Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '15

 
Kategori
Söyleşi
 

Genç yazar şair Muhammed Akbulut ile...

Genç yazar şair Muhammed Akbulut ile...
 

Muhammed Akbulut


Genç Yazar Muhammed Akbulut “ Edebiyat alanında popüler olmaktan ziyade gençlere örnek olmak isterim.”
 
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Bugüne kadar hangi okullarda okudunuz?
 
MUHAMMED  AKBULUT- Adım Muhammed Akbulut, 1990 Tokat-Erbaa doğumluyum, ikizler burcuyum ve sıkı bir Trabzonspor taraftarıyıım. İlkokulu 4.sınıfa kadar kasaba okulu Gökal G.O.P İlköğretim Okulu’nda okudum. İlköğretimi Karayaka Başaralar Y.İ.B.O’da tamamladım. Erbaa 75.Yıl Erbaa Lisesi’nde ortaöğretimi tamamladım. Amasya Üniversitesi, Türkçe Öğretmenliği bölümünden mezunum. K.P.S.S’ye hazırlanıyorum. Şu an Amasya’da yaşamaktayım.
 
SORU- Edebiyata ilginiz nereden kaynaklanıyor. Yazma hikayenizi paylaşır mısınız benimle?
 
MUHAMMED AKBULUT- Küçük yaşlarda derin düşüncelere dalar yazar ve öğretmen olmak isterdim. Okul yıllarında yazarlığı kendi dünyam içinde çevreme taşırmadan denedim. Felsefi, bilimsel ve kafiyeli lirikler karalıyordum. Üniversite son sınıfta e –kitap yazmayı düşündüm ve böylelikle somut bir adım atmış oldum yazarlık rüyasına.
 
SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakışı nasıldır?
 
MUHAMMED AKBULUT- Babam S.G.K emeklisi çok mert ve mimari zekaya sahip deha gibi bir insandır. Annem, ev hanımı kendi halinde ve çalışkan bir kadındır. Abim Diyarbakır’da polislik yapmakta kendisi görev ahlakıyla yaşayan sıradışı disipline sahip cömert bir insandır. Ablalarım evli kız kardeşim Eğitim Fakültesi’nde okumaktadır. En küçük kardeşim ise 8.sınıfta okumaktadır. Benim bu tür yazarlık gibi arzularıma ailem sıcak bakmakta ve destek olmaktadır. İlk öncelikleri mesleğe geçmem ondan sonra bu işleri düşünmem gerektiğini söylüyorlar. Değinmeden geçmeyeceğim Muhammed Dikal, Engin Varol, Yücel Yüksel, Berati Çam, Hikmet Berk ailem gibidir ve bana her konuda destek olmuş kibar insanlardır.
 
SORU- Bugüne kadar hangi eserleri yayınladınız?  
 
MUHAMMED AKBULUT- Kitabın ismi ‘’Zemin Katta Yeşeren Gül’’ Murat, adında bir gencin psikolojik ve sosyolojik bunalımların üstesinden gelip idealine ulaşması ve yaşadığı trajik hayatın portresini romanlaşmış postmodern bir romandır. Fantastik bir roman özelliği de gösterir ve yer yer Gerilim romanına dönüşür. Eserin içeriğini kitap hazırlandıktan sonra okurlar görebilir. Sır gibi tutuyorum ve gizemini anlatıp bozmak istemiyorum.
 
SORU – Günümüzde genç yazarlar okumadan yazıyor ve hemen kitap çıkarmak  istiyorlar. Bu konuda   ne diyorsunuz?
 
MUHAMMED AKBULUT- İyi bir kitap okuyucusu olduğuma inanıyorum. Biraz tutkulu bir okuma hırsına sahibim. Elime ne geçerse okurum ve okumak için hayatımda riskler alırım. Okumadan eser yazan gençler içinde üzülüyorum. Bindikleri dalı kesiyorlar ve doğmadan ölüyorlar. Taşıma su ile değirmen döndürmeye çalışıyorlar. Gereksiz bir çaba içinde olduklarını düşünüyorum.
 
SORU- Hangi yazarları beğenirsiniz yerli ve yabancı neden?
 
MUHAMMED AKBULUT- Rus yazarlar benim için en üstün olanlardır. Dostoyevski ve Tolstoy benim için çok özel yere sahipler. Jonathan Nasaw gerilim eserlerini beğenir ve takip ederim. Ernest Hemingway, John Steinbeck, Franz Kafka ve Emile Zola en beğendiklerim arasındadır. Türk Edebiyatında ise Özdemir Asaf ve Cemal Süreyya, Sezai Karakoç şiirlerini oldukça beğenirim. Bilge Karasu, Mustafa Kutlu ve Avrasyalı yazarlardan Cengiz Aytmatov, Cengiz Dağcı benim için bu işin pirleridir.
 
SORU- Yazarken hangi kaynaklardan beslenmektesiniz?
 
MUHAMMED AKBULUT- Yazarken en çok başvurdum kaynak kalbim ve kafamdaki fabrikadır. Hayal gücüm ise onlara eşlik eder. Somut olarak ise Klasik ve Hip-Hop, Funk müzikleri yazmamı sağlar. Türk Sineması ve Yabancı Sinemada’nda sık sık beslenirim.
 
SORU- İyi bir yazar olmak için ne gibi çaba harcıyorsunuz?
 
MUHAMMED AKBULUT- İyi bir yazar olmak için farklı etkinlikler yapıyorum. Kıyıda köşede kalmış kitapları kurcalıyorum. Büyüklerin sözlerini kafamda tartıyorum ve Yabancı kültürle bizim kültürümüzü içimde harmanlıyorum. Değirmen gibiyiz biz yazarlar. Suyumuz verilirse ürün vermekte zorlanmayız.
 
SORU-Edebiyat alanında nereye gelmek istersiniz neden?
 
MUHAMMED AKBULUT- Edebiyat alanında popüler olmaktan ziyade gençlere örnek olmak isterim.
 
SORU- Yazar olmak isteyenlere neler önereceksiniz ? 
 
MUHAMMED AKBULUT- Yazmak isteyenlere bağnaz ve kalıp düşüncelere savaş açmalarını öneririm. Bunun için empati becerisini geliştirmek, düşünen duyarlı bireyler olmak gerekiyor. Sinema izlesinler ve evrensel takılsınlar. Kalıplarından kurtulsunlar. El alem ne der demesinler. Sözlerimi sona erdirirken bana bugüne kadar maddi-manevi destek olan herkese çok teşekkür ederim. Benim için bir şeyler yapan insanlara minnettarım. Dostlarımı seviyorum. Kitabımın içeriğini hazırlanmadığı için paylaşamıyorum fakat okuyucu arkadaşlara kısa bir şiir yazmayı istedim. Teşekkürler.
 
ALACA KARANLIK
 
Gerçek hayattan ümitsizdim rüyalarla buldum yolumu,
 
Kafiyelere salık verdim mecazlarda gördüm sonumu.
 
Begonyalar yurdunda ölümle boğdun oğlumu,
 
Alacakaranlık olduğunda güllerle beklerim yolunu.
 
 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..