Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '18

 
Kategori
Şiir
 

Genç Şair Muhammed Akbulut ile...

Genç Şair Muhammed Akbulut: ”Şiir yazmak isteyenlere tavsiyem sıradan olaylara sıradışı bakmalarıdır. Kalıplarını bir kenara bırakmalılar. Kitap konusunda ise tek tavsiyem acele etmesinler.”


SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?
MUHAMMED AKBULUT- Ben Muhammed Akbulut Tokat/Erbaa’da doğdum .Gökal Kasabası benim asıl yurdum ,öz toprağımdır. Gökal GOP ortaokulu’nda dördüncü sınıfa kadar okudum. Sekizinci sınıfa kadar Karayaka Başaralar Yatılı İlköğretim Bölge Okulu’nda okudum. Ortaokulda çok kitap okurdum. Bu geleceğime yön verdi. DPY ile kazandığını Turhal Anadolu Öğretmen Lisesini yurt sorunu olduğu için Sivas Lisesine evrak eksikliği yüzünden kayıt yaptıramadım. Erbaa Fatih Anadolu Lisesinden mezun oldum. Amasya Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği bitirdim. Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nde Çalışma Ekonomisi bölümüne halen devam ediyorum.

SORU-Yazmaya başlama hikayenizi anlatır mısınız?
MUHAMMAD AKBULUT- Ben daha iki yaşındayken daha anlamını bilmeden ben yazar olacağım diye kendimce gezerdim. Kafamdan hikâyelerde yazardım. Okula başlayınca kitaplarla tanıştım ve bu tutkum kitap okumaya dönüştü. Ortaokul yıllarımda yatılı okulda çok zamanım oldu . Ben odama kapanıp kitap okurdum sınavlardan çok kitap okumaya önem verirdim. Yedinci sınıftan itibaren okuduklarımla ilgili yazılar yazmaya başladım. Abdürd,spor,edebiyat karikatürleri çizerdim. Lise ve üniversite hayatım okuduğum kitapların etkisinde hayatı sorgulamakla geçti. Hip-Hop tarzında yergi, taşlama ,protest sözler karalamaya başladım. Romandan ziyade şiire yöneldim.

SORU-Ne zamandan beri şiir yazıyorsunuz?
MUHAMMED AKBULUT- Çocukluğumdan bu yana şiir yazıyorum. Ortaokul yıllarımda şiir ve kompozisyon yarışmalarına aktif olarak katılırdım. Lise ve üniversite yıllarım biraz kendimi hayata hazırlama biçiminde gelişti .

SORU-Çıkardığınız albümü anlatır mısınız?
MUHAMMED AKBULUT- "Sen de Ayrı Yazıldın" albümü benim için özel duyguların cümlelere dökülmesiydi. İçimdeki kördüğümleri çözmeye psikolojik olarak rahatlamaya yol açtı. Beni söz olarak oldukça tatmin eden bir albüm oldu .Daha fazla kişiye ulaşırsa insanların ilgiyle dinleyeceği bir albüm oldu.

SORU- Şiir size ne kazandırdı?
MUHAMMED AKBULUT- Şiirlerim manevi olgunlaşmama kişisel gelişimime ve içsel olarak rahatlamama yol açtı. Maddi olarak blog yazılarımın faydası olsa da büyük meblağlar olmadı. Birgün tek işim bu olursa hayatta kalmak için bir şeyler kazanmayı herkes ister ve mecburi bir seçimdir .

SORU- Şiir yazarken nerelerden beslenmektesiniz?
MUHAMMED AKBULUT- Şiir yazarken en çok hayal gücümden faydalanıyorum. Yaşadığım olaylar ve okuduğum kitaplar zihinsel olarak beni besliyor. Şunu diyebilirim ki dünyada olan biten her şey şiirime yansıyor. Beynimdeki sistematik işçilikten sonra bir anlam buluyor .

SORU-Şiir yazmak isteyenlere ne tavsiye edersiniz?
MUHAMMED AKBULUT- Şiir yazmak isteyenlere tavsiyem sıradan olaylara sıradışı bakmalarıdır. Kalıplarını bir kenara bırakmalılar. Kitap konusunda ise tek tavsiyem acele etmesinler.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..