Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Genç Gelişim Dergisi Genel Yönetmeni Adem Özbay ile Kişisel Gelişim üzerine sohbet

Genç Gelişim Dergisi Genel Yönetmeni Adem Özbay ile Kişisel Gelişim üzerine sohbet
 

adem özbay


GENÇ GELİŞİM DERGİSİ GENEL YAYIN YÖNETMENİ VE KİŞİSEL GELİŞİM YAZARI ADEM ÖZBAY” HAYATIMIN SON GÜNÜNE KADAR ÖĞRENME SÜRÜVENİM DEVAM EDECEK” DEDİ

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız Hangi okullarda okudunuz ve nerelerde çalıştınız?

ADEM ÖZBAY- Maden şehri Zonguldak’ta bir madenci oğlu olarak doğdum. Yaşadığım Çaycuma ilçemiz küçük ve sevimli bir ilçeydi. Toprağın kokusu ve rüzgârın sesi ile büyüdüm. Bunlar benim için çok güzel bir çocukluk dönemi geçirmeme sebep oldu.

Sonra üniversite için Ankara’ya gittim. ODTÜ ve Hacettepe’de biraz okuduktan sonra İstanbul Üniversitesi Felsefe bölümünü kazanarak İstanbul’a gittim.

Şimdi de yurtdışında ki bir okulda dil ve edebiyat üzerine öğrenim görüyorum.

Öğrenme süreci benim için hayat boyu sürecek bir yolculuk. Son günüme kadar okumayı, yeni şeyler öğrenmeyi sürdüreceğim.

SORU-  Kişisel gelişim gerçeği ile ne zaman tanıştınız? Kişisel gelişim ile tanışmak ne kazandırdı size?

ADEM ÖZBAY- İstanbul’da üniversitede okurken bir taraftan da çalışıyordum. Zaten edebiyat dergisi olan Endülüs dergisini çıkartıyordum. Yayıncılarla projeler yapmaya başladım. Sonunda benden kişisel gelişim dergileri ve kitapları için editör olmamı istediler. O şekilde tanıştım.

Sonra kişisel gelişimin insanlara faydalarını gördükçe bu alanda çalışmalarımı sürdürdüm. Kendi kişisel gelişim yolculuğumda böylelikle başlamış oldu. Tabi ki sayısız yararını gördüm.

SORU- Genç Gelişim’i çıkardığınız zaman ve şu an arasında sizin hayatınızda ne gibi değişiklikler oldu?

ADEM ÖZBAY- Ben de dergideki okurlarımız gibi bir gelişim süreci içindeyim. Okudukça, üzerinde kafa yordukça hayatı algılamam, hayat anlayışım da gelişiyor, güzelleşiyor.

Hiçbir zaman başladığımız yerde olmamalıyız. Her zaman ileriye, daha ileriye gitmeliyiz. Ben de dergi ve kitapların içinde olduğum için bunu çok daha kolay yapabiliyorum.

Bu güne kadar binlerce kitap ve dergi yayınladık. Hepsinden bir kelime bile öğrensem ne kadar çok öğrenmeler yaşadığımı anlayabilirsiniz.

Çok zevkli ve muhteşem bir duygu: Öğrenmek, hissetmek, yaşamak, gelişmek..

SORU- Pek çok yazara kucak açmaktasınız. Gene de sizinle sürtüşen yazar ve okur olmakta, bunu neye bağlıyorsunuz?

ADEM ÖZBAY- Bu güzel ve olması gereken bir durum. Bizim söyleyip yazdığımız her söz doğru olacak diye bir durum yok. Yeri geldiğinde eleştirilmeliyiz. Bunu da en yakın dostlarımız yapmalı. Okurlarımız da bizi eleştirmeli. Bu konuda çok açığız. Eğer okurlarımız gün geldiğinde bizi eleştiriyorsa demek ki, onlar da bir yandan gelişiyorlar ve sözlerini söylüyorlar.  

SORU- Kişisel Gelişim sizce nedir? Gelişimi önemseyen ile önemsemeyen arasında ne fark var?

ADEM ÖZBAY- Kişisel gelişim hayatı daha iyi yaşama sanatıdır. İnsanın kendini sorgulamasıdır. Daha iyinin peşine düşmesidir. Aklını kullanmak istemesidir. Bunları yapan insan kişisel olarak gelişiyor demektir.

Aklını kullanmayan, taklitçi yaşayan, hayatını daha anlamlı yaşamak istemeyenler için yapılabilecek bir şey yok. Onlar için yaşamak doğma ve ölme yolculuğu bizim içinse hayatı anlamlandırma serüvenidir.

SORU- Kursa gidemeyenler bu dergiyi okuyarak da kurs görmüş kadar yarar sağlamazlar mı?

ADEM ÖZBAY-Bazen bir kitabın bir sayfası, bir derginin bir cümlesi insan çok şey kazandırabilir. Yeter ki bu konuda açık olalım. Pahalı kurslara gitmek illaki gelişmek değildir. Gelişmek insanın kendi özgürlük yolculuğudur. Zihnini, kalbini, aklını özgür yapan insan hayatı gerçek olarak yaşar.

Genç Gelişim, Süper Beyin, Genç Öğrenci, Beyin Gücü gibi dergilerimizin her bir sayısı onlarca eğitim içeriği kadar bilgilendirici. Yeter ki faydalanmak isteyenler okusun. Zaten bu güne kadar okuyan yüzbinlerce insandan aldığımız güzel geri dönüşümler bunu gösteriyor.

SORU- Oku emrini yerine getirmek isteyenler, kişisel gelişim kitap ve dergilerinden ne kadar faydalanır sizce?

ADEM ÖZBAY-Oku emri sadece kitap oku emri değildir. Dünyayı okumamız, hayatı okumamızı, insanlığı okumamızı ister bizden. Toprağın, güneşin, baharın, rüzgârın harflerini okumamızı ister. Gerçek okuma budur.

Bunu yaparken başka okuyan insanların tecrübelerinden faydalanmak için de dergiler, kitaplar, gazeteler okuruz. Her okumak güzeldir.

Her harf, her kelime insana yeni dünyaların kapısını açar. Bir kitapla başka dünyalara, başka insanların hayatlarına gideriz.

Okumayı, düşünmeyi, meselelerimize akıl yormayı çok önemsiyorum.

SORU-  Teşekkür ediyorum. Okurlarımız size nasıl ulaşabilir?

ADEM ÖZBAY- Ben teşekkür ediyorum. www.ademozbay.com adresinden güncel olarak yazdıklarımı paylaşıyorum. Dergilerimizin sitesi www.gencgelisim.com adresinden de kişisel gelişim yazıları paylaşıyoruz. Tüm okurlara gelişim dolu günler diliyorum. Sevgilerimle…

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..