği gibi bilim ve teknoloji ilerliyor. Biz neden bir şeyler üretmeyelim? Neden bazı projelerin altına imzamızı atmayalım. Ülke içinde ve ülke dışında imkanlarımızı zorlayıp temsil edebiliriz. Aynı zamanda okul kulüplerine önem verilmeli. Diye düşünüyorum. Ben okulumuzda kurulma aşamasında olan Kariyer ve Yönetim kulübümüzün öncelikle onay alması taraftarıyım.

SORU- KPSS sistemi hakkında ne düşünüyorsunuz? Bu sisteme alternatif önerileriniz var mı ?

TARIK UYUMAZ- Ben bu sistem hakkında pek iyi düşünmüyorum. Adı üstünde KPSS neden seçim yapılırken seçilecek kişilerin yerleşecekleri bölümlere göre değerlendirilmiyor. Değerlendirilmesi halinde ülke gelişiminin hızlanacağına inanıyorum. Herkes bildiği gibi yapmalı.

SORU-Üniversite gençliği genelde çekingen içine kapanık. Siz ise daha aktifsiniz ? Bunu neye borçlusunuz ?

TARIK UYUMAZ- Bu benim biraz da yaşamış olduğum ortamdan kaynaklanıyor. Ama bunu geliştirmekte insanın kendi elinde olduğundan ben araştırıp öğrenmeyi öğrendiğinde başka kişilerle paylaşmayı seven biri olduğumdan hep bir adı daha zirveye yaklaşıyorum.

SORU- Başka neler anlatacaksınız? Hayat zorluklarla dolu. Bunu yaşayıp zamanla insan görüyor. Benim sizlere tavsiyem zaman her şeyin ilacıdır. Ama bu ilacı doğru şekilde kullanın. Eğer kullanımda bir hata yaparsanız yan etkilerine maruz kalabilirsiniz . Vakit ayırarak anlattıklarımı okuyan tüm okurlara sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.

Teşekkür ederim.

TURAN YALÇIN-TOKAT 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..